نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

نتایج سینوسی، قهر، اعتصاب و اخراج در ابومسلم!

  • کد خبر: ۶۴۸۶۱
  • ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
نتایج سینوسی، قهر، اعتصاب و اخراج در ابومسلم!
مروری بر بازی‌های ابومسلم از هفته یازدهم تا پانزدهم لیگ چهارم تخت‌جمشید در این مطلب خواهیم‌داشت.
حسین نخعی شریف | شهرآرانیوز؛ پس از رقابت‌های هفته دهم، به‌دلیل دیدار‌های تیم‌ملی در جام‌ملت‌های آسیا و پس از آن حضور در المپیک مونترال از ابتدای خرداد۱۳۵۵ تا نیمه مرداد، لیگ در تعطیلی فرورفت تا فرصتی باشد برای تیم‌هایی که بازیکن کمتری در تیم‌ملی داشتند، اما در مشهد اوضاع چندان روبه‌راه نبود. ابومسلمی‌ها برای حفظ آمادگی تیمی در این مدت در جام استقلال افغانستان شرکت کردند و بین ۵ تیم، چهارم شدند تا اوضاع نابسامانشان بیش از پیش عیان شود.
 
عطا و اصغر مهاجرانی، مالکان باشگاه، از ضرروزیان صحبت می‌کردند، حاج‌مهدی قیاسی، دستیار کولسکوی رومانیایی، هم در گفتگو با دنیای ورزش معتقد بود: صمیمیت و یکرنگی در تیم دیده نمی‌شود و بازیکنان غیربومی تعصب کافی به تیمشان نشان نمی‌دهند. ابومسلم با چنین اوضاع و احوالی در هفته یازدهم به‌مصاف پاس رفت.


ابومسلم ۰ - پاس ۱

جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۵۵ ورزشگاه سعدآباد شاهد حضور بیش از ۱۳ هزار تماشاگر مشتاق بود. حریف تهرانی که سودای قهرمانی در سر داشت، از همان ابتدا باتوجه‌به خط هافبک توانمندش متشکل از محمد صادقی، ماییس میناسیان و ایرج دانایی‌فرد، عرصه را بر ابومسلم تنگ کرد تا غیبت مهاجم آن‌ها، محمود ابراهیم‌زاده، که به‌حالت قهر تیم را ترک کرده بود، بیشتر خودنمایی کند. در پایان بازی مهدی عسگرخانی بهترین بازیکن هفته شد، اما این پاس بود که بر اثر خطای هند پنالتی اکبر میثاقیان در آخرین دقایق بازی، فاتحانه میدان را ترک کرد.


هما ۲ - ابومسلم ۰

جمعه ۲۲ مرداد هما و ابومسلم در استادیوم یکصدهزارنفری به‌مصاف هم رفتند، دیداری که حدود ۳۰ هزار تماشاگر را به‌دلیل بازی بعدی (تاج-شهباز) ۳ ساعت زودتر به ورزشگاه کشانده بود. هما که شانه‌به‌شانه تاج و پرسپولیس در صدر جدول رقابت می‌کرد، دوست نداشت از این کورس عقب بماند و به همین دلیل تا سوت جمشید اخباری به صدا در آمد، هردو جناح ابومسلم را هدف گرفت. عسگرخانی گربه چالاک قفس مشکی‌ها همه توپ‌ها را جمع کرد، ولی درست در بدترین دقیقه ممکن (۴۵) روی شوت از راه دور شاهرخ مطیعی تسلیم شد! نیمه دوم هم ناصر نورایی در دقیقه ۷۲ فاصله را به ۲ گل رساند تا ابومسلم به رتبه قبل آخر سقوط کند.


ابومسلم ۲ - برق شیراز ۱

جمعه ۲۹ مرداد یک دیدار حساس و به‌نوعی چهارامتیازی؛ ابومسلم با ۸ امتیاز در رتبه قبل آخر و برق شیراز با ۱۰ امتیاز در جایگاه یازدهم بودند. این دیدار از یک بعد دیگر هم دارای اهمیت بود؛ حضور عباس رضوی، مربی فصل قبل ابومسلم، بر روی نیمکت برق. ابومسلم در روزی که بیشتر بازیکنانش را بومی‌ها تشکیل می‌دادند و محمود ابراهیم‌زاده هم به ترکیب تیم برگشته بود، با حمایت بیش از ۱۱ هزار تماشاگر خودی وارد میدان شد. مشکی‌ها قبل از بازی هم‌قسم شده بودند که فاتح این دیدار باشند و برادران مهاجرانی هم با وعده پاداش مناسب، مقدمات کار را فراهم کرده بودند.
 
این‌گونه بود که در همان دقیقه ۱۳ روی سانتر خوب جلیل قوچان‌نژاد، مهدی موسوی اولین گل ابومسلم به ثمر رساند. پس از این گل، ابومسلم که سیری‌ناپذیر نشان می‌داد به ۲ گل دیگر هم رسید، اما ارشد برازنده، قاضی این دیدار، هردو را مردود اعلام کرد تا داد تماشاگران بلند شود. این اعتراض وقتی بیشتر شد که مشهدی‌ها در دقیقه ۴۷ دروازه خود را گشوده دیدند و اندوخته‌شان را بربادرفته! اما این‌بار صفوی کوتاه‌قامت روی پرتاب میثاقیان فاتح دروازه شد تا آرامش بر سکو‌ها حکم‌فرما شود. ابومسلم با این پیروزی خود را در پایان هفته سیزدهم به رتبه ۱۳ رساند.


ابومسلم ۰ - تاج ۲

تاجی‌ها که هنوز دیدار جنجالی سال گذشته‌شان با ابومسلم را فراموش نکرده بودند، درحالی به میدان آمدند که دیگر نشانی از نقش‌آفرینان آن بازی جنجالی نبود. مسیح‌نیا مصدوم و تشرفی به تبریز رفته بود و از این‌سو باغوردانی همچنان محروم و ناصر حجازی هم به شهباز پیوسته بود. تاج برای حفظ صدرنشینی به پیروزی نیاز داشت و از این‌سو خلف‌وعده برادران مهاجرانی در پرداخت پاداش پیروزی و نپرداختن حق‌وحقوق بازیکنان بومی، تیم را با چالشی جدی مواجه کرده بود، به‌گونه‌ای که ۶ بازیکن ابومسلم تهدید کرده بودند در صورت دریافت‌نکردن مطالباتشان، در این بازی حاضر نمی‌شوند که ۵ نفر آنان هم تهدید خود را عملی کردند تا ابومسلم دست‌وپابسته و بی‌روحیه راهی میدان شود. نتیجه کار هم پیروزی تاج با ۲ گل حسن روشن و مسعود مژدهی بود.


ابومسلم ۰ - شهباز ۱

ابومسلم در هفته پایانی نیم‌فصل اول به‌مصاف شهباز رفت که به‌جای شاهین منحل‌شده، پس از سال‌ها اجازه فعالیت گرفته بود. تیمی که با خدمت‌گرفتن بازیکنان شاخص آن زمان ازجمله ناصر حجازی، رضا عادلخانی، غلامحسین مظلومی، نصرا... عبداللهی، ایرج سلیمانی، محمود اعتمادی و... برای همه خط‌ونشان می‌کشید. سپیدپوشان تهرانی جمعه ۱۲ شهریور ۵۵ میهمان ۱۰ هزار مشهدی بودند.
 
ابومسلم با اخراج ۲ تن از بازیکنان خاطی و جریمه سایر نفرات عصیانگر بومی، به این رقابت گام نهاد، اما در پایان چاره‌ای به‌جز قبول شکست ندید؛ آن‌هم با گل به خودی علیرضا گیل‌عرب در دقیقه ۳۲، اعتراض تماشاگران از اواسط نیمه دوم و در انتها هم اخراج مربی رومانیایی و تکرار سناریوی فصل قبل و پایان نیم‌فصل با ۱۰ امتیاز از ۲ پیروزی، ۶ مساوی و ۶ شکست، فقط با ۴ گل زده و ۱۱ گل خورده و کسب رتبه سیزدهم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->