پلمب یک رستوران و ۲ فست فود در محدوده هاشمیه مشهد (۱۰فروردین۱۴۰۳) انتقاد یک فعال کارگری به لایحه تغییر قانون تعیین دستمزد کارگران| لایحه بر مبنای اصل سه جانبه گرایی نیست نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۳۳ هزار جویای کار در مراکز کاریابی خراسان رضوی ثبت نام کردند

  • کد خبر: ۶۵۰۹۰
  • ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
۳۳ هزار جویای کار در مراکز کاریابی خراسان رضوی ثبت نام کردند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: در سال گذشته، ۳۳۲۶۰ نفر کارجو در در کاریابی‌ها استان ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۰۳۹۰ نفر بکار گرفته شده اند.
طنین همتی|شهرآرانیوز، حمیدرضا پناه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان، در نشست خبری ظهر امروز به‌مناسبت هفته کار و کارگر در مشهد اظهار کرد: در سال ۹۹ تعداد کل مقرری‌بگیران بیمه بیکاری ۱۷ هزار و ۱۷ نفر بوده که نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است. همچنین آماری قطع مقرری بیمه بیکاری در این سال ۹۴۴۸ نفر بوده که نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد کم شده است. ۳۷۶۴ نفر از مقرری‌بگیران بیمه بیکاری اشتغال مجدد یافته‌اند که نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد افزایش یافته است.

۳۳ هزار جویای کار در سال ۹۹ در خراسان‌رضوی

وی گفت: در استان حدود ۵۵ کاریابی داخلی و ۱۶ کاریابی خارجی وجود دارد. در سال ۹۹، ۳۳ هزار و ۲۶۰ نفر کارجو در کاریابی‌های استان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۳۹۰ نفر به کار گرفته شده‌اند.
وی درباره عملکرد استان درزمینه اجرای طرح معافیت بیمه کارفرما گفت: در سال ۹۹ این عملکرد برای ۷۶۰ نفر اعمال شده است.

صدور ۱۲۶۳ مجوز مشاغل خانگی درسال ۹۹

پناه درباره فعالیت مشاغل خانگی در استان اظهار کرد: حدود ۱۲۶۳ مجوز مشاغل خانگی در سال ۹۹ در استان صادر شده که ۹۷۷ مجوز به مشاغل خانگی مستقل و ۲۸۶ مجوز به مشاغل خانگی پشتیبان مربوط بوده است.
وی افزود: همچنین به ۴۸۱ متقاضی پشتیبان مشاغل خانگی به مبلغ ۱۴ میلیارد و ۵۵۲ میلیون تومان در سال ۹۹ تسهیلات پرداخت شده که منجر به ایجاد ۳۲۴۱ اشتغال زیر پوشش شده است.

سهمیه ابلاغی مشاغل خانگی خراسان‌رضوی در سال ۹۹ درمجموع ۱۲ میلیارد تومان است که همه این مبلغ به بانک‌های عامل استان تخصیص یافته است و مبلغ ۱۱ میلیارد و ۲۶۱ میلیون تومان آن به متقاضیان پرداخت شده است.

وی در این گزارش درباره سهم استان از محل اعتبارات طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری گفت: مبلغ ابلاغی برای اشتغال روستایی حدود ۷۴۹ میلیارد و ۴۱۹ میلیون تومان بوده و مبلغ تخصیص‌یافته اشتغال روستایی ۷۴۰ میلیارد و ۱۱۹ میلیون تومان بوده است.

حمیدرضا پناه درباره عملکرد استان درزمینه پرداخت تسهیلات کرونا در سال ۹۹ یادآور شد: سهم استان از تسهیلات کرونا ۱۳۸۸ میلیارد تومان بوده است و تسهیلات درخواستی حدود ۸۳۵ هزار و ۵۸۷ میلیارد تومان که از این میزان ۶۹۷ هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان پرداخت شده است که منجر به ۶۲ هزار و ۱۲۴ نفراشتغال شده است.
 

نرخ بیکاری خراسان رضوی در زمستان ۹۹، ۷ درصد بوده است

 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی درباره نرخ بیکاری استان اظهار کرد: نرخ بیکاری استان براساس نتایج طرح آمارگیری زمستان سال ۹۹، ۷ درصد بوده است که ۲.۷ درصد کمتر از میانگین کل کشور و ۱.۹ درصد کمتر از زمستان سال ۹۸ بوده است.

پناه افزود: همچنین نرخ مشارکت اقتصادی استان براساس نتایج طرح آمارگیری زمستان ۹۹، ۴۲ درصد بوده که ۱.۱ درصد بیشتر از میانگین کشور بوده و ۱.۹ درصد نسبت به زمستان ۹۸ کم شده است. همچنین نسبت اشتغال استان خراسان‌رضوی در سال ۹۹، ۳۹.۱ درصد بوده است.
 

تعاونی های استان باید به سمت تعاونیهای نوع جدید و دانش بنیان حرکت کنند

این مقام مسئول درباره وضعیت تعاونی‌ها در پاسخ به سؤال خبرنگاری که گفت تعاونی‌ها در استان وضعیت خوبی ندارند، اظهار کرد: فعالیت تعاونی‌ها در استان وضعیت خوبی دارد، اما باید به‌سمت نوع جدید هدایت شود. نگاه ما به تعاونی نگاه سنتی و خانوادگی نیست و نگاه امروز به تعاونی‌ها نگاه نوع جدید است و تعاونی‌ها باید به‌سمت فعالیت‌های دانش‌بنیان حرکت کنند.

وی اضافه کرد: در سال ۹۹ در خراسان‌رضوی ۱۸۴ تعاونی و اتحادیه با سرمایه‌ای معادل ۳۱۲ میلیارد ریال تشکیل شده است. تعداد اعضای تعاونی‌ها نیز ۲۰۷۷ نفر با ایجاد شغل برای ۶۱۶۷ نفر است.

پناه افزود: اکنون در خراسان‌رضوی ۷۲۹۲ تعاونی و اتحادیه فعال با سرمایه‌ای معادل ۴۴۶۸ میلیارد ریال وجود دارد. تعداد اعضای تعاونی ۴ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۶۲۰ نفر با ایجاد فرصت شغلی برای ۱۲۰ هزار و ۴۷۸ نفر است.

به گفته وی در سال ۹۹ تعداد حوادث بررسی‌شده در استان برابر با ۹۴۸ حادثه بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است. در این سال تعداد حوادث در استان ۷۰۳ حادثه بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد کم شده است.
 

۱۱ هزار کارگر ساختمانی در انتظار بیمه

پناه در ادامه تعداد کارگران ساختمانی در استان را ۱۴۲ هزار نفر عنوان کرد و افزود: تعداد کل کارگران ساختمانی در انتظار بیمه تامین اجتماعی ۱۱۰۰۰ نفر است. تاکنون ۵۴۹۸۲ نفر کارگر ساختمانی بیمه شده است.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی یادآورشد: همچنین شناسایی و پرداخت یارانه معیشتی به ۵ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۱۵۸ نفر معادل ۱ میلیون و ۶۸۹ هزار و ۱۵۴ خانوار در خراسان رضوی ویژه خانوار‌های متقاضی و آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا اختصاص داده شد.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->