نقش دولت آمریکا در سقوط ارزش بیت کوین

  • کد خبر: ۶۵۱۲۵
  • ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲
نقش دولت آمریکا در سقوط ارزش بیت کوین
بیت کوین و سایر رمز ارزها به دلیل نگرانی از افزایش مالیات بر سود سرمایه توسط دولت جو بایدن، ضررهای شدیدی را متحمل شدند.
به گزارش شهرآرانیوز، بیت‌کوین و سایر ارز‌های رمزپایه متحمل ضرر‌های سنگینی شدند؛ زیرا نگرانی‌هایی پیش آمد مبنی بر این‌که رئیس جمهوری ایالات متحده، جو بایدن،  برای افزایش مالیات بر سود سرمایه، مانع سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال خواهد شد.
 


گزارش‌هایی مبنی بر این‌که دولت بایدن در حال برنامه‌ریزی تغییرات پیشنهادی در قانون مالیات ایالات متحده است، از جمله برنامه‌ای برای افزایش تقریباً دو برابری مالیات بر سود سرمایه تا ۳۹.۶٪ برای افرادی که بیش از ۱ میلیون دلار درآمد دارند شنیده شده است.
 


بیت‌کوین، بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین رمزارز رایج، با ۵٪ افت به ۴۸۸۸۶۷ دلار رسید؛ این اولین بار از اوایل ماه مارس است که نرخ این ارز دیجیتال به زیر ۵۰هزار دلار رسیده، در حالی که رقبای کوچک‌تر مانند Ether و XRP حدود ۷٪ سقوط کردند.



برنامه‌های مالیاتی بازار‌ها را متزلزل کرده و سرمایه‌گذاران وادار به ثبت سود سهام و سایر دارایی‌های ریسک‌پذیر شده‌اند؛ سرمایه‌هایی که به امید بهبود اقتصادی کامل جمع شده‌اند.  
 


جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار، گفت: «بیت‌کوین امروز پس از آن‌که رئیس جمهور بایدن اعلام کرد می‌خواهد مالیات بر سود سرمایه خود را افزایش دهد، سقوط کرد. اکنون چه این اتفاق بیفتد و چه نه،  بسیاری از سرمایه‌گذاران بیت‌کوین اگر در طی سال گذشته روند خود را حفظ کرده باشند، احتمالاً سود‌های جالب توجهی کسب می‌کنند.»



وی افزود: «من کاملاً معتقد هستم که تنظیم بازار توسعه‌یافته یا مالیات همچنان پاشنه آشیل بازار رمزارز‌ها هستند.»
 


بیت‌کوین اگرچه از ابتدای سال  ۶۵٪ افزایش داشت،  اما ۱۵٪ افت کرده است؛  اتر نیز بیش از ۱۰ درصد در روز گذشته سقوط کرد و به نرخ پایین ۲۲۱۰۷ دلار رسید در حالی که روز قبل به رکورد ۲۶۴۵.۹۷ دلار صعود کرده بود.
 


در حالی که رسانه‌های اجتماعی از صدمه این طرح به ارز‌های رمزپایه نوشتند و سرمایه‌گذاران انفرادی از ضرر و زیان شکایت داشتند، برخی معامله‌گران و تحلیلگران گفتند احتمالاً افت‌ها موقتی است.
 


رود فلتکمپ، مدیر عامل شرکت معاملات رمزنگاری خودکار، گفت: «من فکر نمی‌کنم برنامه‌های مالیاتی بایدن تاثیر زیادی بر بیت‌کوین داشته باشد. بیت‌کوین برای مدتی طولانی است که افزایش یافته و طبیعی است که شاهد ثبات باشیم. معامله‌گران به راحتی سود خود را دریافت می‌کنند.»
 


سهام رمزارز کوین‌بیس نیز در معاملات پیش از بازار ایالات متحده در حدود ۴٪ کاهش یافت و به ۲۸۲ دلار رسید، که پایین‌ترین سطح از زمان معرفی آن در اوایل ماه جاری است.
 
 
 
منبع: همشهری آنلاین
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->