معاون فرهنگی استانداری خراسان رضوی: رتبه نخست کشور در پرداخت وام ازدواج را داریم شهردار مشهد مقدس: در امر خلاقیت و نوآوری رتبه یک را در کشور داریم | راه‌اندازی سامانه‌ای برای شناسایی مسائل و مشکلات شهر در برنامه میان‌مدت شهرداری مشهدمقدس، نوآوری و هوشمندسازی در اولویت قرار گرفته است دوره ششم مدیریت شهری مشهدمقدس به خلاقیت و نوآوری اهمیت ویژه‌ای می‌دهد باید ظرفیت‌های بسیج را به افراد فعال در عرصه علم و فناوری معرفی کنیم آغاز اولین رویداد خلاقیت و نوآوری در مشهدمقدس از امروز (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره برداری از بوستان‌های ویژه بانوان در مشهدمقدس کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳
سرخط خبرها

وضعیت بغرنج کرونایی در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۶۵۲۷۰
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
وضعیت بغرنج کرونایی در خراسان رضوی
وزارت بهداشت در گزارشی از روند افزایشی بستری‌های کووید ۱۹ در خراسان‌رضوی ابراز نگرانی کرد.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ صبح روز گذشته وزارت بهداشت در گزارشی اعلام کرد که وضعیت خراسان رضوی از نظر تعداد بستری‌ها و روند رو به افزایش آن نگران کننده است. براساس این گزارش موارد بستری در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در خراسان رضوی در هفته پایانی فروردین ماه با میزان ۲۱/۰۴ پایین‌تر از میانگین کل کشور با میزان ۲۸/۲ اعلام شده است. همچنین موارد مرگ ومیر در یک میلیون نفر جمعیت در خراسان رضوی در این هفته با میزان ۲۱/۹۷ نیز پایین‌تر از میانگین کل کشور با میزان ۳۱/۱۰ اعلام شده است.

درحالی که روند بستری‌ها تا هفته پایانی اسفندماه ۱۳۹۹ به کمتر از ۲۰۰ نفر در هفته رسیده بود با جهشی ناگهانی در هفته پایانی فروردین ماه ۱۴۰۰، مرز ۱۴۰۰ نفر در هفته را نیز رد کرده و همچنان با سرعت در حال افزایش است. همچنین در حالی که تعداد هفتگی فوتی‌ها تا هفته چهارم اسفند ماه ۱۳۹۹ تک رقمی شده بود، در روندی افزایشی در هفته پایانی فروردین ماه به مرز ۱۵۰ نفر در هفته رسیده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به این گزارش وزارت بهداشت بیان کرد: شرایط افزایشی یک هفته اخیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی استان موجب شده است ستاد ملی کرونا وضعیت این استان را در کنار ۶ استان دیگر وخیم اعلام کند.

وی با بیان اینکه در دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی استان افزایش بستری بیماران را نسبت به میزان جمعیتشان شاهد هستیم، افزود: این اعلام وضعیت حاد نتیجه بررسی وضعیت مجموع ۶ دانشگاه علوم پزشکی استان است و مختص یک شهر خاص نیست. با توجه به پیش بینی ستاد ملی کرونا تداوم روند مبتلایان و بستری‌ها در مشهد و دیگرشهر‌های استان موجب ایجاد وضعیتی بغرنج در این حوزه است.


کاهش یک روزه آمار بستریان استان

قلیان با اشاره به اینکه آمار مبتلایان موجود در بیمارستان‌های استان نسبت به روز‌های اخیر کاهش اندکی داشته است، گفت: تعداد بستریان موجود در بیمارستان‌های استان ۱۴۷۴ نفر و میزان بستریان روزانه به ۲۸۶ نفر رسیده است. این آمار به دلیل افزایش میزان ترخیص بیمارستان‌های استان است.
معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه براساس آمار روزانه نمی‌توان پیش بینی درستی از روند بیماری انجام داد، اظهار کرد: این کاهش یک روزه میزان بستریان کرونایی ارزش قضاوت و پیش بینی کاهش کلی ابتلا را ندارد. شاید این اتفاق در جریان سرجمع کردن اطلاعات کل استان ایجاد شده باشد. بااین حال اگر این روال یک هفته ادامه پیدا کند، می‌توان در مورد کاهشی بودن روند ابتلا در استان سخن گفت.


شرایط بغرنج، در صورت تدوام وضعیت فعلی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سطح یک اولویت دریافت واکسن در حال تکمیل است، گفت: با تخصیص سهمیه بالاتری از واکسن به دانشگاه علوم پزشکی مشهد شاید بتوانیم تا هفته آینده واکسیناسیون عمومی سالمندان بالای ۸۵ سال را آغاز کنیم. مهدی قلیان با رد شائبه ایجاد شده در جامعه مبنی بر ثبت نام افراد در سامانه‌ای خاص برای دریافت واکسن افزود: این موضوع از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام نشده است. برای دریافت واکسن ویژه سالمندان نیازی به ثبت نام نیست و افراد براساس برنامه واکسیناسیون عمومی فراخوان می‌شوند. وی با تأکید بر اینکه اگر قرار بر ثبت نام یا شرایط ویژه‌ای برای دریافت واکسن باشد از طریق رسانه ملی به شکل وسیع اطلاع رسانی صورت می‌گیرد، ادامه داد: واکسن حق مردم است. اگر اعلام عمومی واکسیناسیون شود، براساس کارت ملی و تاریخ تولد این توزیع انجام می‌شود.


خرید واکسن آزاد به هیچ وجه تأیید شده نیست

قلیان در واکنش به خرید و فروش واکسن از بازار آزاد و تبلیغات برخی سودجویان در این زمینه، گفت: واکسن کرونا مانند واکسن آنفلوانزا نیست که بتوان از بازار آزاد تهیه کرد و خرید واکسن آزاد یا هرگونه اقدامی در این زمینه برای فریب مردم است و به هیچ وجه مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی نیست.
وی تصریح کرد: توزیع هرنوع واکسن در بخش خصوصی را تکذیب می‌کنیم. مردم باید بدانند اگر کسی اقدام به فروش این واکسن‌ها می‌کند یا این واکسن‌ها تقلبی است، یا از چرخه توزیع دولتی خارج شده است. نباید به این واکسن اعتماد کرد، زیرا شاید چرخه زنجیره سرد این واکسن‌ها توسط افراد سودجو رعایت نشده باشد.
رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت هم درباره ورود کرونای هندی به کشور گفت: تاکنون موردی از ویروس کرونای هندی در کشور گزارش نشده است، اما باید منتظر ورود این ویروس به کشور باشیم.


جریمه ناقضان قرنطینه

کرونا مثبت‌هایی که قرنطینه را نقض کنند،  جریمه می‌شوند. حسین ذوالفقاری، رئیس کمیته امنیتی انتظامی ستاد ملی کرونا، هم با اعلام این خبر به سیما‌نیوزگفت: برای هر فرد در صورت ترک قرنطینه مبلغ ٢٠٠ هزار تومان جریمه از سوی ناجا بر روی پلاک خودرو اعمال می‌شود. برای افراد فاقد خودرو با هماهنگی وزارت ارتباطات مبلغ جریمه به فیش تلفن همراه اضافه می‌شود. افرادی که ماشین و تلفن به نامشان ثبت نشده باشد هم از طریق حساب‌های بانکی جریمه می‌شوند.


کوو ایران برکت کرونای انگلیسی را شکست می‌دهد

آخرین خبر‌ها از واکسن برکت هم حاکی از این است که این واکسن ایرانی بر روی کرونای انگلیسی مؤثر است. مینو محرز، مسئول تیم نظارت بر فاز مطالعات بالینی واکسن کوو ایران برکت، در گفتگو با ایسنا گفت: من قول داده بودم وقتی مطمئن شوم که واکسن برکت مصون است آن را تزریق کنم که امروز تزریق واکسن را در فاز سوم انجام دادم. این واکسن روی واریانت انگلیسی کار شد و واکسن روی آن جواب داد، اما هنوز روی واریانت هندی امتحان نکرده ایم. بالای ۷۰ تا ۹۰ درصد واریانت شایع در ایران که نوع بد آن هم هست همان نوع انگلیسی است که این واکسن روی آن مؤثر است.


تاوان ساده انگاری‌ها را می‌دهیم

سعید نمکی، وزیر بهداشت، هم روز گذشته با انتقاد از ساده انگاری گسترده‌ای که در کشور وجود دارد گفت: به طور مستمر دچار ساده انگاری هستیم و تاوان می‌دهیم. رنگ قرمز و نارنجی را داریم، اما سطح رعایت شیوه نامه‌ها همان است که در شهر‌های زرد و آبی اتفاق می‌افتد. می‌گوییم رنگ قرمز است، اما مشابه شهر زرد عمل می‌کنند و این نوع رعایت کردن شیوه نامه سبب می‌شود همکاران من کف رودخانه جنازه و زخمی جمع کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->