راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مطالبات مردمی نکته مهم درخور توجه در نظام شورایی بوده است

  • کد خبر: ۶۵۳۰۴
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مطالبات مردمی نکته مهم درخور توجه در نظام شورایی بوده است
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ۲۲سال پیش در دولت اصلاحات بخشی از قدرت به شورا‌ها واگذار شد. انتظار این بود که در سال‌هایی که گذشت نظام شورایی قدرتمندتر شود که متأسفانه این اتفاق رخ نداده و قدرت شورا‌ها و نفوذ آن‌ها تقویت نشده است.

جانقربان| شهرآرانیوز، محمدرضا حیدری در صدوبیست‌وهشتمین جلسه علنی این شورا گفت: در هفته پیش رو مناسبت‌هایی همچون روز ایمنی و حمل‌ونقل داریم و در این حوزه که نیاز ضروری زندگی شهری است، شورای پنجم به حمل‌ونقل پاک و در دسترس توجه کرده است.
حیدری افزود: ولادت امام‌حسن‌مجتبی (ع)، کریم اهل‌بیت (س)، را نیز در نیمه ماه مبارک رمضان گرامی می‌داریم. صلح ایشان از فرهنگ صلح و مدارا نشان دارد که اسلام همیشه بر آن تأکید کرده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: این روز به‌عنوان روز ملی تکریم خیران نیز نام‌گذاری شده است که اگر این خیران در بحران‌ها نبودند، قطعا دولت نمی‌توانست از پس بحران‌ها بربیاید. نهاد «خیران شهریار» نیز به‌عنوان میراث ماندگار شورای پنجم با مدیریت خیران باقی خواهد ماند. این روز را به خیرانی که برگزیده خداوندند تبریک می‌گویم.
حیدری در ادامه با بیان اینکه پنجشنبه نهم اردیبهشت‌ماه نیز روز شوراهاست که این روز را به همه همکاران تبریک می‌گویم، افزود: ۲۲سال پیش در دولت اصلاحات بخشی از قدرت به شورا‌ها واگذار شد. انتظار این بود که در سال‌هایی که گذشت، نظام شورایی قدرتمندتر شود که متأسفانه این اتفاق رخ نداده و قدرت شورا‌ها و نفوذ آن‌ها تقویت نشده است.
به‌گفته وی، با تمام این محدودیت‌ها، نظام شورایی با چالاکی تصمیم‌گیری کرده است و قدرت و سرعت آن یک ضرورت در مدیریت شهری است. اگر نظام شورایی نبود که این فرصت‌ها را ایجاد کند، شهرداری نمی‌توانست کاری انجام دهد و فقط می‌توانست امور اجرایی را سامان دهد.
وی افزود:خدمات همه‌جانبه بوده است و در ابعاد مختلف محیط زیست، معماری، شهرسازی، حقوق شهروندی و دیگر حوزه‌ها انجام شده است. نکته دیگری که در نظام شورایی مهم است، توجه به مطالبات مردمی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: آغاز عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر، روز ملی خلیج‌فارس، آغاز هفته کارگر و روز کارگر و آغاز هفته معلم را نیز گرامی می‌داریم.
رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد: درباره وضعیت کرونا و محدودیت‌هایش نیز مدیریت شهری برنامه‌هایی دارد. در موج جدید سرعت ابتلا بسیار زیاد کرونا نگران‌کننده است. کادر پزشکی تلاش خود را می‌کند، اما همراهی مردم و رعایت شیوه‌نامه‌ها تا دستیابی به واکسن یگانه راه‌حل ماست.

 

شهر ما با معیار‌های جهانی ترافیک مقایسه‌پذیر نیست

سیدمسعود ریاضی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد، نیز در ادامه درباره روز ایمنی و حمل‌ونقل نکاتی را مطرح کرد و به بیان آمار‌های جهانی تصادفات پرداخت.
وی گفت: این روز روزی برای پرهیزدادن است و با کنکاشی در این مقوله می‌توان دریافت که کار‌های انجام‌شده تا چه اندازه از مقبولیت برخوردار است.
وی با بیان اینکه شهر ما با معیار‌های جهانی ترافیک مقایسه‌پذیر نیست، افزود: رگ‌های شهر ما با بیش از ۷۵۰هزار خودرو مسدود شده است. اقداماتی همچون کاهش حدود ۵۰درصدی فوتی‌های تصادفات از اقدامات شایسته‌ای بوده که انجام شده است.
به‌گفته وی، در سال۹۹ حدود ۴۰درصد تلفات مربوط به عابرپیاده و حدود ۳۰درصد مربوط به موتور بوده است که اقدامات شهرداری و پلیس در همین سال باعث کاهش ۵درصدی تلفات عابران شده است. پرداختن به پروژه‌ای همچون حق‌تقدم عابرپیاده ضروری به‌نظر می‌رسد که جا دارد برای رسیدن به ۲۴۰تقاطع در پایان سال۱۴۰۰ تلاش ویژه کرد.
ریاضی با بیان اینکه در زمینه پیاده‌روسازی نیز باید تلاش شود، ادامه داد: در زمینه سرعت غیرمجاز نیز باید تلاش‌هایی شود. اگر ۵درصد سرعت کم شود، تصادفات منجر به فوت ۳۰درصد کاهش خواهد یافت که باید روی آن تأکید کرد.
افزایش خودرو معضلی بسیار جدی برای شهر است؛ در این راستا اصلاح هندسی از اهم واجبات است و سرعت خودرو‌ها در شهر‌ها باید کم شود.

 

تصویب لایحه برنامه‌ریزی و سرویس‌دهی ناوگان حمل و نقل همگانی با قید دوفوریت

ماده واحده- به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود به منظور جلوگیری حداکثری از شیوع ویروس کرونا، نسبت به برنامه‌ریزی و سرویس‌دهی ناوگان حمل و نقل همگانی بر اساس بندهای زیر اقدام نماید.

تصمیم‌گیری درخصوص ساعت، نحوه فعالیت و تعطیلی ناوگان حمل و نقل همگانی (اتوبوسرانی، مینی‌بوسرانی (خطوط روزانه و شبانه) و خطوط قطار شهری) بر عهده شهردار مشهد مقدس خواهد بود.

 

تصویب لایحه تعرفه بهاي خدمات سرويس مدارس شهر مشهد در سال تحصيلي ۱۴۰۱-۱۴۰۰

ماده واحده: در راستای اجرای ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی آیین نامه حمل و نقل دانش آموزان مدارس (ابلاغی وزارت کشور مورخ ۰۳/۰۴/۹۷)، تعرفه بهای خدمات سرویس مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به صورت ماهیانه و به ازای هر نفر به شرح جداول پیوست (مهر شده توسط شورای اسلامی شهر) و با رعایت تبصره‌های زیر تصویب شد.

تبصره ۱- حق الزحمه عوامل اجرایی مدیریت و نظارت بر حمل و نقل دانش آموزی به شرح جداول پیوست تعیین می‌شود.
تبصره ۲ – خودروهای سرویس مدارس می‌بایست به منظور حفظ ایمنی و کرامت دانش‌آموزان، از منظر معاینه فنی و وضعیت ظاهری توسط شرکت‌های مجری بررسی و کنترل شوند و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی مکلف به نظارت عالی بر حسن اجرای این موضوع و برخورد قانونی با تخلفات احتمالی می‌باشد.
تبصره ۳ – تعرفه خدمات سرویس مدارس استثنائی با افزایش ضریب ۳۰% به ماخذ نرخ مصوبه محاسبه می‌شود.
تبصره ۴ – حداکثر سرویس مجاز هر خودرو در هر شیفت، ۲ سرویس می‌باشد.
تبصره ۵ – در مسیرهای بیش از ۷ کیلومتر، به ازای هر کیلومتر پنج درصد (تا سقف ۲۵%) به کرایه کل آن اضافه خواهد شد.
تبصره ۶ – مسافت سرویس هر دانش‌آموز، به صورت میانگین مسیر رفت و برگشت منزل تا آموزشگاه محاسبه می‌شود.
تبصره ۷ – تعرفه تعیین شده بر مبنای ۵ روز در هفته محاسبه شده و در صورت لزوم، به ازای هر روز اضافی، ۲۰% به نرخ مصوب اضافه می‌شود.
تبصره ۸ – به منظور حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، گواهی صلاحیت سرویس مدارس استثنایی شهر مشهد به صورت رایگان صادر می‌شود.
تبصره ۹ – با توجه به امکان تشدید شیوع ویروس کرونا، در صورتی که در مقاطعی از سال تحصیلی با تصمیم مراجع ذیصلاح، مدارس تعطیل باشند یا کلاس‌های حضوری تشکیل نگردد، می‌بایست کرایه سرویس مدراسِ دریافتی به تناسب مدت سرویس‌های انجام نشده، عینا توسط آموزش و پروش به اولیاء عودت داده شود.

 

تصویب لایحه تمدید قرارداد واگذاری حق انتفاع یک باب سوله به سرای نجات یافتگان امام علی (ع)

ماده واحده- به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود مستند به بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری و مصوبه شماره ۶۰۹/۹۷/۵/ش مورخ ۲۱/۰۱/۹۷ و به منظور حمایت از افراد کارتن‌خواب و بی‌خانمان، قرارداد شماره ۲۳۷۲۱۳/۹۹/۶۲ مورخ ۱۹/۱۱/۹۹ در خصوص واگذاری موقت (حق انتفاع) مجتمع اردوگاهی به مساحت ۴۰۰۰ مترمربع واقع در بزرگراه آسیایی، خیابان پیامبر اعظم ۸۱ به مجموعه سرای نجات یافتگان امام علی (علیه السلام) را از تاریخ پایان قرارداد به مدت سه سال با حفظ مالکیت شهرداری تمدید نماید.

تبصره ۱: شهرداری مشهد مقدس مکلف است در متن قرارداد مذکور شرط نماید: در صورتی که مجموعه سرای نجات‌یافتگان امام علی (علیه‌السلام) بدون اجازه شهرداری و بر خلاف مفاد این مصوبه و قرارداد اقدام نماید، حق انتفاع واگذار شده راسا و بدون نیاز به انجام هرگونه تشریفات قانونی، به شهرداری مسترد شده و هیچ ادعا و مطالبه‌ای در این خصوص از مجموعه مردم نهاد سنا و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی در خصوص ملک پذیرفته نخواهد شد.

تبصره ۲ : مجموعه سرای نجات یافتگان امام علی (ع) ملزم به اخذ مجوزهای قانونی از مراجع ذیصلاح بوده و مسئول پاسخگویی به هر گونه ادعای حقوقی، قضایی و اشخاص ثالث می‌باشد.

 

تصویب لایحه اصلاح ضوابط اعتبار پروانه هاي ساختماني

ماده ۱- بند ۱ مصوبه ۲۰۳۸۳/۹۵/۴/ش مورخ ۱۴/۱۱/۹۵ به شرح زیر اصلاح شد:
بند ۱ اصلاحی: اعتبار پروانه‌هاي ساختماني صادره بعد از تاريخ ۰۱/۰۱/۱۳۸۹ دائمی بوده و متقاضی می‌بایست پس از صدور پروانه یا مجوز شروع عملیات ساختمانی، در مهلت مندرج در پروانه یا مجوز صادره، نسبت به اتمام عملیات و اخذ گواهی پایان ساختمان اقدام نماید. در ‌صورت عدم اتمام عملیات ساختمانی در مهلت مقرر، شهرداری مشهد مقدس مکلف است از كل زيربناهاي مشمولِ عوارض نوسازي مندرج در پروانه ساختماني، مطابق تبصره ۲ ماده ۲۹ قانون نوسازي و عمران شهري، عوارض نوسازي سالانه را بر اساس مفاد پروانه صادره، اخذ و مجوز شروع عملیات ساختمانی را برای یک دوره ساخت دیگر تمدید و صادر نماید.

ماده۲- بند ۲ مصوبه شماره ۲۰۳۸۳/۹۵/۴/ش مورخ ۱۴/۱۱/۹۵ و تبصره ذیل آن حذف شد.

ماده۳- بند ۳ مصوبه شماره ۲۰۳۸۳/۹۵/۴/ش مورخ ۱۴/۱۱/۹۵ به شرح زیر اصلاح شد:
بند ۳ اصلاحی: در مواردي كه عوارض و حقوق مجوز ساخت براي ملكي محاسبه و از تاریخ ۰۱/۰۱/۱۳۸۹ به بعد كل بدهی تصفیه شده باشد، حق متقاضي در هر زمان كه به شهرداري مراجعه نمايد براي دريافت پروانه ساختماني ملك مذكور، بر مبناي شرايط و ضوابط زمان پرداخت وجوه، پابرجاست.

ماده۴- تبصره های ۱ و ۲ بند ۳ مصوبه شماره ۲۰۳۸۳/۹۵/۴/ش مورخ ۱۴/۱۱/۹۵ (الحاقی به موجب مصوبه شماره ۲۷۳۱/۹۶/۴/ش مورخ ۲۳/۰۲/۹۶) به شرح زیر اصلاح شد:
تبصره ۱ اصلاحی: شهرداری مشهد مقدس مکلف است، در صورت پرداخت قسمتي از حقوق شهرداري توسط مودی در گذشته، بابت درخواست‌هاي صدور مجوزهاي ساختماني (درصورتیکه منتهی به صدور هیچگونه مجوزی نشده باشد)، نسبت به محاسبه درصد پرداختي نقدي با در نظر گرفتن تخفيف پرداخت نقدي زمان پرداخت و تعرفه‌هاي محاسباتي آن زمان اقدام و نتيجه را به عنوان تسويه حساب همان درصد از كل تلقي نمايد و حقوق شهرداري در خصوص ساير درخواست‌هاي مودي در صورت تغییر ضوابط و مقررات ، وفق ضوابط و مقررات روز پاسخگویی خواهد شد.

تبصره ۲ اصلاحی: برای پرداختي‌هاي قبل از تاريخ ۰۱/۰۱/۱۳۸۹، که منجر به صدور مجوز ساخت نشده باشد، صرفا مبلغ ريالي پرداخت شده با در نظر گرفتن نرخ تورم اعلام شده توسط بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران (سال مورد نظر نسبت به سال پرداخت وجه) به‌روزرساني و از كل عوارض صدور پروانه (براساس تعرفه جاري) كسر و در صورت انصراف موديان صرفاً به ميزان مبلغ پرداختي مسترد خواهد شد.

ماده ۵- بند ۴ مصوبه شماره ۲۰۳۸۳/۹۵/۴/ش مورخ ۱۴/۱۱/۹۵ به شرح زیر اصلاح شد:
بند ۴ اصلاحی: با توجه به اینکه پروانه های ساخت قبل از ۰۱/۰۱/۸۹ به عنوان سند رسمی دارای مدت اعتبار معین بوده اند و اعتبار مذکور منقضی شده است به جهت حفظ حقوق مالکین، مبلغ پرداختی توسط مالک مطابق فرمول زیر محاسبه و از بهای صدور پروانه ساختمانی به نرخ روز کسر خواهد شد.

تجدید پروانه = (شاخص کل بهای رسمی اعلامی بانک مرکزی سال قبل از صدور پروانه جديد تقسیم بر شاخص کل بهای رسمی اعلامی بانک مرکزی سال پرداخت وجه) ضربدر مبلغ پرداخت شده در پروانه قبلي

ماده۶- تبصره ذیل بند ۶ مصوبه شماره ۳۷۰۷/۹۷/۵/ش مورخ ۰۸/۰۳/۹۷ حذف شد.

 

تصویب لایحه اصلاحيه قرارداد مرمت احيا و نگهداري و بهره برداري از خانه تاريخي پيشه وران

ماده واحده- به شهرداري مشهد مقدس اجازه داده مي شود نسبت به الحاق موادی به قرارداد مرمت، احیا، نگهداری و بهره‌برداری از خانه‌ تارسیخی پیشه‌وران به شماره ۵۴۰/۹۸/۲۱ مورخ ۰۶/۰۱/۹۸، و اصلاح آن مطابق الحاقیه پیوست(مهر شده توسط شورای اسلامی شهر) اقدام نماید.

 

تصویب لایحه تهاتر سهم الشركه شركت توسعه عمران بيمه با پروژه موسوم بهK۲ واقع در خيابان كوهسنگي

ماده واحده: به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می شود نسبت به تهاتر باقیمانده سهم الشرکه شرکت توسعه عمران بیمه در پروژه شمس (AC۰۴) واقع در میدان شهدا (مطابق ارزش تعیین شده در نظریه هیات کارشناسان رسمی دادگستری به شماره ۱-۹۳۹۷ مورخ ۳۰/۶/۹۹) با زمین و پروانه پروژه k۲ واقع در خیابان کوهسنگی، حد فاصل کوهسنگی ۲۷و ۲۹ و دریافت مابه التفاوت به صورت نقدی، با رعایت بندهای زیر اقدام نماید.

بند ۱- ارزش پروانه پروژه k۲ به نرخ روز، محاسبه و عوارض افزایش بهره برداری اعیان مطابق با مصوبه شماره ۱۵۴۸۹/۹۹/۵/ش مورخ ۲۴/۰۹/۹۹ شورای اسلامی شهر و به نرخ روز محاسبه شود.

بند ۲- شهرداری مشهد مقدس مکلف است با توجه به ضرورت اعمال مانده حساب های ناشی از قرارداد مشارکت پروژه شمس(AC۰۴) در سهم الشرکه طرفین، ظرف مدت ۲ ماه نسبت به محاسبه و منظور نمودن مبلغ حساب فی مابین در جدول محاسبات تهاتر موضوع این مصوبه اقدام و قرارداد تهاتر مربوطه را جهت تصویب به شورای اسلامی شهر، ارسال نماید.

 

تصویب لایحه صلح و تهاتر جرایم تاخیر مجمع خیرین مسکن ساز در پروژه های پایداری، سبحان و ابرار

ماده واحده: به شهرداري مشهد مقدس اجازه داده مي‌شود در راستاي مساعدت و حمایت از مجمع خيرين مسكن‌ساز خراسان رضوي به عنوان یکی از احداث‌کنندگان مجتمع‌هاي مسكوني در نقاط كم‌برخوردار و حاشيه شهر و به منظور حل مشكل ساكنان و خريداران پروژه‌هاي سبحان، پايداري و ابرار و همچنين دریافت حقوقات شهرداري، نسبت به اجراي صورتجلسه پیوست به شماره ۱۶۸۵۰۶/۹۹/۲۱ مورخ ۲۱/۰۸/۹۹ اقدام نمايد.

تبصره۱: کلیه بدهی‌های مجمع خیرین مسکن از محل پروژه های سبحان، ابرارو پایداری با طلبکاری مجمع از محل اختلاف قیمت زمین تجاری معاوضه شده، مصالحه (تهاتر) گردید و طرفین هرگونه ادعایی نسبت به یکدیگر را ازخود سلب و ساقط می نمایند.

تبصره۲ : در خصوص واگذاری ۲ واحد مسکونی با‌قی‌مانده در پروژه پایداری که مربوط به بدهی مجمع به شهرداری می‌باشد، مقرر گردید، مجمع نسبت به پیگیری و تحویل ۲ واحد فوق به شهرداری حداکثر در ظرف مدت ۶ ماه اقدام نماید و در صورت عدم امکان انتقال و تحویل‌دهی به شهرداری مشهد ظرف مدت مذکور، مجمع متعهد به معرفی املاک و اراضی جایگزین به شهرداری با نرخ کارشناسی و با اولویت از پروژه‌ ابرار ۴ می‌باشد.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->