معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

«ماه صورتی» در آسمان دوشنبه شب + جزئیات

  • کد خبر: ۶۵۳۱۹
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
  • ۴
«ماه صورتی» در آسمان دوشنبه شب + جزئیات
روزهای دوشنبه و سه شنبه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه، باتوجه به موقعیت مکانی، پدیده «ماه صورتی» (Pink Moon) در آسمان برخی کشورها نمایان می شود و ساکنان این مناطق می توانند شاهد یکی از درخشان‌ترین و متفاوت‌ترین تصاویر ماه در آسمان باشند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ماه صورتی نوعی «ابر‌ماه» است که علاوه بر اینکه ۳۰ درصد روشنایی بیشتری دارد ۱۴ درصد نیز از اندازه متوسط ماه بزرگتر دیده می‌شود. این ماه کامل پس از غروب خورشید قابل مشاهده خواهد بود و در ساعت ۲۰:۰۲ به وقت تهران به حداکثر روشنایی خود خواهد رسید. ساکنان آمریکای شمالی و بخش‌هایی از اروپا می‌توانند هفتم اردیبهشت‌ماه (‌۲۷ آوریل) به مدت ۴۵ دقیقه پدیده ماه صورتی را مشاهده کنند.

 

به طور کلی طبق گفته کارشناسان بهترین زمان برای مشاهده ماه صورتی به عوامل مختلفی بستگی دارد و برای اینکه بهترین زمان ممکن برای مشاهده آن را پیدا کنید، بهتر است زمان طلوع و غروب ماه در محل زندگی خود و مسیر حرکت آن را بررسی کنید.

 


بیشتر بخوانید و ببینید: تصاویر «ابر ماه صورتی» در آسمان ایران + فیلم


 

به طور کلی، پدیده ماه صورتی زمانی اتفاق می‌افتد که ماه به نزدیک‌ترین فاصله خود از زمین رسیده و از حالت معمول خود درخشان‌تر و روشن‌تر دیده می‌شود. طبق گفته ناسا، این پدیده حداکثر چند بار در سال اتفاق می‌افتد و امسال هم دو بار شاهد آن خواهیم بود.

 

برخلاف باور برخی افراد که تصور می‌کنند ماه به صورت دایره‌وار به دور زمین حرکت می‌کند، گردش ۲۷ روزه ماه به دور زمین به دلیل گرانش خورشید در یک مدار بیضوی اتفاق می‌افتد. بنابراین در طول مسیر خود نقاطی وجود دارد که ماه از سیاره زمین دور یا نزدیک‌تر شود.

 

هر چند این پدیده به «ماه صورتی» معروف است اما انتظار نداشته باشید که در این روز ماه به رنگ صورتی دیده شود. دلیل نامگذاری این پدیده رویش گیاهان صورتی رنگی است که همزمان با آن در منطقه‌ای از آمریکای شمالی رشد می‌کنند. با اینکه برخی از مردمان باستانی ماه صورتی را به شکوفه دادن گل های زیبا ربط داده‌اند، برخی از اقوام در گذشته اعتقاد داشتند که این پدیده نشان دهنده پایان دنیاست.

 

متخصصان توصیه می‌کنند که درست پس از طلوع ماه و زمانی که ماه به طور کامل روشن نشده بهتر می‌توان ابر ماه را مشاهده کرد. با این حال، اگر به هر دلیلی نتوانستید در این زمان ماه صورتی را مشاهده کنید، در تاریخ ۵ خرداد یک‌ بار دیگر این پدیده اتفاق خواهد افتاد و این بار ماه حدود ۱۶۰ کیلومتر به زمین نزدیک‌تر خواهد بود.

 

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
.
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
1
0
چه جالب!
ایسان
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
1
0
واقعا که براتون متاسفم واقعا ک بخاطر ویو مردم رو ایسگا میکنین نیم ساعت وایسادم هیچ اتفاقی نیافتاد وافعا که سرش ۷۰۰۰۰۰ تومان شرط بسته بودم با ابجبم واقعا که براتون متاسفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
0
0
من دیدم عالی بود
مهسا رحیمیان
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
0
0
خیلی جالب بود
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->