اعتراض به حق زنان بسکتبالیست| کج سلیقگی‌های همیشگی!

  • کد خبر: ۶۵۳۳۴
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
  • ۱
اعتراض به حق زنان بسکتبالیست| کج سلیقگی‌های همیشگی!
دختران بسکتبال را باید دید، باید آن‌ها را شنید، باید با آن‌ها همراه شد چراکه در دنیای متمدنانه امروز تبعیض جایی ندارد!
سعیده فتحی/شهرآرانیوز، اینطور که شنیده می‌شود اسپانسر‌های لیگ برتر بسکتبال پس از جشن قهرمانی به تیم‌های اول، دوم و سوم جوایزی اهدا کردند. از قرار معلوم "داریا همراه" به اعضای تیم شهرداری گرگان قهرمان لیگ برتر گوشی سامسونگ هدیه داده و به تیم‌های دوم و سوم هم جوایز نقدی اهدا شده است.
همین اتفاق کافی بود تا صدای اعتراض دختران بسکتبالیست بلند شود، گویی نمک روی زخم شان پاشیدند. بازیکنان تیم قهرمان در صفحات مجازی اعتراض خود را اعلام کردند و نوشتند: «چرا قهرمان، نایب قهرمان و مقام سوم در آقایان باید جوایز نفیس از فدراسیون بسکتبال و اسپانسر تبلیغات شرکت مات دریافت کند، ولی به بانوان همراه مدال یک شاخه گل هم اهدا نشود؟! به بانوان کشورتان توهین نکنید!»
دختران بسکتبالیست با هشتگ #نه_به_تبعیض_جنسیتی اعتراض خود را در صفحات اینستاگرام شان به نمایش گذاشتند و بسیاری از بسکتبال دوستان را هم با خود همراه کردند.
حال باید منتظر ماند و دید واکنش فدراسیون به اعتراض بسکتبالیست‌های زن چه خواهد بود. این هدایا اگرچه از جیب فدراسیون نبود، اما باز هم مسئولان باید پیگیر حق و حقوق زنان باشند. برای دختران بسکتبال این سوال پیش آمده که مگر همین اسپانسر‌ها در لیگ برتر بانوان هم حضور نداشتند پس چرا فقط از آقایان حمایت کردند؟ دیده شدن اسپانسر‌ها در هردو لیگ زنان و مردان بود چرا پس هدایا فقط به آقایان تعلق گرفت؟
البته درد اصلی زنان بسکتبالیست هدیه نیست بلکه بحث نادیده گرفته شدن بیش از هر چیزی دختران را آزار می‌دهد. سال هاست که با عدم پخش بازی‌ها در رسانه‌ها مواجه هستند و اگرچه امسال فدراسیون تلاش کرد تا بازی‌ها را به صورت زنده از اینستاگرام پخش کند، اما هنوز در حالیکه دنیا چهره متمدنانه‌ای به خود گرفته در ایران نه تنها بازی‌های زنان پخش تلویزیونی ندارد بلکه در حداقل‌ها هم بین زنان و مردان فرق گذاشته می‌شود. برای دختران قهرمان بسکتبالیست حتی یک شاخه گل هم از طرف فدراسیون گرفته نشد! پس حق دارند الان با صدای بلند اعتراض خود را به گوش همگان برسانند.
تا کی و کجا این تبعیض‌ها در ورزش ایران باید وجود داشته باشد؟ وقتی بحث تبعیض‌ها در قرارداد‌ها مطرح می‌شود همه می‌گویند در همه جای دنیا اینگونه است و زنان کمتر از مردان حقوق دریافت می‌کنند. الان چطور است؟ در بحث جوایز و نحوه برگزاری جشن و دادن یک دسته گل هم در همه جای دنیا این تبعیض وجود دارد؟
تجلیل برابر خواسته زیادی نیست که دختران بسکتبال دارند.‌ای کاش حالا که یکی از بازوان اصلی فدراسیون از جنس زنان است حداقل جلوی این کج سلیقگی‌ها را می‌گرفت. شبنم کلاهی دبیر فدراسیون نماینده زنان بسکتبالیست در فدراسیون است و باید زبان آن‌ها باشد و از حق و حقوق آن‌ها همچون فریده شجاعی دفاع کند. به نظر می‌رسید با حضور این دو کمتر شاهد رخ دادن چنین تبعیض‌هایی باشیم و کج سلیقگی‌ها به خوش سلیقگی تبدیل شود، اما حیف که گویا زنان مسئول در فدراسیون زیاد دغدغه زنان را ندارند!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
0
0
خدا از دهنتون بشنوه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->