جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

نگاهی به سوداگران ناکام اسکار ۲۰۲۱

  • کد خبر: ۶۵۳۶۷
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱
نگاهی به سوداگران ناکام اسکار ۲۰۲۱
مراسم اهدای نود و سومین دوره جوایز اسکار به پایان رسید اما در این بین آثار و هنرپیشه‌هایی به رغم نامزدی در چند شاخه مختلف سهمی از جوایز این دوره نداشتند.

به گزارش شهرآرانیوز، در مراسم اسکار ۲۰۲۱ ترتیب اهدای جوایز تغییر کرد و اعلام برگزیدگان شاخه بهترین بازیگر نقش اول مرد و زن به پایان شب و بعد از معرفی بهترین فیلم امسال موکول شد؛ به این ترتیب اگر ببینندگان قصد داشتند بعد از مشخص شدن «سرزمین آواره‌ها» به عنوان برنده شاخه بهترین فیلم تلویزیون‌ها را خاموش کنند از دو جایزه اصلی این مراسم جا می‌ماندند.

 

در شاخه بهترین بازیگر زن که دو هنرپیشه سیاه‌پوست زن نامزد شده بودند هیچ یک موفق به کسب جایزه نشدند. با این حال «ویولا دیویس» با چهار مرتبه نامزدی در اسکار عنوان هنرپیشه زن سیاه‌پوست با بیشترین تعداد نامزدی در تاریخ اسکار را به خود اختصاص داد.

 

در عوض جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن این دوره به «فرانسیس مک دورمند» بازیگر فیلم «سرزمین آواره‌ها» ساخته کلوئی ژائو رسید که در جوایز گلدن گلوب، انجمن بازیگران فیلم، انتخاب منتقدان و فیلم مستقل اسپریت به عنوان برگزیده انتخاب نشد اما دو هفته قبل جایزه بازیگر زن بفتا را به خود اختصاص داد. «ویولا دیویس» و «کری مولیگان» که در شاخه بهترین بازیگر زن جوایز انتخاب منتقدان و فیلم مستقل اسپریت برگزیده شدند در جوایز بفتا حتی در فهرست نامزدها نیز قرار نگرفته بودند.

 

در شاخه بهترین بازیگر مرد، جایی که انتظار می‌رفت «چادویک بوزمن» هنرپیشه فقید برای آخرین بازی سینمایی‌اش در «بلک باتم ما رینی» همچون بسیاری از جوایز سینمایی اخیر در اسکار نیز برگزیده شود جایزه در نهایت به «آنتونی هاپکینز» برای بازی در نقش «پدر» رسید. «هاپکینز» اخیرا به عنوان برنده بهترین بازیگر مرد بفتا نیز انتخاب شده بود.

 

از دیگر جاماندگان قابل توجه مراسم امسال به «گلن کلوز» بازیگر زن نقش مکمل «مرثیه هیل بیلی» می‌توان اشاره کرد که با ناکامی در مراسم امسال به جمع هنرمندانی همچون «دایان وارن» پیوست که به رغم بارها راه‌یافتن به فهرست نامزدهای اسکار هنوز موفق به کسب این جایزه نشده‌اند. با این حال چندان انتظار نمی‌رفت که «کلوز» و «وارن» از برندگان امسال باشند.

 

«دادگاه شیکاگو ۷» به کارگردانی «آرون سورکین» نیز که شب گذشته در شش شاخه نامزد بود به رغم دیده شدن در جوایز انتخاب منتقدان در مراسم اسکار امسال حتی یک جایزه هم کسب نکرد.

 

از دیگر آثاری که بر خلاف شانس‌های متعدد، از کسب جایزه اسکار بی‌نصیب ماندند به «بورات ۲»، «یک شب در میامی»، «مولان»، «اخبار جهان»، «اما»، «مرثیه هیل بیلی»، «کولکتیو» و «پینوکیو»  می‌توان اشاره کرد.

 

«زن جوان خوش‌آتیه» نیز که در بخش بهترین فیلمنامه اصلی درخشید در ادامه شب موفق ظاهر نشد. فیلم «منک» دیوید فینچر هم که امسال در ۱۰ شاخه حضور داشت فقط با دو جایزه شب را به پایان رساند.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->