شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا
سرخط خبرها

گزارشی از رخداد مجرمانه‌ای که نزدیک بود به قیمت جان کودک ۳‌ساله مشهدی تمام شود

  • کد خبر: ۶۵۳۹۱
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
گزارشی از رخداد مجرمانه‌ای که نزدیک بود به قیمت جان کودک ۳‌ساله مشهدی تمام شود
ماجرای این سرقت در ساعت ۴:۳۵ دقیقه روز گذشته در مقابل داروخانه‌ای واقع در منطقه فکوری مشهد رخ داد. مالک ۲۰۶ خودرواش را کنار خیابان پارک می‌کند و در حالی که خواهرزاده خردسالش داخل خودرو بوده به داروخانه می‌رود. از آنجا که مجرمان همیشه در کمین هستند، سارق با مشاهده این صحنه بلافاصله خود را به داخل خودرویی که زمینه سرقتش فراهم بوده، می‌اندازد و در یک چشم برهم زدنی از محل می‌گریزد.
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ بیست‌ونهم تیر ۱۳۹۶ درست زمانی که پدر بنیتای هشت ماهه خودرواش را مقابل در خانه روشن رها کرد تا در پارکینگ را ببندد سارق پشت فرمان پراید مرد جوان نشست و پا به فرار گذاشت. گرچه پدر بنیتا خود را از شیشه خودرو آویزان کرده بود و مدام از حضور دختر خردسالش داخل خودرو اطلاع می‌داد، اما سارق سنگدل بی‌توجه به فریاد غریبانه این مرد به فرارش ادامه داد و طولی نکشید که بعد از چند روز جسد این دخترک معصوم که از فرط گرما، تشنگی و گرسنگی جان داده بود در همان خودرو سرقتی در شرق تهران پیدا شد. عاملان این اقدام مجرمانه ظرف مدت کوتاهی از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شدند، اما داغ بنیتا همچنان بر دل پدر و مادر جوانش باقی خواهد ماند. داغی که از یک بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری نشئت گرفته است.

اگرچه همه داستان این پرونده جنایی که مانند توپ در کشور سروصدا به پا کرد را شنیده و از کانال رسانه‌ها دنبال کرده‌ایم، اما هنوز هم شهروندانی هستند که بی‌توجه به اخطار‌های پلیس به بروز چنین حوادثی دامن می‌زنند. علاوه بر این مجرمانی هم در شهر یافت می‌شوند که نه تنها بویی از انسانیت نبرده بلکه برای به چنگ آوردن مقاصد شوم خود از هر طریقی استفاده می‌کنند. درست همانند حادثه سرقت یک خودرو سواری در مشهد که یک کودک خردسال نیز در آن حضور داشت و با اقدام به‌موقع پلیس ختم‌به‌خیر شد.


سرقت ۲۰۶ به همراه کودک ۳ ساله

ماجرای این سرقت در ساعت ۴:۳۵ دقیقه روز گذشته در مقابل داروخانه‌ای واقع در منطقه فکوری مشهد رخ داد. مالک ۲۰۶ خودرواش را کنار خیابان پارک می‌کند و در حالی که خواهرزاده خردسالش داخل خودرو بوده به داروخانه می‌رود. از آنجا که مجرمان همیشه در کمین هستند، سارق با مشاهده این صحنه بلافاصله خود را به داخل خودرویی که زمینه سرقتش فراهم بوده، می‌اندازد و در یک چشم برهم زدنی از محل می‌گریزد.
با اعلام این موضوع به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ بلافاصله تیمی از مأموران دایره تجسس کلانتری شهرک ناجا به محل وقوع جرم اعزام شدند. در بررسی‌های اولیه مشخص شد که پسربچه سه‌ساله‌ای نیز داخل خودرو سرقت شده حضور داشته است.

موضوع پرونده با توجه به حساسیتی که داشت بلافاصله در دستور کار مرکز فرماندهی و کنترل پلیس استان، پلیس آ‌گاهی، پلیس امنیت عمومی، پلیس فتا و نیز فرماندهی انتظامی مشهد قرار گرفت. مجریان قانون در همان ابتدای کار همه مسیر‌های مواصلاتی مشهد را بسته و تحت نظر قرار دادند تا از خروج متهم از مشهد جلوگیری شود.


کشف خودرو سرقتی بدون پسربچه

دقایق حیاتی پرونده به سرعت می‌گذشتند و کار تحقیقاتی ضابطان قضایی ادامه داشت تا اینکه مأموران موفق به ردزنی سارق خودرو در یکی از محور‌های مواصلاتی مشهد شدند. سرنخ به دست آمده حاکی از آن بود که متهم فراری به سمت شهرستان نیشابور در حرکت است و فاصله زیادی از مشهد ندارد.
کشف همین سرنخ بلافاصله تیم‌های پلیس آگاهی مرکز استان را در مسیر مجرم فراری قرار داد و طولی نکشید که خودرو ۲۰۶ سرقتی در حالی که کنار جاده رها شده بود شناسایی و از سوی مجریان قانون کشف شد.


رها کردن کودک ربوده شده در بیابان

فرمانده انتظامی استان روز گذشته در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: سارق فراری که متوجه حضور پلیس در یک قدمی خود شده بود در مسیر مشهد به نیشابور کودک خردسال را از خودرو پیاده و او را در کنار تپه‌ای در بیابان رها کرده بود. سارق پس از رها کردن کودک به فرارش ادامه داده و از جایی که می‌دانسته خودرو ۲۰۶ شناسایی و تحت تعقیب پلیس قرار دارد، پس از مسافتی آن را هم کنار جاده رها کرده و متواری شده بود.
سردار محمد کاظم تقوی ادامه داد: مأموران ما در این عملیات نفس‌گیر در پایش گسترده میدانی سرانجام این کودک سه‌ساله به نام «آرمین» را شناسایی کردند. کودک در حالی که از وقوع این حادثه دچار شوک و وحشت‌زده بود به پدر و مادرش تحویل داده شد.

این مقام ارشد انتظامی استان خراسان رضوی بیان کرد: خوشبختانه حال آرمین سه‌ساله خوب است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.
به گفته سردار تقوی تحقیقات پلیس برای به دام انداختن این سارق تحت تعقیب ادامه دارد و هم‌اکنون سرنخ‌هایی از این فرد به دست آمده است.
رئیس پلیس استان خراسان رضوی در پایان به شهروندان هشدار داد حتما توصیه‌های پلیس را جدی گرفته و برای پیشگیری از سرقت‌ها و رعایت ملاحظات لازم در تنها نگذاشتن کودکان خود داخل خودرو دقت و مراقبت بیشتری داشته باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->