معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

تغییر نگرش، کلید عبور از بحران‌ها

  • کد خبر: ۶۵۴۰۵
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
تغییر نگرش، کلید عبور از بحران‌ها
علیرضا جاوید عربشاهی - رئیس مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت پارک علم و فناوری
در یک سال و نیم گذشته شرکت‌ها و استارت آپ‌هایی که به طور خاص در حوزه ارائه خدمات به زائران و گردشگران فعال بوده اند و درآمدشان از این محل تأمین می‌شده به شدت دچار آسیب شده اند. چه مجموعه‌هایی که در حوزه سوغات فعالیت می‌کردند چه استارت آپ‌های حوزه استقرار و مدیریت سفر، با همه گیری کرونا و کاهش چشمگیر سفرها، حجم زیادی از مشتریان خود را از دست داده اند. در این بین، معاونت علمی ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری در فراخوان‌هایی به شناسایی این مدل کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا اقدام کردند و با شناسایی این مجموعه ها، وام‌ها و تسهیلاتی بلندمدت برای جبران بخشی از صدمات و آسیب‌هایی که به دلیل شیوع کرونا دیده بودند به آن‌ها اختصاص داده شد.
 
البته این تسهیلات تنها می‌تواند نقش مسکن داشته باشد و در کوتاه مدت کمکی باشد برای حل شدن بخشی از مشکلات این استارت آپ ها. در چنین شرایطی، اقدامی که می‌تواند مشکل این مجموعه‌ها را به طور اساسی حل کند، تغییر در مدل درآمدی شرکت‌ها و نحوه کارشان است. در همین زمینه، تلاش کردیم شرکت‌هایی را که بازارشان بیشتر در ارتباط فیزیکی با مشتری‌های خود بوده است به سمت استفاده از ظرفیت‌های اینترنت و بهره بردن از امکان ارائه خدمات و فروش آنلاین ببریم. در این زمینه مشاوره‌ها و آموزش‌هایی تخصصی برای استارت آپ‌ها برگزار کردیم تا بتوانند در این مسیر بهتر و سریع‌تر گام بردارند. چون حتی در صورتی که کرونا هم کامل از میان برود، به دلیل عادت کردن مردم به خرید‌های اینترنتی و استفاده از خدمات آنلاین، خواه ناخواه بازار بسیاری از کسب و کار‌ها به سمت این بستر خواهد رفت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->