جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت
سرخط خبرها

لیریک؛ نخستین کراس اوور برقی کادیلاک

  • کد خبر: ۶۵۴۱۲
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
لیریک؛ نخستین کراس اوور برقی کادیلاک
در روز‌های گذشته کادیلاک از جدیدترین محصول خود با نام لیریک رونمایی کرد. پیمایشی بیش از ۴۸۰ کیلومتر با یک بار شارژ، و قدرت موتور ۳۴۰ اسب بخار از شاخصه‌های مهم فنی اولین کراس اوور برقی تاریخ کادیلاک به حساب می‌آید.
به گزارش شهرآرانیوز، در روز‌های گذشته کادیلاک از جدیدترین محصول خود با نام لیریک رونمایی کرد. پیمایشی بیش از ۴۸۰ کیلومتر با یک بار شارژ، و قدرت موتور ۳۴۰ اسب بخار از شاخصه‌های مهم فنی اولین کراس اوور برقی تاریخ کادیلاک به حساب می‌آید.
 
به گفته کادیلاک، لیریک حاصل ترکیب یک قرن نوآوری و آغاز عصری جدید است. کابین لیریک بسیار مدرن طراحی شده است و نمایشگر بزرگ سی وسه اینچی حاضر در پشت فرمان سه شاخه زیبا که تا میانه‌های داشبورد امتداد پیدا کرده، جذاب‎‌ترین عنصر حاضر در این بخش است. این نمایشگر ساختاری یکپارچه دارد و به گفته کادیلاک، می‌تواند بیش از یک میلیارد رنگ مختلف را نمایش دهد.
این خودرو از سیستم صوتی ساخت شرکت AKG با ۱۹ اسپیکر، فناوری کلید دیجیتال و نسل بعدی سیستم فعال حذف صدا‌های مزاحم نیز بهره می‌برد.
 
کراس اوور برقی کادیلاک ابتدا با باتری لیتیوم یونی ۱۰۰ کیلووات ساعتی راهی بازار خواهد شد. این باتری موتور الکتریکی نصب شده روی اکسل عقب را تغذیه می‌کند. این موتور ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. کادیلاک می‌گوید این نسخه از لیریک قادر خواهد بود مسافتی در حدود ۴۸۳ کیلومتر را با یک بار شارژ پشت سر بگذارد.
 
لیریک از فناوری شارژ سریع با حداکثر نرخ ۱۹۰ کیلووات پشتیبانی می‌کند و تنها با ۱۰ دقیقه توقف در ایستگاه شارژ پرسرعت، انرژی لازم برای پیمایش ۱۲۲ کیلومتر مسافت در باتری آن ذخیره می‌شود. با شارژ سی دقیقه ای، این خودرو می‌تواند تا ۳۱۴ کیلومتر مسافت را طی کند.
 
به ازای هر ساعت شارژ خانگی با ماژول ۱۹.۲ کیلوواتی، انرژی لازم برای پیمودن مسافت ۸۴ کیلومتری در باتری لیریک ذخیره می‌شود. این رقم برای شارژر ۱۱.۵ کیلوواتی ۵۰ کیلومتر برد به ازای هر ساعت شارژ است. پریز‌های ۱۲۰ ولتی هم در هر ۶۰ دقیقه فقط ۵.۶ کیلومتر به دامنه حرکتی لیریک اضافه می‌کنند.
اگرچه لیریک در آغاز عرضه فقط در نسخه محور عقب محرک قابل انتخاب خواهد بود،  مدیران کادیلاک تأیید کرده اند که در آینده نسخه ۴ چرخ محرک نیز در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. این کراس اوور الکتریکی به مکانیسم رانندگی از طریق یک پدال و هم چنین فناوری Regen on Demand مجهز خواهد شد. این فناوری به راننده اجازه می‌دهد از طریق یک پدال روی فرمان، شدت کاهش سرعت خودرو را تنظیم کند.
سیستم رانندگی نیمه خودران سوپرکروز دیگر فناوری مهمی است که لیریک از آن بهره خواهد برد. این سیستم امکان رانندگی بدون دخالت دست در بیش از ۳۲۱ هزار کیلومتر از بزرگراه‌های آمریکا و کانادا را برای رانندگان فراهم می‌کند.
کادیلاک از شهریور امسال و با قیمت ۵۹ هزار و ۹۹۰ دلار سفارش‌های مشتریان برای لیریک را خواهد پذیرفت. کادیلاک قصد دارد از سال ۲۰۳۰ به یک برند تمام الکتریکی تبدیل شود. به همین دلیل، پس از لیریک این برند لوکس آمریکایی چند مدل برقی دیگر معرفی خواهد کرد.
 
منبع: carscoope.com
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->