راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

روایتی از وضعیت اسفناک گسترش کرونا در خراسان‌رضوی | افتضاح، افتضاح، افتضاح

  • کد خبر: ۶۵۵۰۸
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
روایتی از وضعیت اسفناک گسترش کرونا در خراسان‌رضوی | افتضاح، افتضاح، افتضاح
نخستین بار، شمار بستری‌های روزانه کووید ۱۹ در خراسان رضوی به ۴۰۰ نفر رسید و تعداد فوتی‌های کرونایی استان از مرز ۲۵ نفر در روز فراتر رفته است.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ وضعیت درگیری با کرونا در استان خراسان رضوی و شهر مشهد به تبعیت از شرایط کلی کشور روز به روز حادتر می‌شود؛ موضوعی که معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تبیین ابعاد آن با بیان اینکه «وضعیت کرونا در استان افتضاح، افتضاح و افتضاح است.» گفت: «برای اولین بار در موج چهارم تعداد بستریان روزانه استان به ۴۰۱ نفر رسیده است و با اینکه در روز‌های گذشته روند با ثباتی در تعداد مبتلایان را تجربه می‌کردیم، براساس آخرین آمار حالا تعداد مبتلایان به بالاترین سطح خود در این موج رسیده و رکورد تعداد بستریان روزانه کرونا در استان شکسته شده است. «درحالی این اتفاق افتاده است که تعداد بستری‌های روزانه خراسان رضوی پیش از این بین ۳۵۰ تا ۳۷۰ نفر در نوسان بود.


فوتی‌های کرونایی استان از مرز ۲۵ نفر

مهدی قلیان با اشاره به اینکه تعداد فوتی‌های کرونایی استان از مرز ۲۵ نفر در روز فراتر رفته است، اما این تعداد هنوز به ۳۰ نفر نرسیده است، افزود: تعداد کل مبتلایان موجود در بیمارستان‌های استان به ۱۵۶۲ نفر افزایش یافته است، اما تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه کرونا روند ثابتی را در روز‌های اخیر تجربه می‌کند و اکنون حدود ۳۳۲ بیمار مبتلا به کرونا در این بخش‌ها بستری هستند.


ترزیق واکسن به سالمندان بالای ۸۰ سال آغاز شد

وی بیان کرد: گام دوم واکسیناسیون عمومی یعنی تزریق واکسن کرونا به سالمندان بالای ۸۰ سال آغاز شده است. در همین راستا در روز‌های آینده با تماس تلفنی با این افراد از آن‌ها دعوت می‌شود تا با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت در بازه زمانی مشخصی اقدام به تزریق واکسن کنند. قلیان با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد حدود ۴۰ هزار نفر واجد شرایط تزریق واکسن در این مرحله هستند، تصریح کرد: ۲۸ هزار نفر از این سالمندان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد پرونده سلامت دارند که براساس اولویت بندی دانشگاه علوم پزشکی به این افراد در زمینه تزریق واکسن اطلاع رسانی می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره سامانه ثبت نام برای اجرای واکسیناسیون عمومی گفت: وزارت بهداشت در تلاش برای راه اندازی این سامانه است. با این حال تا زمانی که تزریق واکسن به این ۲۸ هزار نفر به پایان برسد این سامانه طبق قولی که وزارت بهداشت داده است فعال خواهد شد تا وقفه‌ای در تزریق واکسن به سالمندان باقی مانده نداشته باشیم.

وی در زمینه تأمین واکسن مورد نیاز برای پوشش کامل سالمندان، اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد واکسن مورد نیاز برای واکسینه کردن سالمندان بالای ۸۰ سال در دانشگاه علوم پزشکی مشهد موجود است و در شرایط فعلی کمبودی از این نظر نداریم. با این حال دوز‌های باقی مانده را به زودی تحویل خواهیم گرفت.
قلیان با هشدار به شهروندان در زمینه ثبت نام واکسن کرونا تصریح کرد: مردم به سایت‌های غیرمعتبر یا افرادی که به اسم ثبت نام واکسن به منازل شهروندان مراجعه می‌کنند، توجه نکنند، زیرا این موارد کلاهبرداری است. وی تأکید کرد: اطلاعات لازم برای تزریق واکسن و نحوه ثبت نام را از منابع معتبر از جمله پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، روزنامه‌های محلی و صداوسیما به اطلاع شهروندان می‌رسانیم.


کرونای آفریقایی هم وارد کشور شد

ابعاد درگیری و وضعیت مبتلایان و فوتی ‌ها‌ی کرونایی در موج چهارم این بیماری روبه وخامت است. این هشدار‌ها حالا با احتمال شیوع ویروس جهش یافته آفریقایی و هندی در کشور نیز جدی‌تر شده است. گونه‌های جهش یافته و خطرناکی که به گفته وزیر بهداشت: «صدای پایشان را نزدیک‌تر از همیشه به خودمان می‌شنویم.»
 
سعید نمکی با اعلام این خبر که در یکی از استان‌های جنوبی برای اولین بار ۳ مورد ویروس آفریقای جنوبی شناسایی شده است نیز در زمینه ورود ویروس هندی از مرز‌های شرقی و جنوب شرقی هشدار داد و افزود: در یکی از شهرستان‌های کشور در حال ارزیابی تعدادی تبعه هندی هستیم که مبتلا به کرونا بوده اند و امیدواریم از نوع جهش یافته هندی نباشند. همچنین وی طی نامه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌های شرقی و جنوب شرقی الزام کرد تا به طور مستمر و روزانه گزارشی از کنترل مرز‌های پاکستان، هندوستان و اقدامات برای شناسایی نوع جهش یافته هندی ارائه دهند.


کرونای هندی، ۶۰ درصد مرگ بارتر از ویروس‌های قبلی

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد: شروع درگیری ریه در کرونای هندی، اکثرا بدون علائم تنفسی و سرفه است و تنها نشانه، بروز علائم عمومی در بیمار است و تنها در هنگام پیشرفته شدن بیماری علائم تنفسی بروز پیدا می‌کند. رزیتا خداشاهی افزود: سوش هندی ترکیبی از چند موتاسیون از ویروس‌های جهش یافته قبلی است که سرایت آن ۵۰ درصد و مرگ و میر آن ۶۰ درصد بیشتر از ویروس‌های قبلی است. وی تأکید کرد: مردم باید بیش از پیش شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت و از دورهمی‌ها و مجالس به شدت پرهیز کنند و در صورت لزوم و ضرورت از منزل خارج شوند، تا کمتر درمعرض نوع جهش یافته ویروس و نوع شدید بیماری قرار گیرند.


خبرنگاران در اولویت سوم تزریق واکسن

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که دیروز برای بهره برداری از طرح‌های عمرانی پردیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور به این شهر سفر کرده بود،  در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: خبرنگاران پس از گروه یک که شامل کادر بهداشت و درمان، جانبازان و بیماران خاص و گروه ۲ که شامل سال خوردگان بالای ۶۵ سال هستند در گروه سوم مشاغل پرخطر برای واکسن کرونا قرار دارند.
سیماسادات لاری درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در کشور نیز افزود: تاکنون ۲ میلیون دوز واکسن کرونا وارد شده که از این مقدار حدود ۸۲۰ هزار دوز تزریق شده است.


هلال احمری‌ها هم واکسن زدند

معاون درمان و توان بخشی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی از واکسیناسیون کووید ۱۹ کارکنان معاونت بهداشت، درمان و توان بخشی این جمعیت خبر داد. به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی، مصطفی ذاکر با اعلام این خبر افزود: تعداد ۳۵ نفر از کارکنان داروخانه، درمانگاه و توان بخشی هلال احمر خراسان رضوی که در مواجهی مستقیم با بیماران بودند این واکسن را دریافت کردند.


مراسم توسل برای شفای مبتلایان هندی کرونا در حرم

به گزارش ایرنا مراسم استغاثه، توسل و دعا برای رفع مسائل کرونا و شفای بیماران کشور هندوستان توسط اردوزبانان در حرم مطهر رضوی در مشهد برگزار شد.
همچنین طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت ۴۶۲ بیمار مبتلا به کرونا در کشور در گذشته که بر این اساس مجموع جان باختگان کرونا در کشور به بیش از ۷۰ هزار و ۵۰۰ نفر رسید.


محدودیت تردد در مشهد برای شب‌های قدر شاید برداشته شود

حسنعلی امامی، رئیس پلیس راهور مشهد، هم با اشاره به آخرین وضعیت محدودیت تردد شبانه در مشهد برای شب‌های قدر گفت: به احتمال زیاد این محدودیت برای شنبه،  دوشنبه و چهارشنبه حذف خواهد شد. درهرصورت نتیجه نهایی و نحوه حذف این محدودیت تا پایان این هفته به مردم اعلام می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->