شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی ویدیو گل سردار آزمون به بولونیا برای رم جانشین دانیال اسماعیلی فر استارت زد وعده زنوزی به یحیی گل محمدی: چند ستاره می‌گیریم نعمتی و عبدی در شوک حضور گل‌محمدی قهرمانی پرسپولیس در دستان یحیی پخش زنده بازی آث‌میلان و اینتر در سری‌آ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و کویت در جام ملت‌های آسیا| قاطع‌تر از همیشه اعتراض پرسپولیس به محرومیت اسماعیلی‌فر برابر سپاهان | دانیال باید برابر آلومینیوم غایب باشد حذف غیرمنتظره ژاپن از جام ملت‌های آسیا | غیبت سامورایی‌ها در جام جهانی پخش زنده بازی ایران و کویت در جام ملت‌های فوتسال آسیا + تماشای آنلاین واکنش پتروشیمی خلیج‌فارس به خرید استقلال + عکس زمزمه برکناری علی خطیر بعد از واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس ارزش سهام استقلال و پرسپولیس چقدر است؟ ۳ ماه فرصت تا تجهیز داوران به دانش استفاده از وی‌ای‌آر | ورزشگاه‌ها هنوز آماده نیست علی هیبتی کیست | همه چیز درباره محرومیت مادام العمر رزمی کار ایرانی + ویدیو سیدحسین حسینی دیدار مقابل تراکتور را از دست داد اعلام رای کمیته انضباطی برای دانیال اسماعیلی فر جدایی سیدجلال از پرسپولیس کلید خورد؟ اوسمار در پرسپولیس ماندنی شد
سرخط خبرها

مرحله نهایی لیگ دسته‌یک فوتبال بانوان میزبان ندارد!

  • کد خبر: ۶۵۵۱۵
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
مرحله نهایی لیگ دسته‌یک فوتبال بانوان میزبان ندارد!
۲۲ فروردین بود که تکلیف صعود ۲ نماینده استان در لیگ‌یک فوتبال بانوان مشخص شد و سایپای مشهد و کیان نیشابور به‌عنوان اولین تیم‌های صعودکننده به مرحله نهایی شناخته شدند.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ ۲۲ فروردین بود که تکلیف صعود ۲ نماینده استان در لیگ‌یک فوتبال بانوان مشخص شد و سایپای مشهد و کیان نیشابور به‌عنوان اولین تیم‌های صعودکننده به مرحله نهایی شناخته شدند. پس از آن در ۳ گروه دیگر نیز تیم‌های برتر شناخته شدند تا درنهایت ترکیب ۸ تیم حاضر در مرحله نهایی معرفی شود. سایپای مشهد، کیان نیشابور، بادرود تهران، صبای مهر تبریز، تام اصفهان، هیئت گلستان، ملی‌پوشان شهرکرد و جندی‌شاپور دزفول باید برای رسیدن به ۲ جواز صعود به لیگ برتر با یکدیگر رقابت کنند، اما هنوز از برگزاری مرحله نهایی خبری نیست، تیم‌ها برخی در تعطیلات‌اند و برخی نیز تمرینات خود را پشت سر می‌گذارند.


مشکل میزبانی

سرپرست تیم سایپای مشهد می‌گوید: روز گذشته شنیده شد که احتمالا در ۲۵ اردیبهشت رقابت‌ها به‌صورت متمرکز برگزار می‌شود، اما مشکل اصلی این است که مسابقات هنوز میزبان ندارد. از ۸ تیم حاضر در لیگ، هیچ شهری برای میزبانی اعلام آمادگی نکرده است. فاطمه میرزی تصریح کرد: ما نیز میزبانی نمی‌خواهیم و درخواست نداده‌ایم، اما امیدوارم درنهایت تهران محل برگزاری نباشد. دوره گذشته مسابقات در تهران برگزار شد، با اینکه کردان محل خوبی بود، از دسترسی‌ها دور بود و برای کار‌های مختلف هر روز مجبور بودیم مسافت زیادی را تا تهران طی کنیم.
 
باتوجه‌به وضعیت موجود و محدودیت‌ها و قرنطینه، گویا هیچ تیمی برای میزبانی تمایل ندارد. باید دید در ۲۰ روز آینده چه تصمیماتی گرفته می‌شود. او خاطرنشان کرد: با تصمیم‌هایی که گرفته شده است، لیگ‌یک از سال دیگر متحول می‌شود، مسابقات دیگر مجتمع نیست و به‌صورت رفت‌وبرگشت پیگیری می‌شود. ۸ تیم حاضر در مرحله نهایی امسال منهای ۲ تیمی که به لیگ برتر صعود می‌کنند، تیم‌های ثابت در لیگ‌یک فصل آینده هستند، اما اتفاق ناخوشایندی که قرار است رقم بخورد، بالارفتن سفر‌های تیم‌هاست.
 
به‌دلیل بازی‌های رفت‌وبرگشت هزینه زیادی به تیم‌های لیگ‌یکی تحمیل می‌شود، درحالی‌که وضع اسپانسرینگ در فوتبال بانوان مناسب نیست و تیم‌ها با مشکلات مالی روبه‌رو هستند. سرپرست و مدیر تیم سایپای مشهد تأکید کرد: در سال ۹۰ که سرپرست تیم اقتدارنوین نیز بودم، در جلسه با مسئولان لیگ پیشنهاد کردم لیگ برتر بانوان نیز به‌صورت متمرکز برگزار شود، زیرا بیشتر تیم‌های فوتبال دختران اسپانسر‌های قوی ندارند و باعث می‌شود خیلی تیم‌ها به‌دلیل هزینه‌های زیاد قید لیگ را بزنند. امیدوارم تیم جدید برنامه‌ای برای این موضوع داشته باشد.


تعطیلی دوهفته‌ای تمرینات

او درباره شروع تمرینات تیم برای حضور در مرحله نهایی گفت: از زمانی که از مسابقات بازگشتیم تا امروز حدود ۲ هفته است که تمرینی نداشته‌ایم، زیرا مصادف با اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی فضا‌های ورزشی بود. با جلساتی که با آقایان حیدری و سلاطین داشتیم، اعلام شد که می‌توانیم تمرینات تیم را در چند روز آینده آغاز کنیم و از این نظر مشکلی نداریم. قطعا تغییراتی خواهیم داشت و بازیکنانی جذب می‌کنیم و حتی ممکن است بازیکنی از ما جدا شود. تلاش می‌کنیم تیم خوبی راهی مسابقات کنیم و خواسته قلبی ما صعود به لیگ برتر است.


گله از حضور لیگ برتری‌ها

میرزی با بیان اینکه امسال بازیکنان لیگ برتری، خوب از لیگ استقبال کردند، تصریح کرد: بعد از پایان لیگ برتر بازیکنان تیم‌ها جذب تیم‌های لیگ یکی‌ای شدند که سودای رسیدن به لیگ برتر را دارند. قطعا با حضور آن‌ها تیم‌ها قوی‌تر می‌شوند و شانس بیشتری برای صعود پیدا می‌کنند، اما این موضوع معایبی دارد و ما مخالف آن هستیم. سایپا نیز بازیکن لیگ برتری جذب کرد، اما به این دلیل که رقبای ما همگی در ترکیب خود چندین بازیکن مطرح و لیگ برتری دارند. برای اینکه بتوانیم با آن‌ها رقابت کنیم، ما نیز مجبوریم از این فوتبالیست‌ها در ترکیب خود استفاده کنیم. او ادامه داد: تیم‌ها از این اتفاق گله‌مندند و از فدراسیون می‌خواهیم سال آینده جلو چنین کاری گرفته شود. البته فکر می‌کنم برای فصل آینده به‌دلیل نزدیک‌بودن ۲ لیگ به‌هم و رفت‌وبرگشتی‌
شدن لیگ‌یک، بازیکنان نتوانند در هر ۲ لیگ بازی کنند.
 
در این وضعیت حق بچه‌هایی که از پایه و لیگ‌های پایین‌تر در کنار تیم بوده‌اند، ضایع می‌شود. بهترین اتفاق این است که هر تیم با تلاش بچه‌های خودش که از ابتدا در کنارش بوده است، به مرحله بعدی صعود کند. سرپرست تیم سایپا درباره رقیب هم‌استانی خود نیز گفت: ما در زمین با یکدیگر رقابت سالمی خواهیم داشت، اما واقعا دوست داریم که هر ۲ تیم خراسانی بتوانند به لیگ برتر صعود کنند و در این صورت فوتبال برای ما جذاب خواهد بود. متأسفانه وضعیت مالی تیم‌های دختران چندان مساعد نیست و امیدوارم برای پیشرفت فوتبال دختران استان حمایت بیشتری شود تا قدر استعداد‌های موجود در استانمان را بیشتر بدانیم.


حضور پررنگ خراسانی‌ها

در مرحله نخست، تیم‌ها در ۴ گروه دسته‌بندی شدند که در این مسابقات تیم‌های خراسانی هم‌گروهی بودند. در گروه۳، شاهین تربت‌حیدریه میزبان رقابت‌ها بود و سایپا همراه با کیان نیشابور، سرخ‌پوشان اترک و آذرخش شهریار باید در این شهر با یکدیگر رقابت می‌کردند. اما شهریار یک روز مانده به شروع رقابت‌ها انصراف خود را اعلام کرد تا این گروه کاملا خراسانی شود و ۴تیم با یکدیگر رقابت کنند. سایپا و کیان هرکدام با یک تساوی و ۲ پیروزی به‌عنوان تیم‌های اول و دوم این گروه به مرحله بعدی صعود کردند.

سال گذشته محدودیت‌های کرونایی و قرنطینه‌ها باعث شد لیگ دسته‌یک فوتبال بانوان برگزار نشود. آخرین‌باری که فوتبالیست‌ها در لیگ‌یک به میدان رفتند، به مرداد‌۹۸ بازمی‌گردد، جایی که آویسای خوزستان و هیئت البرز موفق شدند به لیگ برتر صعود کنند و در لیگ امسال نیز به میدان رفتند. در همان دوره تیم سایپای مشهد نیز برای کسب جواز صعود به لیگ برتر بانوان به میدان پا گذاشت و در جمع ۴تیم مرحله نهایی نیز قرار گرفت، اما با بدشانسی نتوانست به لیگ برتر صعود کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->