ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | طلایی‌پوشان پیروز دربی اصفهان پخش زنده بازی الهلال و العین در لیگ قهرمانان آسیا (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سید حسین حسینی ۳۰۰ میلیون تومان جریمه شد جمعه سرنوشت‌ساز استقلال در آزادی | آبی‌ها با خبر از نتیجه بازی پرسپولیس بازگشت روماریو در ۵۸ سالگی به مستطیل سبز + عکس پخش زنده بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین وزارت ورزش و جوانان مالکیت سرخابی‌ها را نپذیرفت| آغاز شمارش معکوس برای واگذاری تکذیب واگذاری قطعی استقلال به یک هلدینگ سرمربی محبوب سردار آزمون در راه ترکیه یخچالی در تیم منتخب هفته لیگ دو آلمان + عکس امیدواری به بازگشت یامگا ال‌کلاسیکو، آخرین فرصت ژاوی؟
سرخط خبرها

رحمتی: من مرد روز‌های سخت هستم

  • کد خبر: ۶۵۵۲۰
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
رحمتی: من مرد روز‌های سخت هستم
سیدمهدی رحمتی در گفت‌وگوی اختصاصی با شهرآرانیوز گفت: تا آخرین توانم برای تیم پدیده تلاش می‌کنم و از هواداران هم می‌خواهم ما را یاری کنند. مشکلات سخت و بسیاری داشتیم، اما با همدلی موانع را پشت سر گذاشتیم.
سینا شکور | شهرآرانیوز؛ تیم فوتبال پدیده خراسان بعد از یک نیم‌فصل پرفرازونشیب که به‌واسطه مسائل مدیریتی و مالکیتی برای آن به‌وجود آمده بود، حالا می‌توان گفت به آرامش نسبی رسیده است و وضعیت نسبتا بهتری در مقایسه با گذشته دارد.
 
تیمی که حتی در کوچک‌ترین اموراتش در نیم‌فصل اول مانده بود و از مالک اسمی آن هم خبری در دست نبود، آن‌قدر دچار اتفاقات عجیب‌وغریب شده بود که کمتر کسی تصورش را می‌کرد این تیم بتواند در برابر مشکلات کمر راست کند. اما سیدمهدی رحمتی در اولین تجربه سرمربیگری‌اش یک‌تنه توانست تیمش را جمع‌وجور کند و بدون توجه به حواشی، آرام‌آرام تیمشان را در لیگ برتر نشان دادند و حالا هم در نیمه جدول رده‌بندی این مسابقات و در فاصله کمی با تیم‌های بالای جدول خود را آماده شروع دوباره بازی‌ها می‌کنند.
 
تیمی که پس از تساوی مقابل ذوب‌آهن در مشهد حالا به‌دلیل برنامه‌ریزی عجیب سازمان لیگ، بیش از ۲ هفته است که بازی برگزار نکرده است و این‌طور که گفته می‌شود تا هفته دیگر هم خبری از برگزاری بازی‌های دیگر این تیم به‌دلیل حضور تیم‌های ایرانی در رقابت‌های آسیایی نیست! مسئله‌ای که حالا صدای رحمتی به‌عنوان سرمربی این تیم را هم در آورده است.


آقای رحمتی! یک نیم‌فصل پرفرازونشیب در دور رفت لیگ بیستم و حالا تیمی بدون شکست در نیم‌فصل دوم؟

بله. همان‌طور که گفتید ما نیم‌فصل اول وضعیت بسیار سختی داشتیم، البته که در ابتدای فصل به این شکل نبود و همه برنامه‌ها منظم بود، اما رفته‌رفته اتفاقاتی رخ داد که باعث شد تمرکز تیم ما به‌هم بریزد و وضعیت بدی برای ما به‌وجود بیاید.


این اتفاق برای شما در اولین سال مربیگری‌تان خیلی سخت بود؟

من تلاش می‌کنم در هر وضعیتی شکر خدا را به‌جا بیاورم و همین که از مشهد و کنار حرم امام‌رضا (ع) کار سرمربیگری خودم را آغاز کردم، به‌نظرم یک اتفاق بزرگ در زندگی‌ام بود. به‌هرحال هرکاری سختی‌هایی دارد و سرمربیگری تیم فوتبال از هرکاری به‌نظرم سخت‌تر، پرفشارتر، پراسترس‌تر و خطرناک‌تر است، اما برای ما فوتبالی‌ها دارای دل‌بستگی‌هایی است که همه سختی‌هایش را به جان می‌خریم. نمی‌خواهم خیلی درباره اتفاقاتی هم که در تیم ما رخ داد صحبت کنم؛ مربوط به گذشته است و این پیچ را پشت سر گذاشته‌ایم، اما تصور می‌کنم در همین نیم‌فصل باتوجه‌به مشکلاتی که پیش آمد، به اندازه چندین سال تجربه به‌دست آوردم که خیلی برایم ارزشمند است.


با آن وضعیت عجیب‌وغریب، شما به‌نوعی همه‌کاره تیم بودید، درصورتی‌که می‌توانستید خیلی راحت استعفا کنید و از شر مشکلات خلاص شوید؟

«همه کاره» که لفظ خوبی نیست، اما اتفاقاتی که افتاد باعث شد برخلاف میل باطنی و اصول حرفه‌ای، در امور مختلف وارد شوم، زیرا کسی بالای سر تیم نبود و نمی‌توانستم با آن شرایط تیم و بازیکنان را به امان خدا بسپارم. همچنان که همه می‌دانند، من مرد روز‌های سخت هستم. در این بین، آقای اصولی، رئیس هیئت فوتبال خراسان‌رضوی، و آقای فتاحی، مدیرکل ورزش و جوانان استان، خیلی به ما کمک کردند و با آمدن آقای وطن‌خواه به‌عنوان مدیرعامل باشگاه سعی کردم از مسائل مدیریتی تیم فاصله بگیرم و روی مسائل فنی تیم تمرکز کنم.


با این شرایط آن حکم دادگستری استان و حمایت‌های دیگر دستگاه‌ها به‌عنوان پشتیبان تیم دلگرم‌کننده شد یا خیر؟

بله. وضعیت مالکیت تیم مشخص نبود و دادگستری استان براساس استعلامات و مستنداتی که داشت، شرایط را مشخص کرد. شخص استاندار خراسان‌رضوی، آقای معتمدیان، و همچنین شهردار مشهد، آقای کلائی، نیز در تمرینات تیم حاضر شدند و بیان کردند شما مسائل فنی را جلو ببر و ما هم مسائل دیگر را مدیریت می‌کنیم تا امتیاز تیم استان به مشکل نخورد، به‌ویژه اینکه هردو آن‌ها به من گفتند حل مسائل تیم مطالبه مردم استان به‌ویژه جوانان است و این‌ها خیلی به ما دلگرمی داد و شرایطمان بهتر شد. اگر آن‌ها نبودند، وضعیت فعلی مان بسیار بدتر بود.
 
من مرد روز‌های سخت هستم
 

در نیم‌فصل دوم تیم شما بازی‌های خوبی انجام داده است و البته که بازیکنان زیادی هم از دست دادید.

این رفت‌وآمد‌ها در فوتبال جزئی از آن است. هر بازیکنی هم که تحت قرارداد باشگاهی است، باید به آن پایبند باشد. وقتی بازیکنی هم دلش با تیم نیست، بیشتر از آنکه کمک کند، به تیم ضربه می‌زند. من هم دوست داشتم بازیکنانم را حفظ کنم، اما از طرفی میل دوسه نفر از بازیکنان به ماندن نبود و از طرفی ما برای اداره تیم به پول نیاز داشتیم. همان‌طور که ابتدای فصل شش‌هفت بازیکن را برای منافع مالی تیم فروختیم و با جوانان گمنام شروع کردیم، در نیم‌فصل هم برای حل گوشه‌ای از مشکلات مالی با جدایی بازیکنان موافقت کردم و به‌جای آن‌ها از بازیکنان جوان و مستعد از لیگ‌های پایین‌تر استفاده کردم.


درکل تیم جوانی را هم راه انداختید.

تیم ما نسبت به ۲ فصل قبل حدود ۸۵ درصد و نسبت به فصل قبل حدود ۷۵ درصد تغییرات داشته است، اما نفراتی که قبلا هم بوده‌اند، همه بازیکنان شناخته‌شده‌ای نبودند و در همین تیم نامشان سر زبان افتاد و تجربه کسب کردند. تیم ما نیز امسال بسیار جوان است. تلاشمان این بوده است از جوانان بهره بگیریم و در کنارشان از باتجربه‌ها هم استفاده کنیم. سال آینده قطعا همین بازیکنان خیلی بیشتر از این‌ها خواهند درخشید. ما باتوجه‌به بضاعتمان و مشکلاتی که به‌وجود آمد، در مسیر حرکتمان تا اینجا نتایج مقبولی گرفتیم. من از دروازه‌بان نوزده‌ساله مقابل ذوب‌آهن یا از بازیکنان زیر ۲۱ سال در بازی‌های مختلف استفاده کردم و قطعا آن‌ها آینده فوتبال استان هستند.


درباره تعطیلی لیگ و برنامه نامشخص بازی‌های تیمتان بگویید.

این‌هم از مشکلات فوتبال است که این اتفاقات به‌وجود می‌آید. ما به‌دلیل بازی با استقلال که هنوز هم زمانش مشخص نیست، بلاتکلیفیم و نمی‌دانیم چه زمانی باید بازی کنیم. سازمان لیگ هم به ما اعلام کرده است که باید در اولین بازی با گل‌گهر و بعد آلومینیوم اراک بازی کنیم که ما دراین‌باره نامه اعتراض خود را فرستادیم. با این شرایط اصلا وضعیت خوبی برای تیم به‌وجود نمی‌آید، هر چند برای اینکه تیم از شرایط مسابقه دور نشود، اردویی در تهران تدارک دیدیم که از شنبه آغاز می‌شود و با چند تیم بازی تدارکاتی برگزار می‌کنیم؛
 

و حرف آخر

من، سیدمهدی رحمتی، تا آخرین توانم برای تیم پدیده تلاش می‌کنم و از هواداران هم می‌خواهم ما را یاری کنند. مشکلات سخت و بسیاری داشتیم، اما به‌عشق همین هواداران همه مسائل را تحمل کردیم و تا اینجا رسیدیم و ان‌شاءا... با عنایت امام رضا (ع) به موفقیت‌های بیشتری دست خواهیم یافت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->