سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بیل‌گیتس با انتشار عمومی فرمول واکسن کرونا مخالفت کرد

  • کد خبر: ۶۵۶۰۶
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶
  • ۱
بیل‌گیتس با انتشار عمومی فرمول واکسن کرونا مخالفت کرد
بیل گیتس، میلیاردر و از بنیان‌گذاران مایکروسافت طی یک مصاحبه گفت که فرمول‌های واکسن را نباید در اختیار کشورهای در حال توسعه گذاشت.

به گزارش شهرآرانیوز، بیل گیتس، میلیاردر و از بنیان‌گذاران مایکروسافت در مصاحبه با اسکای نیوز گفت: فرمول‌های واکسن را نباید در اختیار کشورهای فقیر گذاشت.

 

سخنان وی در مصاحبه با این رسانه با انتقادهای شدیدی مواجه شده است.

 

اسکای نیوز در مصاحبه با گیتس از وی پرسید آیا «بهتر و مفیدتر» نیست که حق مالکیت معنوی دستور ساخت واکسن از بین برود و این فرمول‌ها در اختیار جهان قرار گیرد؟

 

بیل گیتس، یکی از ثروتمندترین مردان و نیکوکاران جهان، روز یکشنبه پس از استدلال در مورد لغو حمایت از حق ثبت اختراع در زمینه فناوری واکسن کووید ۱۹ و به اشتراک گذاشتن دستور العمل‌ها با جهان برای کنترل همه‌گیری، هدف انتقاد کاربران قرار گرفت.

 

اسکای نیوز در مصاحبه با گیتس از وی پرسید آیا «بهتر و مفیدتر» نیست که حق مالکیت معنوی دستور ساخت واکسن از بین برود و این فرمول‌ها در اختیار جهان قرار گیرد؟ و وی سریعا پاسخ داد «نه».

 

گیتس که ثروت عظیم وی به عنوان بنیانگذار مایکروسافت عمدتا به قوانین مالکیت معنوی متکی است توضیح داد: کارخانه‌های زیادی در جهان برای تولید واکسن وجود دارد ضمن اینکه مساله ایمنی واکسن برای مردم بسیار مهم است و بنابراین انتقال کاری که هرگز انجام نشده بود - انتقال واکسن، مثلاً از کارخانه جانسون و جانسون به کارخانه‌ای در هند - جدید است و این روند بخاطر کمک‌های مالی و تخصصی ماست که اجرایی شد.

 

استفان بوریانی، روزنامه‌نگار گاردین که در گزارش‌ای اخیر خود نسبت به نیاز فوری به معافیت از حق ثبت اختراع و به اشتراک گذاری فناوری  واکسن تأکید کره بود، از دیدگاه منفی خود نسست به استدلال‌های عجیب گیتس نوشت.

 

در طول مصاحبه  با اسکای نیوز گیتس یادآور شد:  «هیچ جای تعجبی وجود ندارد که  ثروتمندترین ملت‌ها مانند ایالات متحده آمریکا، انگلیس و دیگر کشورها در اروپا ابتدا جمعیت خود را واکسینه کنند؛ این روند منطقی است چون اوضاع همه‌گیری در همه کشورها بد است، اما در طی سه یا چهار ماه، واکسن به همه کشورهایی که اپیدمی بسیار شدید دارند، اعطا می‌شود».

 

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عاقل سالم
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
0
0
سلام
ایاویدیو این مصاحبه موجود است ...
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->