نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

لالیگا در اوج حساسیت| رقابت بارسا، رئال، اتلتیکو و سویا برای قهرمانی!

  • کد خبر: ۶۵۷۹۴
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
لالیگا در اوج حساسیت| رقابت بارسا، رئال، اتلتیکو و سویا برای قهرمانی!
توقف عجیب بارسا در برابر گرانادا، وضعیت قهرمانی در لالیگا را حساس‌تر کرده و حالا نه تنها اتلتیکومادرید، رئال مادرید و بارسا بلکه سویا هم شانس قهرمانی دارد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ بارسلونا پنجشنبه‌شب در نیوکمپ برابر گرانادا با شکست غیرمنتظره ۲ بر ۱ رو‌به‌رو شد. در نتیجه این شکست، کاتالان‌ها که امید به صدرنشینی پس از پیروزی در این بازی را داشتند، حالا قهرمانی‌شان وابسته به نتایجی است که دیگر‌رقبا می‌گیرند. بااین‌نتیجه اکنون نبرد بر سر کسب عنوان قهرمانی این فصل در لالیگا از هر زمان دیگری نزدیک‌تر شده است و ۴ تیم صدرنشین را تنها ۳ امتیاز از هم جدا می‌کند. هر‌کدام از این ۴ تیم مدعی که امید به قهرمانی دارند، ۴ بازی در هفته‌های آینده در پیش دارند؛ اما همه چشم‌ها از الان به بازی‌های ۲ روز هشتم و نهم ماه مِی (هجدهم و نوزدهم اردیبهشت) دوخته شده است که مدعیان باید دو‌به‌دو به مصاف یکدیگر بروند.


باخت در بدترین موقعیت و بدترین زمان

گرانادا برای اولین‌بار از نیوکمپ با امتیاز خارج شد تا در حساس‌ترین مقطع فصل، ضربه سختی به بارسلونا بزند. بارسلونا در بدترین زمان و درحالی‌که می‌توانست به صدر جدول لالیگا برسد، با نتیجه ۲ بر ۱ در نیوکمپ مغلوب گرانادا شد. این اولین برد گرانادا در ورزشگاه نیوکمپ بود. به گزارش worldfootball، تا پیش از بازی پنجشنبه‌شب، بارسلونا در ۲۴ بازی خانگی خود مقابل گرانادا به ۲۴ برد رسیده بود (۸۷ گل زده و ۱۸ گل خورده). شاگردان کومان در این بازی ۸۲ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتند، اما هر ۲ شوت در چهارچوب بازیکنان گرانادا تبدیل به گل شد تا آبی‌واناری‌ها بهترین فرصت را برای رسیدن به صدر جدول این رقابت‌ها از دست بدهند. این البته همه داستان بدبیاری‌های بارسلونا نبود، چراکه رونالد کومان هم در دقیقه‌۶۸ این‌بار با کارت قرمز داور اخراج شد تا در ۲ بازی بعدی روی نیمکت این تیم جایی نداشته باشد.

شاگردان رونالد کومان در ۲ بازی قبلی خود، پس از شکست برابر رئال مادرید در ال‌کلاسیکو، به پیروزی رسیده بودند و با ۷۱‌امتیاز و هم‌امتیار با رئال‌مادرید در رده سوم جدول رده‌بندی قرار داشتند. اتلتیکو‌مادرید با ۷۳ امتیاز صدرنشین بود و با توجه به یک بازی کمتر کاتالان‌ها نسبت به رئال و اتلتیکو، مسی و هم‌تیمی‌هایش در صورت پیروزی در این بازی می‌توانستند صدرنشین لالیگا شوند.


هفته‌۳۵، اوج حساسیت

بارسلونا در روز شنبه، هشتم می، میزبان اتلتیکو‌مادرید است. شاگردان دیگو سیمئونه در این هفته‌ها با افت مواجه شده اند و فرم بد آن‌ها اجازه داد تا امید‌های رئال‌مادرید، بارسلونا و سویا برای قهرمانی پررنگ‌تر شود. رئال‌مادرید نیز روز یکشنبه میزبان سویا در والدبباس خواهد بود؛ دیداری که ممکن است راه پیش‌روی آن‌ها تا کسب قهرمانی را صاف کند. هم‌اکنون اتلتیکو‌مادرید با ۷۳‌امتیاز از ۳۳ بازی صدرنشین است و رئال‌مادرید با ۷۱‌امتیاز، بارسلونا با ۷۱‌امتیاز و سویا با ۷۰‌امتیاز از همان تعداد بازی در تعقیب این تیم هستند. نکته جالب به هم‌امتیاز‌بودن رئال و بارسا برمی‌گردد، جایی‌که شاگردان زیدان افسانه‌ای به‌خاطر برتری در مجموع دیدار‌های رودررو، بالاتر از آبی‌و‌اناری‌ها قرار خواهند گرفت.


کار سخت بارسا و اتلتیکو

در ۵ بازی باقی‌مانده مدعیان، تقریبا همه‌چیز به‌طور‌مساوی تقسیم شده است. اتلتیکومادرید، رئال و بارسلونا باید ۳ مسابقه در خارج از خانه به‌مصاف هم بروند و ۲ بازی را هم در ورزشگاه‌های اختصاصی خودشان برگزار کنند. سویا دیگر‌تیمی که با اختلاف کمی در تعقیب بزرگان است، باید در ۳ بازی از حریفان در خانه خودش پذیرایی کند و ۲ بازی را هم به میهمانی دیگر‌تیم‌های لالیگا برود. در هفته آخر این بازی‌ها هم رئال‌مادرید و سویا باید در خانه خود به میدان بروند و بارسلونا و اتلتیکو خارج‌از‌خانه به‌مصاف حریفان خود خواهند رفت.


رئال‌مادرید در انتظار

لوس‌بلانکوس در هفته آینده ابتدا به‌مصاف اوساسونا خواهد رفت و سپس در بازی برگشت از نیمه‌نهایی چمپیونزلیگ باید با چلسی دیدار کند. اکنون رئالی‌ها با ۲ امتیاز کمتر از اتلتیکوی صدرنشین در رده دوم جدول لالیگا قرار دارند. شاگردان زیدان می‌دانند که حتی یک نتیجه تساوی برای اتلتیکو به آن‌ها اجازه خواهد داد تا در صورت پیروزی در تمام بازی ها، عنوان قهرمانی فصل پیش خود را تکرار کنند. سویا، آخرین مدعی قهرمانی، اکنون بیش از همیشه به کسب عنوان قهرمانی نزدیک است و با تنها ۳ امتیاز فاصله با صدر جدول، صبورانه منتظر لغزش ۳ رقیب دیگر نشسته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->