نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

نگاهی به استقلالِ سرخپوش حریف بعدی پرسپولیس در آسیا!

  • کد خبر: ۶۵۸۳۶
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
نگاهی به استقلالِ سرخپوش حریف بعدی پرسپولیس در آسیا!
پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ باید به مصاف شگفتی ساز این رقابت‌ها برود.

گروه ورزش/ شهرآرا نیوز، به بهانه رویایی پرسپولیس با استقلال دوشنبه در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ نگاهی داشته ایم به عملکرد و پیشینه این تیم تاجیکستانی؛

 

باشگاه فوتبال استقلال دوشنبه در سال ۲۰۰۷ و در کشور تاجیکستان تاسیس شده اما با وجود آنکه باشگاهی تازه تأسیس است توانست خیلی زود علاقه‌مندان به فوتبال را در کشور تاجیکستان مجذوب خود بکند و به یکی از پرطرفدارترین تیم‌های تاجیکستان تبدیل شود.

 

ورزشگاه ۲۴ هزار نفری پامیر در دوشنبه تاجیکستان، ورزشگاه اختصاصی آن هاست و این تیم لقب "شیرها" را یدک می کشد.

 

تیم استقلال تاجیکستان با ۹ قهرمانی در لیگ عالی این کشور، ۸ قهرمانی در جام حذفی و ۹ قهرمانی در سوپرجام از این حیث در میان تمام تیم های تاجیک رکورددار است. همچنین یک قهرمانی در جام ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال ۲۰۱۲ و دو نایب قهرمانی ای‌اف‌سی کاپ در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ در ویترین افتخارات این تیم دیده می شود. آنها از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ یعنی ۷ فصل پیاپی، قهرمان لیگ عالی تاجیکستان بوده اند که یک آمار فوق العاده است.

 

نکته جالب اینجاست که کیت خانگی تیم استقلال دوشنبه، قرمز است و آنها به دلیل میزبان بودن در دیدار مقابل پرسپولیس این لباس را برتن می کنند و انتظار می رود نماینده کشورمان در این بازی مشکی پوش شود.

 

این تیم در سال ۲۰۲۰ با ۴۵ امتیاز از ۱۸ بازی، مقتدرانه قهرمان لیگ برتر ازبکستان شد تا به عنوان تنها نماینده این کشور به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ صعود کند؛ آنها اما در این مرحله شگفتی بزرگی را رقم زدند.

 

در مرحله گروهی لیگ قهرمانان، تیم تاجیکستانی با تیم های الهلال عربستان، الاهلی امارات و آلمالیق ازبکستان همگروه بود اما در نهایت با ۱۰ امتیاز از ۶ بازی، ۳ برد، یک تساوی، ۲ باخت، ۱۰ گل زده و ۸ گل خورده راهی یک هشتم نهایی شد. نکته مهم اما اینجاست که تیم تاجیکستانی در دور گروهی در حالی که بازی رفت را یک بر سه واگذار کرده بود در بازی برگشت با نتیجه چهار بر یک مقابل تیم الهلال عربستان به یک پیروزی بزرگ دست یافت و در نهایت نیز به عنوان صدرنشین گروه A به مرحله بعد راه یافت.

 

دو تیم پرسپولیس ایران و استقلال دوشنبه روز ۲۲ شهریور به میزبانی تیم تاجیکستانی از ساعت ۱۸:۰۰ به مصاف هم می روند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->