نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

رقیبان پرسپولیس، استقلال و تراکتور را در آسیا بشناسید| از استقلال تاجیک تا الهلال و النصر

  • کد خبر: ۶۵۸۵۰
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
رقیبان پرسپولیس، استقلال و تراکتور را در آسیا بشناسید| از استقلال تاجیک تا الهلال و النصر
تراکتور، پرسپولیس و استقلال، سه تیم ایرانی حاضر در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رقبای خود را شناختند و به ترتیب باید به مصاف النصر، استقلال تاجیکستان و الهلال عربستان بروند.

گروه ورزش/شهرآرانیوز، رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به مرحله یک هشتم نهایی رسید و تراکتور، پرسپولیس و استقلال باید به مصاف النصر، استقلال تاجیکستان و الهلال عربستان بروند، اما رقبای تیم‌های ایرانی از چه بازیکنانی بهره می‌برند؟

النصر همچنان مملو از ستاره

پرسپولیس چند ماه قبل در فینال غرب آسیا موفق شد النصر را از پیش رو بردارد. النصر، اما نسبت به آن روز‌ها نه تنها تضعیف نشده که تقویت هم شده است.

بردلی جونز، گلر سابق لیورپول همچنان سنگربان النصر است. حمدالله و امرابات، بازیکنان مراکشی درجه یک النصر هستند. امرابات در هنگام برگزاری دیدار پرسپولیس و النصر مصدوم بود، اما حمدالله بازی با تراکتور را به خاطر دریافت کارت زرد در برابر السد از دست داد.

عبدالله مادو، مدافع ملی پوش و عربستانی النصر هم در دیدار برابر تراکتور غایب خواهدبود، اما مایکون، مدافع مستحکم پرزیلی که در دیدار با پرسپولیس پنالتی‌اش را از دست داد، در این دیدار حضور خواهدداشت.

خبر خوب دیگر برای شاگردان خطیبی اینکه شنیده می‌شود مارتینز، ستاره آرژانتینی النصر به خاطر مصدومیت بعید است به حتی ادامه لیگ قهرمانان آسیا هم برسد.

حسام غالی پابه سن گذاشته و مصری که سابقه بازی در تاتنهام و فاینورد را هم دارد، فعلا در النصر حضور دارد، اما بعید است این بازیکن در فصل آینده هم در لیست النصر حضور داشته باشد.

پتروس دیگر بازیکن خارجی و برزیلی النصر است که انصافا در دور گروهی بد هم کار نکرد و به نظر می‌رسد مدیریت قلب تیم النصر و طرح ریزی حملات بر عهده وی باشد.

احمد موسی، مهاجم نیجریه‌ای و سابق لسترسیتی هم گرچه در النصر حضور دارد، اما دیگر جتی سایه‌ای از آن مهاجم فرصت طلب حاضر در لیگ انگلیس و روسیه را هم در چنته ندارد.

الهلال، گومیس و مارگای مخوف!

مهمترین تغییر در الهلال تا بازی با استقلال برکناری روجریو میکالی، سرمربی این تیم است. گفته می‌شود مارکو سیلوای پرتغالی هدایت الهلال را برعهده خواهدگرفت. در بین بازیکنان، گومیس، مهاجم سیه‌چرده الهلال حسابی معروف است. او که سابقه بازی در گالاتاسرای را هم در کارنامه دارد، در ۱۲۲ بازی برای الهلال ۹۰ گل به ثمر رسانده و آماری افسانه‌ای را ثبت کرده است.

به جز گومیس، شنیده می‌شود موسی مارگا، همبازی طارمی در پورتو به زودی به الهلال خواهدپیوست تا زوجی مخوف را تشکیل دهند.

آندره کاریلوی پرویی نیز از دیگر بازیکنان الهلال در فاز هجومی است. او سابقه بازی در بنفیکا، اسپورتینگ لیسبون و حتی واتفورد را در کارنامه دارد.  

در ۲۴ بازی که کاریلو در لیگ پادشاهی عربستان در این فصل به میدان رفت، ۷ گل زد و ۵ بار به هم تیمی‌هایش پاس گل داد.

بعید است فصل بعد دیگر خبری از پیرمرد‌های عربستانی الهلال مثل محمد شلهوب ۴۰ ساله و یاسر القحطانی ۳۸ ساله باشد.

اما جذاب‌ترین و معروف‌ترین بازیکن الهلال از یوونتوس به این تیم پیوسته‌است. جیووینکو سال‌هاست که برای الهلال بازی می‌کند و البته که فرسنگ‌ها با کیفیتی که در سری آ و بازی‌های ملی برای ایتالیا داشت، فاصله دارد، اما به هر حال گزینه‌ای نیست که بتوان تواناییش را کتمان کرد.

به جز جیووینکو، یک آرژانتینی در ترکیب الهلال حضور دارد که تاکنون عملکرد خوبی هم از خود به نمایش گذاشته است.

جیووینکو در فصل اخیر در لیگ پادشاهی عربستان تنها ۳ پاس گل داده و هنوز پایش به گلزنی باز نشده است. در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا نیز او در ترکیب الهلال جایی نداشت و از لیست خط خورد.

لوسیانو ویتو، اما ستاره آرژانتینی است که با ۲۸ سال سن سابقه بازی در تیم‌های اتلتیکومادرید، سویا، اسپورتینگ لیسبون، فولام و ویارئال را در کارنامه دارد. الهلال برای خرید این بازیکن بیش از ۶ میلیون یورو هزینه کرده، اما وی تاکنون تنها ۳ گل و ۳ پاس گل در لیگ پادشاهی داده و در لیگ قهرمانان آسیا نیز ۲ گل زد و یک پاس گل داد.

گوستاوو کول‌آر کلمبیایی نیز از دیگر بازیکنان خارجی الهلال محسوب می‌شود که در پست هافبک دفاعی به میدان می‌رود و سابقه بازی در فلامینگو و ... را در کارنامه دارد.

استقلال تاجیکستان، گمنامان دوشنبه!

آنچه واضح و مسلم است اینکه اطلاعات فوتبال ایران از تیم استقلال تاجیکستان، رقیب پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا واقعا زیاد نیست و البته که این تیم هم نباید حریف آنچنان سختی به نظر برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->