درخشش مشهدی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا: ستاره‌های شرقی

  • کد خبر: ۶۶۰۰۸
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
درخشش مشهدی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا: ستاره‌های شرقی
بازخوانی کارنامه ۴ بازیکن مشهدی تیم‌های ایرانی حاضردر لیگ قهرمانان آسیا که توانستند اغلب در زمان حضور در زمین خوب کار کنند.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ صعود ۳ تیم فوتبال پرسپولیس، استقلال و تراکتور از دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مرحله یک‌چهارم نهایی این پیکارها، برای فوتبال‌دوستان مشهدی که در هرکدام از تیم‌ها یک نماینده دارند، به‌اندازه تداوم تماشای نمایش هنر همشهری‌هایشان در مستطیل سبز لذت‌بخش است. سیاوش یزدانی و سبحان خاقانی، ۲ مشهدی ترکیب آبی‌های پایتخت، احسان پهلوان در اردوگاه سرخ‌پوشان تهرانی و سعید واسعی هم در ترکیب تی‌تی‌ها از جذابیت‌های ویژه لیگ قهرمانان آسیای فصل جاری برای مشهدی‌ها به‌شمار می‌روند، به‌ویژه وقتی بدانید این ۴ بازیکن مشهدی توانستند در صعود تیم‌هایشان به دور بعد نقشی کلیدی بازی کنند. اعداد و آمار عملکرد این بازیکنان در دور گروهی لیگ قهرمانان فصل جاری نشان می‌دهد مشهدی‌ها به‌نوعی ستاره‌های صعود در تیم‌هایشان بودند، به‌ویژه احسان پهلوان و سیاوش یزدانی که بیشتر از ۲ همشهری دیگر به میدان رفتند و نمایش خوبی هم داشتند.

بیست‌ساله‌های پیر و جوان!

۴ مشهدی تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا از شرایط سنی و تجربی متفاوتی برخوردار بودند. سیاوش یزدانی در خط دفاع استقلال با ۲۹ سال مسن‌ترین بازیکن این جمع بود و سبحان خاقانی، مهاجم آبی‌پوشان پایتخت، با ۲۱ سال و تجربه اولین حضورش در آسیا کم‌تجربه‌ترین و کم‌سن‌وسال‌ترین بازیکن مشهدی این مسابقات بود. وضعیت احسان پهلوان و سعید واسعی از حیث سن‌وسال چندان متفاوت نبود، اما تجربه بیشتر پهلوان در درخشش او بیشتر تأثیرگذار بود.
 
پهلوان بیست‌وهفت‌ساله در قیاس با واسعی بیست‌وشش‌ساله نمایش بهتری داشت و حتی در بازی آخر تیمش برابر الریان هم بهترین بازیکن میدان بود. پهلوان حتی در سال‌های قبل هم تجربه حضور در لیگ قهرمانان و گل‌زنی در این مسابقات مهم را داشت، اما سعید واسعی اولین حضورش در این مسابقات را تجربه می‌کرد و از این حیث بازیکن بی‌تجربه‌ای به‌حساب می‌آمد.

تأثیر انکارناپذیر سیاوش و پهلوان

سیاوش یزدانی در قلب دفاع استقلال و احسان پهلوان در فاز هجومی پرسپولیس، ۲ بازیکنی بودند که با عملکردشان نقش بسزایی در صعود تیم‌هایشان به دور دوم داشتند. یزدانی و پهلوان در همه ۶ بازی تیم‌هایشان در دور گروهی لیگ قهرمانان به میدان رفتند. با این تفاوت که یزدانی ۴۵۲ دقیقه برای استقلال بازی کرد، اما پهلوان با ۴۸۲ دقیقه حضور برای پرسپولیس بیشترین زمان حضور مشهدی‌های این فصل لیگ قهرمانان در میدان را به‌نام خود ثبت کرد.
 
یزدانی در این مدت ۴۸ پاس با دقت ۹۰ درصدی داد که ۴۴ پاسش به مقصد رسید. در مقابل احسان پهلوان که در فاز هجومی شرکت داشت، از ۳۲ پاسی که ارسال کرد، ۲۸ پاس را به مقصد رساند تا آمار دقت پاس ۸۸ درصدی را برای خود برجا بگذارد. پهلوان علاوه بر این آمار توانست در بازی با الریان یک گل هم بزند و یک پاس کلیدی هم به‌نام خود ثبت کند.


حضور کم‌رنگ واسعی و خاقانی

سعید واسعی و سبحان خاقانی ۲ مشهدی‌ای بودند که اولین تجربه آسیایی‌شان را داشتند. بازیکنانی که به‌طبع کمتر از سوی سرمربیان خود به بازی گرفته شدند. سعید واسعی که این فصل برای تراکتور توپ می‌زند، در ۳ بازی به دستور رسول خطیبی به میدان فرستاده شد و درمجموع ۷۷ دقیقه بازی کرد. در مقابل فرهاد مجیدی سبحان خاقانی، مهاجم جوان مشهدی استقلال، را در ۲ بازی روانه میدان کرد و درمجموع ۴۶ دقیقه بازی کرد.
 
خاقانی در این زمان یک‌بار با کارت زرد داور روبه‌رو شد و فقط ۸ پاس را به‌سوی هم‌بازی‌هایش صادر کرد که یک‌بار پاسش لو رفت. سعید واسعی یک پاس کلیدی هم در بازی مقابل پاختاکور داد و از مجموع ۱۳ پاس ارسالی‌اش، آمار دقت پاس ۶۹ درصد را برجا گذاشت. واسعی برابر پاختاکور ازبکستان و شارجه امارات در ۲ بازی به میدان رفت و سبحان خاقانی در برد ۵ بر ۲ استقلال مقابل الاهلی عربستان و برتری ۳ بر ۰ در دیدار رفت مقابل الشرطه روانه زمین مسابقه شد.


پیدا و پنهان آینده مشهدی‌ها در لیگ قهرمانان

رقابت‌های دور یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شهریور امسال از سر گرفته می‌شود و این فاصله طولانی تا برگزاری ادامه مسابقات خود عاملی است که شاید بازیکنان در ادامه مسیر تیمشان را تغییر دهند. اینکه ۴ مشهدی حاضر در پرسپولیس، استقلال و تراکتور در ادامه این رقابت‌ها در ترکیب تیم‌هایشان حاضر باشند یا نه، بستگی به این دارد که آیا آن‌ها در تیمشان باقی می‌مانند یا با فرا رسیدن فصل نقل‌وانتقالات از جمع هم‌تیمی‌هایشان جدا خواهند شد؟!
 
سیاوش یزدانی و احسان پهلوان ۲ مهره کلیدی و اصلی سرخابی‌های پایتخت هستند و بعید است به این راحتی حاضر به ترک اردوگاه تیم محبوب خود باشند و مربیان هم به حضورشان احتیاج دارند، اما سعید واسعی و سبحان خاقانی وضعیت متفاوتی دارند؛ ۲ بازیکنی که مربیانشان چندان به آن‌ها توجه نمی‌کنند و بعید نیست در فصل نقل‌وانتقالات از تراکتور و استقلال جدا شوند. البته همه‌چیز به عملکرد این ۲ بازیکن در ادامه فصل لیگ برتر و جام حذفی فوتبال کشور بستگی دارد، اما کوچک‌ترین لغزش آن‌ها می‌تواند رؤیای ادامه مسیر آسیایی با تیم‌های محبوبشان را در فصل جاری از آن‌ها بگیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->