آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

ماجرای کتک خوردن و تلف شدن گورخر آفریقایی در ایران + فیلم

  • کد خبر: ۶۶۱۰۶
  • ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
  • ۹
ماجرای کتک خوردن و تلف شدن گورخر آفریقایی در ایران + فیلم
هفته گذشته سه راس گورخر آفریقایی شامل دو ماده و یک نر از کشور هلند به ایران منتقل و پس از چند روز نگهداری در گمرک به مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت در استان تهران منتقل شدند و تنها گورخر نر دیروز تلف شد.
به گزارش شهرآرانیوز، دیروز خبر تلف شدن یک راس گورخر آفریقایی یک هفته پس از انتقال به ایران منتشر شد، ولی جزییاتی از نحوه تلف شدن این حیوان زیبا منتشر نشده بود تا اینکه امروز فیلم تاسف باری از مرگ عجیب گورخر در گمرک ایران منتشر شد.

پیش از این، رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران از مرگ گورخر نر آفریقایی باغ‌وحش صفادشت که حدود یک هفته پیش به ایران منتقل شده بود خبر داده بود.

محمد کرمی ضمن تایید خبر مرگ گورخر نر آفریقایی باغ وحش صفادشت گفت: هفته گذشته سه راس گورخر آفریقایی شامل دو ماده و یک نر از کشور هلند به ایران منتقل و پس از چند روز نگهداری در گمرک، ۱۲ اردیبهشت ماه، به مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت در استان تهران منتقل شدند و گورخر نر دیروز (۱۳ اردیبهشت) تلف شد.

فیلمی که امروز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد سه راس گورخر آفریقایی سرگردان و هراسان در بین گروهی از مردان دستپاچه و وحشتزده، ایستاده اند که یکی از آن‌ها داخل جوی آب می‌افتد و پای چپش می‌شکند. شدت شکستن استخوان به حدی است که پا کاملا پیچ خورده و حیوان بینوا حتی امکان خروج از جوی آب را ندارد، با این حال، یکی از مردان خشمگین و عصبی، به شدت با شی‌ای به سر و گردن او می‌کوبد و تلاش دارد به زور حیوان را از داخل جوی آب خارج کند.

در توضیح این فیلم عنوان شده که گورخر حین انتقال به خودرو سازمان محیط زیست در گمرک، تلف شده است. پیش از این در آبان سال ۹۷ هم ضمن طرح انتقال ۱۰ گورخر از توران شاهرود به پارک ملی کویر در گرمسار، پنج گورخر تلف شد. سازمان محیط زیست ناآشنایی کارکنان خود به روش انتقال حیوانات و بی تجربگی آنان را عامل مرگ گور‌های ایرانی اعلام کرد.
 

ویدئو | استقبال از ۳ گورخر آفریقایی در بدو ورود به ایران

 
منبع: ایسنا

اینجا ببینید:
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
0
3
چرا میزنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
0
0
همون افریقا باشن خیلی شرایطشون از ایران بهتره اینجا ادم نمیتونه زندگی کنه چه برسه ب حیوان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
0
0
واقعاً جای بدبختی و تأسف چرا وقتی هنوز هیچ گونه کادر آموزش دیده در زمینه رام کردن و طرز مهار اینگونه حیوانات و زیر ساخت های مناسب برای نگهداری و حفاظت وجود ندارد اقدام به خریداری و آوردن این حیوانات میکنید کاملآ از فیلم مشخصه که افراد عادی و کاملآ تجربه مسئول حمل و نقل این زبان بسته ها هستن
شرمگین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
0
1
شرم بر این ادمهای بیرحم و وحشی
شرم و ننگ بر شما با رفتارهای غیر انسانی و وحشیانه تان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
0
0
از درک وفهم به دوره ،آیا باغ وحشی که میخواهد حیوان بیارد امکانات درچه حد داره ،این حیوان زبان بسته اسمش رویش هست حیوان ،اما آن انسان نفهمی که منجر به اذیت شدن حیوان شده ،حیوانتر ونفهم
آتی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
0
0
حیف این حیوونای زیبا که عمرشون تو ایران تلف بشه... توی باغ وحش های ایران چیزی بجز بدبختی و شرایط بد در انتظار حیوونای بیچاره نیست.... کم مردم خودتونو بدبخت کردین، دست از سر حیوونا هم برنمیدارین!
خداروشکر همه جا در بی کفایتی حرف اولو میزنید!!!!
انقدر که در همه زمینه ها مسئولین بی کفایتی داریم... حتی عرضه نگهداری و انتقال یه حیوون رو هم ندارن....
آخه عقب مونده ها، شمارو چه به این کارا...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
0
متاسفم فقط همین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
0
0
بابااون بدبخت دوبارباافسارزدکه حیوان بفهمه . شلاق کجاست.بعدش .شما بودیدتوان موقعیت چیکارمیکردید.منم حیوانهارادوست دارم.
حسام
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
0
0
خدا ایشالا به سزای اعمالشان برساند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->