نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

نوستالوژی| زمین و زمان علیه ابومسلم

  • کد خبر: ۶۶۱۶۴
  • ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
نوستالوژی| زمین و زمان علیه ابومسلم
بازخوانی نتایج مشکی‌پوشان از هفته ۲۱ تا ۲۶ جام تخت‌جمشید در سال ۱۳۵۵نشان می‌دهد که زمین و زمان علیه ابومسلم بودند تا این تیم از نتایج مطلوب دور بماند.
حسین نخعی شریف | شهرآرانیوز؛ ابومسلمی‌ها باتوجه‌به اخراج سرمربی‌شان در نیم‌فصل و سپردن هدایت تیمشان به سیدمهدی قیاسی، تاحدودی در ۵ هفته گذشته اوضاع نابسامانشان در انتهای جدول را بهبود بخشیده و چند پله‌ای بالا آمده بودند و حالا می‌بایست در هفته بیست‌ویکم در ورزشگاه امجدیه به‌مصاف پرسپولیس می‌رفتند.


پرسپولیس ۱ - ابومسلم ۰

سرخ‌پوشان تهرانی که برای تصاحب جام، رقابت تنگاتنگی با تاج و شهباز داشتند، به‌هیچ‌عنوان دوست نداشتند از این کورس عقب بمانند و به همین دلیل با حمایت تماشاگران خود به دروازه حریف یورش بردند و درحالی‌که ابومسلم تا رسیدن به تک‌امتیاز فاصله‌ای نداشت، زادمهر در دقیقه ۸۴ با یک ضربه سر، آب پاکی را روی دست سیاه‌جامگان ریخت. بدشانسی ابومسلم وقتی بیشتر شد که ذوب‌آهن و سپاهان هم بر حریفان خود، ملوان و تاج، غلبه کردند. البته شکست برق شیراز و تساوی نفت آبادان تا حدودی باعث التیامشان شد. از نکات جالب این هفته پیروزی آرارات با ۲ گل مقابل نفت تا دقیقه ۸۶ بود، اما در این لحظه برق ورزشگاه قطع شد و ۲ تیم ۲۴ ساعت بعد به‌مصاف هم رفتند که این‌بار نتیجه بدون گل مساوی شد! تا هم آرارات ضرر کند و هم ابومسلم و برق شیراز.


دارایی ۰ - ابومسلم ۰

در هفته بیست‌ودوم، جمعه ۳۰ مهر۱۳۵۵، باردیگر ابومسلم در امجدیه پا به میدان نهاد و این‌بار در مقابل دارایی؛ دیداری سرد و کسل‌کننده که تساوی بدون گل نتیجه آن بود. در این هفته سپاهان و نفت بر حریفان خود، شهباز و هما، غلبه کردند تا شاگردان جناب سرهنگ یاوری کاملا از منطقه خطر دور شوند، اما شکست نماینده دیگر نصف‌جهان مقابل آرارات و همچنین برق شیراز مقابل پاس، همچنان مشهدی‌ها را به ماندن در لیگ امیدوار نگه داشت.


ابومسلم ۰ - بانک‌ملی ۱

در بیست‌وسومین روز جام همه‌چیز برای فرار ابومسلم از انتهای جدول مهیا بود؛ جمعه ۷ آبان ورزشگاه سعدآباد، یک روز سرد و بارانی و حضور ۱۰ هزار تماشاگر عاشق. بانک‌ملی که خود با آرارات بر سر سقوط‌نکردن در جنگ بود، حریف مشهدی‌ها بود. آن زمان در پایان هر فصل، یک تیم تهرانی و یک تیم شهرستانی سقوط می‌کردند، نه ۲ تیم انتهای جدول. سیاه‌وسرخ‌پوشان دیار خراسان خیلی زود به گل دست یافتند، اما بهمن بهلولی به‌اشتباه آن را قبول نکرد! بعد از این حادثه که در همان دقیقه ۲ بود، تماشاگران خشمگین سر نامهربانی با داور برداشتند و از شیر سماور و اگزوز خاور بسیار سخن گفتند و در مقابل داور هم بنای لجبازی گذاشت.
 
لغزندگی زمین بر اثر باران هم بهانه خوبی شد تا داور هر برخوردی را خطا اعلام کند و نفس بازی را بگیرد. خیس‌بودن توپ حتی به اکبر اوتی هم مجال نمی‌داد پرتاب‌های بلند انجام دهد و درحالی‌که ابومسلم یک‌پارچه حمله بود، روی یک ضدحمله، میثاقیان مجبور به خطا شد و ضربه کاشته را رضا رجبی در دقیقه ۸۲ جایی زد که دستان عسگرخانی به آن نرسید. این یعنی ثبت دهمین شکست برای ابومسلم! تساوی ذوب‌آهن و نفت آبادان در مقابل هم و پیروزی برقی‌ها بر هما، باعث شد انتهای جدول از رتبه دوازدهم به این صورت شکل بگیرد: ذوب‌آهن ۱۸، نفت و ابومسلم و بانک‌ملی هرسه ۱۷ و برق ۱۶ امتیاز.


سپاهان ۱ - ابومسلم ۱

هفته بیست‌وچهارم، جمعه ۱۴ آبان. ابومسلم مغموم از شکست هفته قبل، می‌دانست که نباید دست‌خالی به دیار خاور برگردد، ازاین‌رو با چاشنی سرعت و قدرت میدان را در دست گرفت، اما اکبر مالکی، سنگربان زردپوشان، آن روز ستاره میدان بود تا در نیمه اول گلی نخورد. تا سوت جعفر نامدار به‌علامت شروع نیمه دوم به‌صدا در آمد، اصفهانی‌ها به‌سمت دروازه ابومسلم یورش آوردند و توپ ارسالی به دستان اکبر میثاقیان اصابت کرد و اعلام پنالتی؛ و باز تکرار صحنه‌های نیمه اول، حمله از ابومسلم و دفاع چندلایه از سپاهان.
 
دقیقه ۷۵ ابومسلم به گل رسید، اما داور به‌دلیل خطا آن را مردود اعلام کرد. شاگردان سیدمهدی قیاسی بازهم دست از حمله برنداشتند تا اینکه در دقیقه ۸۳ محمود ابراهیم‌زاده که در نیمه دوم به خط آتش مشکی‌ها اضافه شده بود، گل تساوی را به ثمر رساند و ابومسلمی‌ها به یک امتیاز دست یافتند. در دیدار‌های دیگر و با شکست نفت مقابل برق شیراز آن‌هم در آبادان و تساوی ذوب‌آهن با پرسپولیس در تهران، این نفتی‌ها بودند که در انتهای جدول قرار گرفتند و برق با امتیاز برابر، اما به‌دلیل تفاضل گل بهتر، فرادست ابومسلم.


ابومسلم ۰ - نیروی اهواز ۰

جمعه ۲۱ آبان و در یک روز سرد که دمای هوا ۴ درجه زیر صفر بود، بازهم حدود ۱۰ هزار تماشاگر با پتو و چراغ والور به ورزشگاه سعدآباد آمده بودند تا گرمابخش این مسابقه باشند، به‌گونه‌ای که اهوازی‌ها که کمتر چنین سرمایی را دیده بودند، از این‌همه استقبال تعجب کرده بودند. در این روز ابومسلم حمله کرد و نیروی اهواز دفاع. گویا شاگردان استفان گامبوش مجاری برای گرم‌شدن به این نتیجه رسیده بودند که باید همه در خط دفاع کنار هم قرار بگیرند تا از سرما مصون باشند!
 
این‌هم از شانس ابومسلمی‌ها در نیم‌فصل دوم بود که در مقابل هر تیمی قرار گرفتند، علاوه بر کم‌دقتی مهاجمانشان، دروازه‌بان آن‌ها هم ستاره میدان می‌شد و امروز این کریم بوستانی بود که دست‌کم مانع دریافت ۲ گل حتمی شد. با پایان هفته بیست‌وپنجم و شکست نفت مقابل پرسپولیس، تساوی برق در مقابل تاج و ذوب‌آهن مقابل دارایی، تیم‌های ذوب‌آهن و بانک‌ملی با ۲۰، برق و ابومسلم با ۱۹ و نفت با ۱۷ امتیاز در رتبه‌های ۱۲ تا ۱۶ جدول قرار گرفتند.


پاس۲ - ابومسلم ۰

هفته بیست‌وششم، تقابل ابومسلم با پاس تهران در ورزشگاه امجدیه برای هر ۲ تیم حیاتی بود. پاس در نیم‌فصل دوم متحول شده و با استفاده از افت تاجی‌ها و اختلاف پرسپولیسی‌ها با کونوف، مربی روسی‌اش، خود را از کمرکش جدول به صدر رسانده بود! مسئولان این تیم هم با اعطای پاداش‌های چشمگیر سعی می‌کردند اولین قهرمانی‌شان را کسب کنند و در مقابل، برادران مهاجرانی در یک اقدام سؤال‌برانگیز به‌جای ایجاد انگیزه، اعلام کرده بودند اگر ابومسلم نتیجه نگیرد و سقوط کند، تیم را منحل می‌کنند!
 
مشکی‌پوشان وقتی در دقیقه ۲۷ دروازه‌شان را گشوده دیدند، جملگی به نشانه آفساید به حمید خوشخوان، کمک منوچهر نظری، به‌شدت اعتراض کردند و بازی برای دقایقی متوقف شد. این گل چنان بودار و مشکوک بود که بازیکنان آرام و بااخلاق ابومسلم همچون عسگرخانی و امیدوار هم بنای اعتراض گذاشتند!
 
۷ دقیقه بعد ضربه کرنر ایرج دانایی‌فر به سینه حسین امیدوار اصابت کرد و در میان ناباوری، داور به نشانه پنالتی در سوت خود دمید تا آسمان امجدیه برای سیدمهدی قیاسی و شاگردانش تیره‌وتار شود! شاید اگر آن زمان برنامه نود بود، از این ۲ گل به‌عنوان مضحک‌ترین گل‌ها یاد می‌شد! در دیدار‌های دیگر این هفته نفت با غلبه بر تاج وضعیت خود را بهبود داد. ذوب‌آهن مغلوب بانک‌ملی شد و دیدار برق شیراز و شهباز هم مساوی شد. حالا با این نتایج، ذوب‌آهن و برق با ۲۰ و نفت و ابومسلم با ۱۹ امتیاز تیم‌های انتهای جدول بودند و مشکی‌ها کاملا خطر سقوط را حس می‌کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->