«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها

ایرانی ها چه نوع اینترنتی را بیشتر می پسندند؟

  • کد خبر: ۶۶۲۳
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۴
ایرانی ها چه نوع اینترنتی را بیشتر می پسندند؟
سازمان تنظیم مقررات آخرین آمارهای حوزه فناوری اطلاعات کشور را منتشر کرد

گروه شهر هوشمند/ آخرین آمار و اطلاعات بخش فناوری اطلاعات کشور مربوط به پایان خرداد امسال، چندی پیش توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شد و به صورت کلی نشان داد تعداد کاربران اینترنت کشور در ۳ ماه اول سال کاهش داشته است. بر مبنای این آمار، تعداد مشترکان اینترنت باندپهن در کشور به ۷۴ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۵۹۵ نفر رسیده و ضریب نفوذ اینترنت در کشور ۹۰.۷۸ درصد است. آمارها نشان می دهد ۸۶ درصد ضریب نفوذ اینترنت مربوط به دسترسی به فناوری نسل ۳ و ۴ موبایل، ۱۲ درصد مربوط به ADSL و ۲ درصد مربوط به TD-LTE است.


ضریب نفوذ 78 درصدی اینترنت همراه
آمارها نشان می دهد که ۶۴ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۱۱۲ نفر در کشور از طریق سیم کارت و گوشی موبایل به اینترنت متصل می شوند و ۱۰میلیون و ۳۸۱ هزار و ۴۸۳ نفر مشترک اینترنت پهنای باند ثابت هستند. به بیان دیگر، ضریب نفوذ اینترنت پهنای باند سیار در کشور ۷۸.۱۴ درصد و ضریب نفوذ اینترنت پهنای باند ثابت ۱۲.۶۵ درصد است. پیش از هر چیز باید به این موضوع توجه داشته باشیم که تعداد افراد استفاده کننده از یک مودم تا یک سیم کارت، متفاوت است. در واقع به صورت میانگین، 2 تا 3 نفر با یک مودم کار می کنند. ذکر این نکته نیز ضروری است؛ که افرادی که از شبکه اینترنت 3G و 4G استفاده می کنند، استفاده آن ها به صورت مقطعی است و در اغلب موارد آن ها به اینترنت ثابت متصل هستند.
حرکت به سمت نسل های اینترنت 4.5G و5G نوید این نکته را می دهد که با فاصله گرفتن از اینترنت خانگی و طرح های ADSL، کاربران سرعتی چندین برابر آن را در فضای اینترنت بی سیم دریافت خواهند کرد. البته ذکر این نکته ضروری است که فناوری مخابراتی و بازه فرکانسی شرکتی که از آن اینترنت TD-LTE را دریافت می کنید، بسیار حائز اهمیت است. در کنار فضای شبکه ای تحت پوشش برای مودم شما، فناوری های آن شرکت روی سرعت دانلود و آپلود شما تأثیر بسزایی خواهد گذاشت.


افول ADSL در پیش است
میزان استفاده از اینترنت موبایل در ایران نسبت به سایر کشورها، بیشتر است. این آمار نشان می دهد کاربران داخلی ما بیشتر از کیفیت اینترنت، به آنلاین بودن خود اهمیت ویژه ای می دهند. در مجموع آمار نشان می دهد که نسل اینترنت های خانگی ADSL رو به افول است و مردم استقبال بیشتری از اینترنت تلفن های همراه دارند تا همیشه در دسترس باشند. استفاده حرفه ای از اینترنت، موضوعی است که در عصر جدید مطرح می شود و انتظار می رود که این نوع از استفاده، اینترنت حرفه ای را طلب کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->