قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | یکه تازی تارا و ۲۰۷ در مسیر گرانی (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت روغن مایع در بازار + جدول (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار به خرید و فروش طلا عیار پایین و بدل اندازی به جای طلا در بستر سایت‌ها قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت ریزش قیمت سکه چه بود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ۲۰ درصدی قیمت لاستیک خودرو هشدار درباره تورم‌زایی افزایش مدت اجرای نهضت ملی مسکن با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده انجام می‌شود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش قیمت به بازار خودرو هم رسید + قیمت روز خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مزد‌های پرداختی، به هیچ وجه کفاف تامین حداقل سبد معیشت کارگران را نمی‌دهد خودرو شاسی‌بلند چینی در بازار ایران، ۷۸۰ میلیون تومان شد + جدول با فروشندگان طلای با عیار پایین برخورد قانونی می‌شود بالاخره با تعطیلی پنجشنبه‌ها، حقوق کارگران چه می‌شود؟ صدور یک روزه گواهینامه رانندگی فقط با ۵۷۰ هزار تومان! + جزییات افتتاح پروژه عظیم تامین آب و برق سریلانکا با دانش مهندسان ایرانی + عکس دلار به کانال ۶۳ هزار تومان برگشت | روند نزولی قیمت طلا و دلار ادامه دارد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنسرسیوم چیست؟ + معروف‌ترین کنسرسیوم‌های ایران و جهان زندگی ۴۹ درصد ایرانیان روی پهنه‌های فرونشست است خوش‌شانسی سهام کوچک‌تر | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه اصلاح قانون کار به مجلس می‌رود | هزینه‌ها دلاری، مزد کارگر ریالی قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار اجاره‌مسکن در منطقه عبادی مشهد | وفور فایل‌های رهن کامل + جدول (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴۵ درصد سهمیه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شد ۱۴ هزار کارگر مشمول بیمه ساختمانی در انتظار سهمیه در خراسان رضوی خراسان‌رضوی در  فهرست استان‌های با کمترین نرخ بیکاری کشور | آیا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تأثیری بر حقوق کارگران دارد؟ قیمت انواع سکه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب سکه کاهشی شد
سرخط خبرها

خواب زمستانی بازار خودرو در بهار! | تقاضا برای خرید خودرو در مشهد به صفر رسیده است

  • کد خبر: ۶۶۲۳۲
  • ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
خواب زمستانی بازار خودرو در بهار! | تقاضا برای خرید خودرو در مشهد به صفر رسیده است
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مشهد گفت: تعطیلی‌های پی‌درپی ناشی از کرونا، ریزش دلار و کسادی بازار، تقاضای خودرو را به صفر رسانده است و بازار خودرو بدون آینده و در بهار به خواب زمستانی رفته است.

طنین همتی|شهرآرانیوز، حیدری، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مشهد، اظهار کرد: تعطیلی‌های پی‌درپی ناشی از کرونا، ریزش دلار و کسادی بازار و افت قیمت خودرو، تقاضای خودرو را به صفر رسانده است و بازار خودرو بدون آینده و در بهار به خواب زمستانی رفته است.

وی اضافه کرد: صنف نمایشگاه‌داران خودرو مانند سایر اصناف، صنفی است که هیچ حمایتی نمی‌شود و هزینه‌های جاری هم حتی در این ۳هفته تعطیلی ناشی از کرونا سرجای خود باقی مانده است. هزینه‌هایی مثل اجاره‌بها هم که سال به سال بیشتر شده است. مالیات هم بدون استثنا بر قوت خود باقی است، یعنی واحد صنفی اگر به دستور متولیان هم تعطیل شود، باید مالیات را پرداخت کند.

حیدری خاطرنشا کرد: ما صنفی هستیم که اکنون به‌سمت ورشکستگی پیش می‌رویم. هرچند بازار تعطیل است، ریزش دلار مزید بر علت شده است. اگر چند معامله هم در نمایشگاه انجام می‌شد، اکنون دیگر به‌دلیل بی‌ثباتی دلار انجام نمی‌شود. به‌عبارتی تقاضای خودرو به صفر رسیده است و همه فروشنده‌اند و بازار خودرو آینده نامعمولی دارد.


وی افزود: بازار خودرو در وضعیت کنونی به وضعیت سیاسی و اقتصادی گره خورده است و نمی‌توان پیش‌بینی کرد که این وضعیت تا کی ادامه خواهد داشت. اگر دلار ثبات پیدا کند، نظمی به بازار برمی‌گردد و خریدار و فروشنده تکلیفشان روشن می‌شود، اما اگر این نوسانات ادامه‌دار باشد، بازار به همین شکل باقی خواهد ماند.


رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مشهد تصریح کرد: ما بعد از عید بازاری نداشتیم و تعطیلی واحدهای صنفی ناشی از کرونا به مشکلات ما اضافه باعث شد نمایشگاه‌داران حتی نتوانند هزینه‌های اولیه خود را پرداخت کنند، چون اصلا معامله‌ای انجام نمی‌شود. تعطیلی‌ها حتی باعث شد حدود ۱۵ تا ۲۰درصد از این واحدها جمع شوند، چون اصلا صرف نمی‌کند ۵۰میلیون تومان اجاره مغازه به علاوه سایر هزینه‌ها پرداخت کنند. معلوم نیست تعطیلی‌های ناشی از کرونا تا چه زمانی ادامه داشته باشد و این ضربه بزرگی به صنف ما وارد کرده است.


حیدری درباره ضدونقیض‌گویی‌هایی که در موضوع برگ سبز خودرو انجام شده است، اظهار کرد: در موضوع برگ سبز قانون به‌صراحت تکلیف ما را مشخص کرده است. قانون تکلیف کرده که سند پلیس الزامی است، اما برای سند خریدار الزام نکرده و مخیر کرده است که فرد می‌تواند سندش را ثبت کند، اما اجباری بر آن نیست. مردم نیز باید بدانند که سند ثبتی حکم سندی را دارد که به‌عنوان مثال برای لوازم خانه تهیه می‌شود و اختیاری است.


به‌گفته وی، طبق اعلام قانون، سند پلیس الزام است و باید تهیه شود و سند ثبتی اختیاری است. وقتی یک خودرو از نمایندگی خریداری می‌شود آیا سند ثبتی دارد؟ با یک برگه فروش سند قطعی پلیس، خودرو صفر تحویل داده می‌شود. متأسفانه همین سند ثبتی و ضدونقیض‌گویی‌ها مشکلات عدیده‌ای برای ما به‌وجود آورده، پس بهتر است مردم به قانون عمل کنند و واقف باشند که سند ثبتی، سند اختیاری است، اما سند پلیس الزامی است و باید آنچه الزامی است را انجام دهند.


رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مشهد در پایان تأکید کرد: مردم در نظر داشته باشند در خرید خودرو منبع و مرجعشان سایت‌ها نباشد. فروشگاه‌های ما با داشتن پروانه کسب معتبر مرجع امنی برای خرید و فروش خودرو هستند، چون خودرو کالایی تخصصی است. اگر کسی در سایت‌های مجازی خودرو خرید، باید با یک کارشناس در این حوزه در ارتباط باشد که سندها را کامل بررسی کند، به‌ویژه سند پلیس که الزامی است. چون ما با مشکلات و کلاهبرداری زیادی دراین‌زمینه روبه‌رو شدیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->