«زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟
سرخط خبرها

اردیبهشت و خرداد پُرکار مدیریت شهری مشهد | افتتاح ۵ پروژه کلنگ زنی خط ۴ مترو

  • کد خبر: ۶۶۲۵۸
  • ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
اردیبهشت و خرداد پُرکار مدیریت شهری مشهد | افتتاح ۵ پروژه کلنگ زنی خط ۴ مترو
خلیل ا... کاظمی درباره آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی شهر مشهد گفت: تا اواخر اردیبهشت و خردادماه چندین پروژه شهری در حوزه‌های فضای سبز، حمل ونقل و پیاده راه آماده بهره برداری است.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ این روز‌ها پروژه‌های عمرانی متعددی در شهر فعال است و با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار است تا پیش از پایان شورای پنجم شهر مشهد بخشی از پروژه‌های باقی مانده یا کل آن‌ها به اتمام برسد. براساس اطلاعات درج شده در سامانه ناظر از بین پروژه‌های در حال اجرای شهرداری مشهد در روز‌های مانده از اردیبهشت ماه و البته در خردادماه امسال ۵ پروژه شاخص تقاطع مصلا که قراراست به نام تقاطع زندگی نام‌گذاری شود، بوستان مهریز که پس از افتتاح با نام بوستان اردیبهشت از آن یاد می‌شود، بوستان مادر و کودک، پارکینگ کوهسنگی و سامان دهی مسیر پیاده جلوخان فردوسی تا هارونیه قرار است به بهره برداری برسد. همچنین به گفته معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد در همین مدت مراسم کلنگ زنی خط ۴ قطار شهری مشهد نیز برگزار می‌شود.

خلیل ا... کاظمی در گفتگو با خبرنگار ما درباره آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی شهر گفت: تا اواخر اردیبهشت و خردادماه چندین پروژه شهری در حوزه‌های فضای سبز، حمل ونقل و پیاده راه آماده بهره برداری است.
معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد با بیان اینکه بوستان مهریز که قرار است ازاین پس به نام بوستان اردیبهشت از آن یاد شود تا چند روز دیگر آماده بهره برداری است، افزود: این بوستان که در محله کم برخوردار خیابان مهریز و شهرک شهید رجایی در حال ساخت است یکی از درخواست‌های چندین ساله اهالی محله است و با برداشته شدن دیوار حائل این محله در تاریخ اول آبان ماه سال گذشته و با روزشمار ۲۰۳ روزه عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی افزود: اکنون پیشرفت فیزیکی این بوستان ۵ هکتاری، ۹۲ درصد و پیشرفت زمانی آن ۹۶ درصد است. با توجه به اقدامات انجام شده در این پروژه، بوستان اردیبهشت تا پایان اردیبهشت ماه به عنوان یک فضای تفریحی با هدف افزایش سرانه فضای سبزی منطقه که نزدیک به صفر بوده است، افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به آخرین روز‌های کاری پروژه تقاطع مصلا گفت: عملیات اجرای این تقاطع که متصل کننده ۲ طرف صدمتری و البته خارج کننده مصلای شرقی از بن بست است نیز در تاریخ ۱۸ بهمن ماه سال ۹۸ با روزشمار ۴۶۳ روزه آغاز شد و براساس برنامه روزشمار، این تقاطع که شامل یک سطح زیرگذر و میدان همسطح است در خردادماه آماده بهره برداری می‌شود.
معاون شهردار مشهد افزود: اکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه مهم حمل ونقلی شهر ۷۹ درصد و پیشرفت زمانی آن ۹۸ درصد است.
 
 

پیاده راه جلوخان تا هارونیه ۲۵ اردیبهشت به بهره برداری می‌رسد

کاظمی با اشاره به اجرای پروژه سامان دهی مسیر پیاده جلوخان فردوسی تا هارونیه به مساحت ۶ هکتار گفت: عملیات سامان دهی این مسیر نیز با روزشمار ۱۱۵ روزه از تاریخ اول بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و قرار است در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه به پایان برسد. وی با بیان اینکه این پروژه شامل عملیات جدول کاری به طول ۴۴۰۰ متر، کف سازی با تایل بتنی ۸۵۰۰ مترمربع، کف سازی با آجر سنتی گناباد ۱۳۰۰ مترمربع، ساخت و نصب نیمکت فلزی ۵۱ عدد و ۲۴۰۰ مترمربع اجرای فضای سبز است، تصریح کرد: اکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه نیز ۷۶.۵ درصد و پیشرفت زمانی آن ۹۱ درصد است و این پروژه نیز در بیست وپنجم یا بیست وششم اردیبهشت ماه به بهره برداری می‌رسد.
 
کاظمی با بیان اینکه پروژه ساخت بوستان مادر و کودک، واقع در امامت ۴۹ با هدف ارائه خدمات به مادران، کودکان، افراد سالمند، زنان باردار و افراد دارای معلولیت در حال اجراست، گفت: عملیات اجرایی این پروژه نیز با روزشمار ۱۸۵ روزه در تاریخ ۲۲ آبان ماه سال ۹۹ آغاز شد و اکنون مراحل پایانی اجرای این پروژه در حال انجام است و خردادماه در اختیار شهروندان و به ویژه بانوان و کودکان قرار می‌گیرد. وی افزود: اکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه ۸۵.۳ درصد و پیشرفت زمانی آن نیز ۹۴ درصد است.

پروژه ساخت پارکینگ کوهسنگی با هدف ایجاد ۶۵۰ جای پارک خودرو در مجاورت باغ موزه دفاع مقدس از دیگر پروژه‌هایی است که براساس برنامه زمان بندی باید تا ۱۷ روز دیگر آماده بهره برداری شود. معاون شهردار مشهد در این زمینه نیز گفت: عملیات اجرایی ساخت این پارکینگ در تاریخ ۱۵ بهمن سال گذشته و با روز شمار ۱۱۰ روزه آغاز شد و براساس برنامه تاریخ پایان پروژه نیز سوم خردادماه امسال است.
وی افزود: پیشرفت فیزیکی این پروژه نیز ۶۱ درصد و پیشرفت زمانی آن ۸۳ درصد است.
 
 

آغاز عملیات اجرای خط ۴ مترو

اما معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد در پایان گفت: در راستای ادامه کار پروژه هایمان در موضوع مترو، قرار است عملیات اجرایی خط ۴ مترو مشهد از انتهای مهرمادر، واقع در خواجه ربیع، در اردیبهشت یا خرداد امسال آغاز شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->