علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

عملیات پلیس خراسان رضوی دست قاچاقچیان و سارقان سریالی را رو کرد

  • کد خبر: ۶۶۲۷۷
  • ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
عملیات پلیس خراسان رضوی دست قاچاقچیان و سارقان سریالی را رو کرد
مأموران پلیس امنیت استان از چندی پیش طرحی اطلاعاتی را برای شناسایی و ردزنی ده‌ها قاچاقچی اجرا کردند و به مستندات و شواهدی دست یافتند که نشان از دپوی چندین میلیارد تومان جنس و کالای قاچاق شده داشت.
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛

روایت اول: از شیر مرغ تا جان آدمیزاد

مأموران پلیس امنیت استان از چندی پیش طرحی اطلاعاتی را برای شناسایی و ردزنی ده‌ها قاچاقچی اجرا کردند و به مستندات و شواهدی دست یافتند که نشان از دپوی چندین میلیارد تومان جنس و کالای قاچاق شده داشت. نتیجه این اقدامات میدانی سرانجام در دوازدهم اردیبهشت به بار نشست و مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی با هدایت سرهنگ حسین جوانبخت عملیاتی گسترده را در چند شهر این استان آغاز کردند.

این مأموریت که ۳ روز به طول انجامید صبح دیروز با دستگیری ۳۱ متهم خاتمه یافت و مجریان قانون موفق به توقیف و ضبط بیش از ۳۸ میلیارد ریال کالا و جنس قاچاق شدند. ضابطان قضایی در پلیس امنیت اقتصادی استان در این عملیات ۲۶ هزار و ۳۵۶ قلم لوازم آرایشی بدون بارنامه و مجوز‌های قانونی به همراه ۲۴ هزار و ۸۰۰ قلم انواع دارو و اقلام مصرفی را کشف و توقیف کردند.
 
در بخش دیگر این طرح ضربتی هزار قطعه انواع لوازم یدکی خودرو و موتورسیکلت، ۲۵۰ دستگاه انواع ابزارآلات صنعتی، حدود ۵ تن چوب جنگلی، ۲ هزار عدد قرص متادون، ۱۰۰ کیسه پودر‌های غیر مجاز بدن سازی، سیگار، پارچه، کفش، تجهیزات رایانه‌ای و ماهواره‌ای، تبلت و گوشی‌های تلفن همراه و لوازم خانگی که همگی بدون مجوز‌های مربوط بودند، کشف و ضمیمه پرونده متهمان شد.

به گفته سرهنگ حسین جوانبخت، رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان رضوی در این عملیات مشترک توقیف کالا‌هایی از جمله ۲۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال، ۹‌قبضه اسلحه شکاری، یک تن آرد، ۳۱۷ کیلو روغن خوراکی از کشفیات دیگر مجریان قانون بود. علاوه بر این ۱۲ دستگاه خودرو سبک و سنگین نیز در این مأموریت شناسایی و با دستور قضایی توقیف و روانه پارکینگ شد.
 
 

روایت دوم: شناسایی ۱۵ مزرعه دیجیتالی

مرحله دیگری از طرح مقابله با قاچاق و راه اندازی دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال روز گذشته از سوی مأموران پلیس امنیت عمومی استان خراسان رضوی در شهر مشهد اجرا شد. این طرح سریالی با هدف مقابله با قاچاق کالا و نیز جلوگیری در اخلال شبکه توزیع برق در دستور کار پلیس استان قرار گرفت و در مناطق مختلف مشهد عملیاتی شد.
 
در این عملیات که سردار ابراهیم قربان زاده، جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی هدایت آن را بر عهده داشت با هماهنگی قضایی و همکاری مأموران اداره صنعت، معدن و تجارت استان و همچنین کارشناسان اداره برق مشهد، ۱۵ کارگاه و ساختمان‌های متروکه که به مرکز تولید رمزارز‌های دیجیتالی تبدیل شده بود شناسایی شد.

در این مأموریت که کار اطلاعاتی آن یک ماه به طول انجامیده بود، ضابطان قضایی در پایش میدانی و رصد اطلاعاتی توانسته بودند مکان‌های مورد نظر را شناسایی و تحت نظر قرار بدهند که پس از تکمیل تحقیقات این اماکن به طور ضربتی پاک سازی شد.
به گفته سردار قربان زاده، مأموران پلیس امنیت عمومی استان خراسان رضوی در این طرح ضربتی ۴۴۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال را کشف کردند. علاوه بر این برای چند متخلف پرونده تعزیراتی و قضایی تشکیل شد و بررسی‌های قانونی از این افراد ادامه دارد.
 
 

روایت سوم: انهدام گروه سارقان خودرو

سرکلانتری شمال مشهد برای برقراری امنیت در یکی از حوزه‌های استحفاظی خود عوامل گشتی کلانتری شهید هاشمی نژاد را سرخط مأموریتی اطلاعاتی و ضربتی کرد. این عملیات با هدف تشدید مقابله با سرقت‌های شبانه خیابانی از سوی مأموران کلانتری ۱۳ مشهد در شامگاه سه شنبه به اجرا درآمد و تا ساعات بامدادی روز گذشته به طول انجامید.

سرهنگ محمد طبسی، جانشین فرمانده انتظامی مشهد خود هدایت این عملیات گسترده را بر عهده داشت. هنوز زمانی از شروع این عملیات نگذشته بود که ضابطان قضایی در کلانتری شهید هاشمی نژاد به حرکات و رفتار راننده و سرنشین یک دستگاه خودرو پراید مشکوک شدند و برای بررسی موضوع به سراغ این افراد رفتند.
در بررسی خودرو سواری مشکوک مشخص شد که این وسیله نقلیه به تازگی سرقت شده است از همین رو مأموران بدون ایجاد حساسیت خودرو سواری تحت تعقیب را متوقف کردند. ضدونقیض گویی راننده خودرو فرضیه نقش داشتن این فرد در سرقت پراید را تقویت کرد و مأموران او را به همراه دیگر سرنشین سواری مورد نظر به کلانتری انتقال دادند.
 
بعد از انتقال خودرو مسروقه به کلانتری ۱۳ مشهد مالک آن شناسایی شد و به این مجموعه انتظامی مراجعه کرد. مرد جوان در اظهاراتش گفت که خودرو او در نهمین روز فروردین امسال درحالی که وسایل زیادی از قبیل سیستم صوتی حرفه ای، باند، منبع گاز و ابزار‌های شغلی اش شامل دستگاه جوش، فرز، کابل جوش، جعبه ابزار و ... داخل آن بوده به سرقت رفته است.
 
یکی از متهمان نیز برای بی گناه جلوه دادن خود ابتدا با پراکنده گویی سعی داشت مسیر تحقیقات را منحرف سازد و ادعا می‌کرد خودرو را از یک سایت واسطه گر خریداری کرده و از سرقتی بودن آن اطلاعی نداشته، اما در ادامه تحقیقات و با اعتراف همدستش مشخص شد که آن‌ها در سرقت این سواری پراید نقش داشته اند.

در ادامه این تحقیقات ردپای یک متهم زن نیز در این پرونده مشاهده شد که مأموران در زمان دستگیری ۲ متهم متوجه حضور او با یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ سفیدرنگ در محل شده بودند. مجریان قانون بلافاصله وارد عمل شدند و رد سواری ۲۰۶ که از قضا آن هم سرقتی بود را در یکی از خیابان‌های مشهد زدند و ضمن توقیف آن سومین مهره این پرونده را هم دستگیر کردند.

به گفته سرهنگ طبسی، جانشین رئیس پلیس مشهد ۳ متهم این پرونده پس از تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند. همچنین بررسی‌های پلیسی برای کشف دیگر جرائم احتمالی این افراد همچنان ادامه دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->