قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود
سرخط خبرها

رضایت مردم و نخبگان از عملکرد شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد

  • کد خبر: ۶۶۳۳۹
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۷
رضایت مردم و نخبگان از عملکرد شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد
جلسه مجازی ارائه نتایج نهایی پژوهش "رضایت مردم و نخبگان از عملکرد شورای شهر و شهرداری مشهد " برگزار شد.
به گزارش شهرآرانیوز، دکتر علی یوسفی رئیس پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص نظرسنجی رضایت مردم و نخبگان از عملکرد شورای شهر و شهرداری مشهد گفت: طی توافق شورای اسلامی شهر، شهرداری مشهد و دانشگاه فردوسی مشهد، عملکرد شورا و شهرداری با سه هدف مهمترین انتظارات مردم، میزان رضایت مردم و روند تغییر رضایت ارزیابی گردید.

وی افزود: این نظرسنجی در ۸ موج پیش بینی شده و تا به امروز نتایج ۷ موج آن مورد پایش قرار گرفته است.

این محقق با اشاره به روش این تحقیق که براساس یک روش پیمایش بوده، بیان کرد: تحقیقات در میان مردم و نخبگان انجام گردیده و تمامی ملاک‌های علمی یک نظرسنجی رعایت شده است.

رئیس پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی مشهد افزود: در جمع نخبگان ۳۸۸ نفر از کارشناسان و متخصصان مورد مصاحبه قرار گرفته اند و بیش از ۱۶ هزار نفر از مردم جامعه در این نظرسنجی شرکت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه کرانه خطا نظرسنجی تحقیقاتی بسیار ناچیز است و افراد به صورت تصادفی انتخاب شده اند گفت: در این تحقیق کاملا براساس یک تعریف مشخص علمی از مردم مناطق شهر و نخبگان نظرسنجی شده است.

دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: خدمات شهرداری بسیار بالا می‌باشد، اما برای این تحقیق یک سری خدمات خاص که شامل ۱۲ حوزه که بیشتر مردم میتوانند قضاوت کنند ملاک این نظرسنجی بوده است.

یوسفی بیان کرد: براساس جمع آوری و پایش داده‌ها، مهمترین انتظار و خواسته کنونی مردم از شورای شهر مشهد، توجه به خواسته‌های مردم و نظرات جامعه بوده است و همچنین مهترین انتظار مردم از شهرداری، توجه ویژه به نظافت و پاکیزگی شهر در کانون توجه نظرسنجی بوده است.

این محقق افزود: براساس نظرسنجی انجام شده در سطح نخبگانی و کارشناسی، مهمترین خواسته وانتظار نخبگان از شورای شهر، نظارت بیشتر بر عملکرد شهرداری و تصویب برنامه‌های بهتر برای شهر می‌باشد.

وی گفت:در حوزه عملکرد شهرداری، بیشترین انتظار عموم مردم توجه به نظافت و پاکیزگی شهر و در سطح نخبگان، تقریبا تاکید عمده بر خواسته‌ها و نظرات مردم و همچنین کاهش ترافیک و توجه ویژه به پاکیزگی شهر می‌باشد.

دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به افزایش رضایت نسبی مردم از عملکرد شورا و شهرداری گفت: در مجموع قضاوت و رضایت مثبتی نشان می‌دهد و مهمترین حوزه که بالاترین میانگین نمره را در نظرسنجی کسب کرده است، بخش نظافت و پاکیزگی شهر می‌باشد.
 
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->