سی ان ان: هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است + عکس زمان تصمیم‌گیری برای تعطیلی پنجشنبه‌ها مشخص شد تحلیلگر نظامی صهیونیست: قیامت را به چشم دیدیم امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم اطلاعیه جدید فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس به شهادت رسید + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان واکنش امیرعبداللهیان به ساقط شدن ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان وزیر خارجه اردن در تماس با امیرعبداللهیان: آسمان اردن مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نخواهد گرفت لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم | اوضاع جبهه شمالی خطرناک است فرانسه کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد لاپید: بن گویر آبروی اسرائیل را برده است ظریف حمله موشکی اسرائیل به خاک ایران را «آتش‌بازی » خواند ماجرای حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس چه بود؟ وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد در سفارت ایران در فرانسه چه می‌گذرد؟! (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند دوباره غیرت ملت، دوباره شور قیام | راهپیمایی نمازگزاران مشهدی در حمایت از عملیات «وعده صادق» برگزار شد + فیلم سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد راهپیمایی مردم ایران در حمایت از عملیات «وعده صادق»
سرخط خبرها

رهبر معظم انقلاب: ماجرای فلسطین همچنان زنده‌ترین مسئله مشترک جهان اسلام است

  • کد خبر: ۶۶۳۶۳
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
رهبر معظم انقلاب: ماجرای فلسطین همچنان زنده‌ترین مسئله مشترک جهان اسلام است
رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی تلویزیونی که به مناسبت روز قدس پخش شد از فلسطین به عنوان زنده‌ترین مسئله مشترک اسلامی یاد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، رهبرانقلاب در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت روز قدس از ماجرای فلسطین، به عنوان مهم‌ترین و زنده‌ترین مسئله‌ی مشترک امّت اسلامی یاد کردند:

غربی‌ها و اروپایی‌ها  بنابر ادعای سست و پوشالی  خود بر یهودیان ظلم کردند پس باید با آواره کردن ملتی در غرب آسیا و کشتارهای فجیعی انتقام یهودیان را بگیرند. این منطقی است که دولت های غربی از رژیم صیهونیستی بر آن تکیه کرده و همه ادعاهای دورغین حقوق بشر را تبرئه کرده و این ماجراهای خنده آور بیش از ۷۰ سال است که ادامه دارد.

به گفته رهبر معظم انقلاب سیاست‌های نظام سرمایه‌داری ظالم و سفاک، دست یک ملت را از خانه‌ی خود، از میهن و خاک آباء و اجدادی خود کوتاه کرده و در آن، رژیمی تروریست و مردمی بیگانه را نشانده است.

رهبر انقلاب افزودند: صهیونیستها فلسطین غصب‌شده را از روز اول به یک پایگاه تروریسم تبدیل کرده‌اند. اسرائیل نه یک کشور، که یک پادگان تروریستی علیه ملّت فلسطین و دیگر ملّتهای مسلمان است. مبارزه با این رژیم سفاک، مبارزه با ظلم و مبارزه با تروریسم است؛ و این وظیفه‌ای همگانی است.

بر اساس فرموده رهبر انقلاب، اگر چه دولت غاصب در سال ۱۹۴۸ تأسیس شد ولی مقدمات دست‌اندازی به این نقطه حساس از منطقه‌ اسلامی، سال‌ها پیش از آن آغاز شده بود:

این سالها مقارن است با دخالت فعال غرب در کشورهای اسلامی برای حاکم کردن سکولاریسم، و ناسیونالیسم افراطی و کور، و به قدرت رساندن دولت‌های مستبد، و شیفته یا دست‌نشانده‌ی غرب. مطالعه‌ی حوادث آن سالها در ایران و ترکیه و کشورهای عربی غرب آسیا تا شمال آفریقا، این حقیقت تلخ را آشکار می‌کند که ضعف و تفرقه در امت اسلامی، زمینه‌ساز فاجعه‌ی غصب فلسطین شد و این ضربه از سوی جهان استکبار بر امّت اسلامی وارد آمد.

رهبر انقلاب در بخشی دیگر از سخنان خود فرمودند: هر دو اردوگاه سرمایه‌داری و کمونیسم با قارونهای صهیونیست به هم‌افزایی رسیدند؛ انگلیس اصل توطئه را طراحی کرد، سرمایه‌داران صهیونیست اجرای آن را با پول و سلاح بر عهده گرفتند، و شوروی اوّلین دولتی بود که تأسیس دولت نامشروع را به رسمیت شناخت و انبوه یهودیان را به آنجا اعزام کرد.

 


 بیشتربخوانید:

پیام رهبر معظم انقلاب به زبان عربی به جوانان عرب به مناسبت روز قدس


 

امروز موازنه قوا به نفع دنیای اسلام تغییر یافته است

رهبر انقلاب در بخشی دیگر از سخنان خود از تغییر موازنه قوا به نفع دنیای اسلام یاد کردند:  امروز موازنه‌ی قوا به نفع دنیای اسلام تغییر یافته است. حوادث گوناگون سیاسی و اجتماعی در اروپا و آمریکا، ضعفها و اختلالات عمیق ساختاری و اخلاقی غربی‌ها را در برابر جهانیان عریان کرد. قضایای انتخابات در آمریکا و آزمون رسوای مدیران پر مدعا و متکبّر آن، و نیز مواجهه‌ی یک‌ساله‌ی ناموفّق با کرونای همه‌گیر در آمریکا و اروپا و حواشی شرم‌آور آن، و آشفتگی‌های سیاسی و اجتماعی اخیر در مهمترین کشورهای اروپایی، همه نشانه‌ی سیر نزولی و افولی اردوگاه غرب است.

در سوی دیگر، رشد نیروهای مقاومت در حساس‌ترین مناطق اسلامی، رشد توانایی‌های دفاعی و هجومی آنان، رشد خودآگاهی و انگیزه و امید در ملت‌های مسلمان، رشد گرایش به شعارهای اسلامی و قرآنی، رشد علمی، رشد استقلال‌طلبی و خوداتّکائی در ملّتها، نشانه‌های مبارکی است که آینده‌ی بهتر را نوید می‌دهد.

 

 

 

 

هم‌افزایی مسلمین بر محور قدس شریف، کابوس دشمن صهیونیست است

رهبر معظم انقلاب در ادامه سخنان خود به مناسبت روز قدس، بر هم‌افزایی کشورهای مسلمان به عنوان  یک هدف عمده و اساسی اشاره کردند: این هم‌افزایی چندان دور از دسترس به‌ نظر نمی‌رسد. محور این هم‌افزایی، قضیه فلسطین به‌ معنی همه‌ کشور، و سرنوشت قدس شریف است. این همان حقیقتی است که دل نورانی امام خمینی عظیم (رحمة‌ اللّه‌ علیه) را به اعلام روز جهانی قدس در آخرین جمعه‌ی ماه رمضان هدایت کرد.

ایشان افزودند: هم‌افزایی مسلمین بر محور قدس شریف، کابوس دشمن صهیونیست و حامیان آمریکایی و اروپایی آن است. طرح ناکام «معامله‌ی قرن» و سپس تلاش برای عادی‌سازی روابط چند دولت ضعیف عربی با رژیم غاصب، تلاش‌های مذبوحانه برای فرار از آن کابوس است.

من قاطعانه می‌گویم: این تلاشها به جایی نخواهد رسید؛ حرکت نزولی و رو به زوال رژیم دشمن صهیونیستی آغاز شده و وقفه نخواهد داشت.

۲ عامل مهم تعیین کننده است؛ اول و مهم‌تر تداوم مقاومت در داخل سرزمین‌های فلسطین و تقویت جهاد و شهادت، 

دوم حمایت دولت‌ها و ملت‌های مسلمان در سراسر جهان از مجهدان فلسطینی است. همه باید جایگاه خود را در این حرکت سراسری بیابیم و نقش ایفا کنیم

 

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->