سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک
سرخط خبرها

پیام رهبر معظم انقلاب به زبان عربی به جوانان عرب به مناسبت روز قدس

  • کد خبر: ۶۶۳۶۴
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
پیام رهبر معظم  انقلاب به زبان عربی به جوانان عرب به مناسبت روز قدس
رهبر معظم انقلاب بخشی از سخنرانی خود را به زبان عربی، خطاب به جوانان عرب اختصاص دادند.

به گزارش شهرآرانیوز،‌ رهبر معظم انقلاب بخشی از سخنرانی خود را  به مناسبت روز قدس، به زبان عربی، خطاب به جوانان عرب اختصاص دادند.

رهبر انقلاب درابتدای این پیام به همه آزادگان عرب بویژه جوانان، مردم مقاوم فلسطین و قدس، مرابطون در مسجدالاقصی و همچنین شهدای مقاومت بویژه شیخ احمد یاسین، سیدعباس موسوی، فتحی شقاقی، عماد مغنیه، عبدالعزیز رنتیسی، ابومهدی المهندس و چهره برجسته شهیدان مقاومت شهید قاسم سلیمانی سلام و درود فرستادند.

به فرموده رهبر انقلاب، جوان فلسطینی که یک روز با پرتاب سنگ از خود دفاع می‌کرد، امروز با پرتاب موشک نقطه‌زن به دشمن پاسخ می‌دهد و  ۷۰ سال اشغالگری، نژادپرستی، قتل، غارت، حبس و شکنجه انسان‌های شریف، نتوانسته است اراده فلسطینیان را شکست دهد.

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: فلسطین زنده است، به جهاد ادامه ‌می‌دهد و قدس شریف و همه فلسطین به مردم آن برخواهد گشت.

 


بیشتر بخوانید:

سخنان رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز قدس: ماجرای فلسطین همچنان زنده‌ترین مسئله مشترک جهان اسلام است


 

آیت‌ا... خامنه‌ای در بخشی از این پیام فرمودند که همه دولتها و ملتهای مسلمان را در قضیه فلسطین مسئولیت دارند.

به گفته ایشان البته محور مجاهدت خود فلسطینی‌هایی هستند که امروز در درون سرزمین و بیرون آن حدود ۱۴ میلیون نفرند و وحدت و عزم آنان می‌تواند کار بزرگی را صورت دهد.

رهبر انقلاب اسلامی با بیان اینکه وحدت بزرگ‌ترین سلاح فلسطینی‌ها است که باید در درون جامعه فلسطینی حفظ شود، فرمودند: محور این وحدت باید جهاد داخلی و اعتماد نکردن به دشمنان باشد.

ایشان همچنین تاکید کردند: دشمن اصلی فلسطینیان یعنی آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌های خبیث را نباید تکیه‌گاه سیاست‌های فلسطینی قرار داد. همه فلسطینی‌ها یک واحد را تشکیل می‌دهند و باید با دفاع از یکدیگر در هنگام فشار، از ابزارهای در اختیار خود استفاده کنند.

« ارتش صهیونیست که خود را «ارتشی که هرگز شکست نمی‌خورد» معرفی می‌کرد امروز به ارتشی که «رنگ پیروزی را نخواهد دید» تبدیل شده، در سیاست ناگزیر از چهار انتخابات در دو سال هستند در امنیت به‌طور پی در پی دچار شکست می‌شوند و میل روزافزون یهودیان به مهاجرت معکوس مایه فضاحت آن رژیم پرمدعا شده است.»

رهبر انقلاب با بیان این مطلب افزودند: تلاش پیگیر رژیم غاصب با کمک آمریکا برای عادی‌سازی روابط با چند کشور ضعیف و حقیر عربی نشانه دیگری از ضعف آن رژیم است. این روابط کمکی به رژیم صهیونیستی نخواهد کرد، همچنان‌که از ده‌ها سال قبل تاکنون که با مصر رابطه برقرار کرد، بسیار ضعیف‌تر و آسیب‌پذیرتر شده است. البته آن کشورها نیز از این رابطه بهره‌ای نخواهند برد چرا که دشمن صیهونیستی با تصرف در مال یا خاک‌شان، فساد و ناامنی را در آنها گسترش خواهد داد.


رهبر معظم انقلاب در بخشی دیگر از این پیام فرمودند: علمای مسلمان و مسیحی باید عادی‌سازی را حرام شرعی اعلام کنند

به گفته ایشان، افزایش قدرت دفاعی و نظامی، خودکفایی در ساخت سلاح‌های موثر، اعتماد به نفس مجاهدان، خودآگاهی جوانان، گسترش دایره مقاومت به سراسر کشور فلسطین و بیرون از آن، خیزش اخیر جوانان در دفاع از مسجدالأقصی، و انعکاس توأمانِ مجاهدت و مظلومیت ملت فلسطین در افکار عمومی بسیاری از مناطق جهان، بشارت‌دهنده آینده درخشان است.

ایشان  درباره منطق مبارزه فلسطینی یعنی «همه‌پرسی از همه ساکنان اصلی فلسطین برای تعیین نظام سیاسی کشور» به عنوان منطقی مترقی یاد کردند: بر اساس چنین منطقی که به وسیله جمهوری اسلامی در اسناد سازمان ملل نیز به ثبت رسیده، مبارزان فلسطینی می‌توانند یک همه‌پرسی با شرکت همه ساکنان اصلی فلسطین از هر قوم و دین از جمله آوارگان فلسطینی مطرح کنند که نتیجه این همه‌پرسی نظام سیاسی کشور را معین می‌کند.

به گفته ایشان آن نظام سیاسی آوارگان را به داخل برمی‌گرداند و سرنوشت بیگانگان سُکنی‌گزیده را تعیین می‌کند.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->