اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

به علت کرونا، برنامه‌های روز قدس در مشهد با شکل و شمایلی متفاوت برگزار شد

  • کد خبر: ۶۶۳۸۸
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
به علت کرونا، برنامه‌های روز قدس در مشهد با شکل و شمایلی متفاوت برگزار شد
شیوع کرونا در کشور، امسال هم مانند سال گذشته مراسم روز جهانی قدس را تحت تأثیر قرار داد و با دستور ستاد ملی کرونا مراسم راهپیمایی این روز لغو و اعلام همبستگی مردم ایران با فلسطین با شکل و شمایلی متفاوت در مشهد و سایر شهر‌های کشور برگزار شد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ شیوع کرونا در کشور، امسال هم مانند سال گذشته مراسم روز جهانی قدس را تحت تأثیر قرار داد و با دستور ستاد ملی کرونا مراسم راهپیمایی این روز لغو و اعلام همبستگی مردم ایران با فلسطین با شکل و شمایلی متفاوت در مشهد و سایر شهر‌های کشور برگزار شد. ویژه‌برنامه پرسمان‌های تحلیلی و تاریخی قدس، محفل بین‌المللی انس با قرآن یادبود شهدای فلسطینی، اجرای نمایش آیینی تاریخ اشغال فلسطین توسط اسرائیل و ریشه‌های آن در صحن قدس و ویژه‌برنامه نقش بانوان در انتفاضه فلسطین از مهم‌ترین برنامه‌های روز قدس ماه رمضان امسال بود که در حرم مطهر رضوی برگزار شد.


یأس رژیم صهیونیستی از آینده

امام‌جمعه مشهد در خطبه‌های نماز‌جمعه دیروز با تأکید بر نا امیدی رژیم صهیونیستی از زندگی و آینده خودش گفت: اکنون نه تنها عرب‌ها اسرائیل را نامشروع می‌دانند، بلکه یهودیان نیز خود را صاحب این‌سرزمین نمی‌دانند و از طرف دیگر در محاصره ده‌ها هزار فلسطینی مسلح قرار گرفته‌اند و در معرض تهدید موشک‌های نقطه‌زنی هستند که از اطراف، همه مناطق اسرائیل را هدف قرار داده اند.

آیت‌ا... سید احمد علم‌الهدی با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه فلسطینیان غرب اردن باید مسلح شوند، ادامه داد: اکنون فلسطینیان مسلح غرب اردن با فلسطینیان مسلح غزه یکی شده‌اند و اسرائیل در محاصره فلسطینیان مسلح قرار گرفته و انتفاضه سنگ و چاقو جای خود را به انتفاضه سلاح و موشک علیه اسرائیل داده است و نه‌تن‌ها خواب از فرات تا نیل از سر اسرائیل پریده، بلکه برای حفظ کشور غصبی یک‌وجبی خود امروز دچار مشکل شده است.

وی ادامه داد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند تا ۲۵ سال دیگر این‌رژیم از بین خواهد رفت. این‌عجز را شعار مرگ بر اسرائیل در روز قدس محقق کرد.
آیت‌ا... علم‌الهدی همچنین در پیامی به مناسبت بزرگداشت روز قدس گفت: نفرت از اسرائیل امروز به‌صورت یک واقعیت جهانی درآمده است؛ بنابراین تکریم و بزرگداشت روز قدس به‌صورت یک فریضه اجتماعی در کنار روزه ماه رمضان درآمده است.


وعده آزادی قدس محقق می‌شود

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران که سخنران پیش از خطبه‌های نماز‌جمعه مشهد بود، با بیان اینکه مسئله قدس از بارزترین موضوعات انقلاب اسلامی ایران بوده و هست گفت: روز قدس یکی از ایام‌ا... است؛ روز وحدت امت اسلامی است و همه مسلمانان در مسیر واحد وحدت و مقاومت قرار گرفته‌اند.

ناصر ابوشریف ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران زلزله عظیمی در جهان اسلام ایجاد کرد و انعکاس بسیار در جهان اسلام داشت. حرکات جهادی و اسلامی در فلسطین، لبنان و همه جهان اسلام شکل گرفت و اکنون شاهد ثمره آن هستیم. در غزه، جنوب لبنان و شمال فلسطین شاهد مقاومتی هستیم که وحشت در رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است.
وی با تاکید بر اینکه قدس حتما آزاد خواهد شد، گفت: این وعده الهی است و بر اساس قرآن یهودیان با خفت از مسجدالقصی خارج خواهند شد.

تولیت آستان‌قدس‌رضوی نیز در جلسه اعتقادی معاد در قرآن که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: هیچ انسان مسلمان و محب اهل بیتی (ع) نمی‌تواند درباره جنایات رژیم صهیونیستی و مظلومیت فلسطینیان بی‌تفاوت باشد. حجت‌الاسلام احمد مروی ادامه داد: ۲ سال است که به سبب شیوع ویروس منحوس کرونا و شرایط خاص بهداشتی پیش‌آمده از انجام عمل خیر راهپیمایی روز جهانی قدس که تعظیم شعائر الهی است، محرومیم، اما این‌مسئله نباید سبب فراموشی و نشان ندادن نفرت، انزجار، بیزاری و بغضمان درباره رژیم مجعول صهیونیستی و حامیان آن شود. محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان‌رضوی و شورای اسلامی شهر مشهد نیز در پیام‌های جداگانه‌ای ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس، بر زنده نگه‌داشتن این روز تأکید کردند.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز با اشاره به فضاسازی‌های شهری به مناسبت روز قدس گفت: تعداد ۲۲ قاب عکس با عنوان «شهید قدس» با تصاویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید علیرضا توسلی، ملقب به ابوحامد، و شهید زین‌الدین، از فرماندهان مقاومت لبنان، در نقاط مختلف شهری و همچنین تعداد ۶۰۰ پرچم با محوریت فلسطین و قدس شریف به همراه ۵۰ اسپیس تصاویر مربوط به فلسطین و غزه در خیابان امام رضا (ع)، میدان‌های فلسطین و آزادی اکران شد.
 
مجتبی منتظری افزود: ۴ نمایشگاه عکس با مضمون زندگی در فلسطین، انتفاضه و غزه در ایستگاه‌های بسیج، شریعتی، شهدا و فلسطین قطارشهری به مناسبت این‌روز برپا شده است و هم‌زمان با روز جهانی قدس از ساعت ۷ تا ۱۵ دو خودرو کامیونت متصل به صوت و پرچم‌های فلسطین در مسیر خیابان امام رضا (ع) اقدام به پخش سرود‌های مرتبط با این‌روز کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->