اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم
سرخط خبرها

برخی سینماهای مشهد فعالیتشان را از سر گرفتند | برنامه سینماها در تعطیلات عید فطر

  • کد خبر: ۶۶۴۴۰
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
برخی سینماهای مشهد فعالیتشان را از سر گرفتند | برنامه سینماها در تعطیلات عید فطر
جواد روشندل، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، با اشاره به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر فعالیت مشاغل گروه‌های یک و دو در شهرهای قرمز از امکان بازگشایی سینماهای مشهد از امروز خبر داد.
شکیبا افخمی‌راد | شهرآرانیوز؛ بعد از چند هفته تعطیلی با وجود ادامه دار بودن وضعیت قرمز و نارنجی شیوع کرونا در بیشتر شهر‌های کشور از امروز مشاغل گروه یک و دو می‌توانند فعالیتشان را از سر بگیرند. از آنجا که سینما و تئاتر نیز چندی است از گروه شغلی سه به دو انتقال یافته اند می‌توانند به کارشان ادامه دهند. این درحالی است که سینما‌ها و سالن‌های تئاتر در روز‌هایی که وضعیت شیوع کرونا در شهر‌ها بهتر بود با استقبال روبه رو نشده بودند و حال با وجود وضعیت قرمز کرونایی معلوم نیست حتی در صورت تمایل سینماداران و تماشاخانه‌ها به بازگشایی چه میزان مخاطب به این مراکز فرهنگی و هنری بروند.
 
البته که بسیاری از افراد بر این باورند که شیوه نامه‌ها در سینما از بسیاری از مکان‌های دیگر بهتر رعایت می‌شود و سینما‌ها در این شرایط هم در صورت وجود تبلیغات کافی می‌توانند به فعالتشان ادامه دهند. ما برای اینکه ببینیم در مشهد سینما‌ها و تماشاخانه‌ها می‌توانند فعالیتشان را آغاز کنند یا خیر به سراغ مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رفتیم و همچنین با چند تن از سینماداران گفتگو کردیم و پرسیدیم آیا تمایلی به بازگشایی در این شرایط دارند یا خیر.


آغاز فعالیت سینما‌ها از امروز

جواد روشندل سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خبری قطعی درباره امکان بازگشایی سینما‌ها و تئاتر‌ها ندارد. او می‌گوید: مسئولان اداره مشغول پیگیری هستند و اگر سایت اداره کل و سازمان سینمایی خبر امکان فعالیت سینما‌ها و تئاتر‌ها را منتشر کند یعنی خبر بازگشایی درست است و این مراکز می‌توانند فعالتشان را از سر بگیرند. حجت طباطبایی رئیس اداره امور سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز می‌گوید: در تماس‌هایی که با سازمان سینمایی صورت گرفته سینما‌های مشهد می‌توانند فعالیتشان را از امروز از سر گیرند.


باز نمی‌کنیم

فرزین جیرانی، مدیر سینما گلشن، با انتقاد از تصمیم بازگشایی سینما‌ها می‌گوید: ما سینما خصوصی هستیم و باز کردن در این شرایط برای ما فقط هزینه است. حتی همان زمان که شرایط آبی بود کسی به سینما نمی‌آمد چه برسد به الان که روزی ۳۰۰ یا ۴۰۰ نفر در کشور فوت می‌کنند.
 
او همچنین تأکید می‌کند: ما تا زمانی که واکسیناسیون عمومی انجام نشود سینما گلشن را باز نمی‌کنیم، حتی اگر فیلم خوب اکران شود. چون دیدم که در همین مدت فیلم خوب هم روی پرده آمد، اما بازهم استقبالی از سینما‌ها نشد.

به گفته جیرانی سینما‌های بخش خصوصی حدود دوسال است که تعطیل هستند و به نوعی ورشکست شده اند، الان اگر بخواهند در این شرایط بازگشایی کنند با ضرر دوباره‌ای روبه رو می‌شوند. از این رو باید شرایط بهتر شود تا آن موقع بتوانند فعالیتشان را از سر گیرند.

مدیر سینما گلشن همچنین به حمایت نکردن از سینما‌های بخش خصوصی اشاره می‌کند و می‌گوید: در این مدت هیچ حمایتی از این سینما‌ها صورت نگرفته و حتی اداره ارشاد سهم خودش را از اکران‌های جشنواره فجر از آن‌ها گرفته است.

امیرحسین دبیرزاده مدیر سینما سیمرغ نیز می‌گوید: سینما‌هایی که تمایل دارند می‌توانند با اکران همان فیلم‌های قدیمی آغاز به کار کنند. اما ما فعلا سینما را باز نمی‌کنیم.

او تأکید می‌کند: ما کارمندانمان را برای دریافت بیمه بیکاری فرستادیم، اگر باز کنیم باید سرماه نزدیک ۲۰۰ میلیون تومان حقوق بدهیم. اما در این شرایط و با اکران فیلم‌هایی که در روز‌های عادی هم نمی‌فروختند نمی‌توانیم از پس هزینه هایمان بربیاییم. از این رو تا زمانی که فیلم خوبی برای اکران ارائه نشود سینما تعطیل خواهد بود.

دبیرزاده که مسئول سینماماشین دهکده شاندیز است درباره فعالیت این مرکز هم یادآور می‌شود: استقبال از سینما ماشین خوب بود، اما برای فعالیت در آنجا هم به فیلم جدید نیاز داریم که اکنون در دست نیست.


بازگشایی سینما هویزه و آفریقا

اما حسن پهلوانی سرپرست امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی و مدیر دو سینمای آفریقا و هویزه از بازگشایی این دو سینما که زیرمجموعه حوزه هنری انقلاب اسلامی هستند از امروز خبر می‌دهد. به گفته او همان فیلم‌هایی که عید نوروز اکران شده بودند از امروز باردیگر روی پرده این سینما‌ها خواهند رفت.

پهلوانی درباره استقبال از سینما‌ها در این شرایط می‌گوید: در ایام عید نوروز که ۵ فیلم جدید برای اکران ارائه شد استقبال خوبی از سینما صورت گرفت. به ویژه سینما هویزه که فروشش از بسیاری از سینما‌های دیگر کشور بیشتر بود. اما با توجه به اینکه اکنون سینما‌ها بعد از چند هفته بازگشایی می‌شوند و فیلم جدیدی هم به آن‌ها ارائه نشده است به نظر می‌رسد استقبال قوی از سینما‌ها صورت نگیرد از این رو باید منتظر اکران فیلم جدید باشیم.

مدیر سینما هویزه و آفریقا یادآور می‌شود: خوراک سینما فیلم خوب است و اگر خوراک خوبی در اختیارش قرار نگیرد مخاطب کاهش پیدا می‌کند، از این رو سرمایه گذاران و تهیه کنندگان باید فیلمشان را به سینما‌ها بدهند تا مخاطبان هم از این مدیوم استقبال کنند.

او درباره تصمیم برخی سینماداران درباره بسته نگه داشتن سینما نیز خاطرنشان می‌کند: سینما‌های خصوصی هزینه هایشان خیلی بیشتر از درآمد چند تا فیلم نوروز است از این رو در این شرایط برایشان به صرفه نیست که فعالیت کنند. آن‌ها میزان درآمدشان و هزینه‌ها را باید بسنجند. ولی ما از امروز فعالیتمان را از سر می‌گیریم و تا ساعت ۱۰ شب سیانس داریم.

پهلوانی همچنین از رسانه‌ها درخواست می‌کند تا اطلاع رسانی لازم را درباره بازگشایی سینما‌ها انجام دهند و تلویزیون هم با تبلیغ تیزر فیلم‌ها مخاطب را به حضور در سینما‌ها دعوت کند.

 

در تعطیلات عید فطر فیلم‌ جدیدی روی پرده می‌رود؟

محمدرضا فرجی، مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی، در گفت‌وگویی با مهر درباره وضعیت اکران عید فطر با توجه به بازگشایی سینماها خاطرنشان کرده است: «ما باید ببینیم کدام‌یک از تهیه‌کنندگان متقاضی اکران فیلم هستند. به‌نظرم مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه بسیار خوبی است که در وضعیت قرمز هم اگر اصناف به‌طور کامل پروتکل‌ها را رعایت کنند، می‌توانند فعال باشند؛ از همین رو این موضوع به تهیه‌کنندگان انگیزه می‌دهد که به اکران آثار خود بپردازند.» 

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->