«ریشا» شیر نر باغ وحش وکیل آباد مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است
سرخط خبرها

پشت پرده توطئه مجازی علیه دبیر ریاضی

  • کد خبر: ۶۶۵۴۳
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
پشت پرده توطئه مجازی علیه دبیر ریاضی
عامل مزاحمت‌های سایبری در کلاس آنلاین، ۲ دانش آموز پایه نهمی بودند
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ مرد جوان به مرکز فرماندهی پلیس فتای شهرستان سبزوار مراجعه کرد و بعد از طرح شکایت خود به اتاق کارشناس فضای مجازی هدایت شد. مرد جوان که خود را معلم پایه نهم آموزش وپرورش معرفی کرد در اظهاراتش به افسر تحقیق پلیس فتا گفت: معلم ریاضی هستم. یکی از دانش آموزانم که هویتش برایم ناآشناست از چندی پیش در جلسه آنلاین یکی از کلاس هایم حضور می‌یابد و در فرایند تدریس اخلال ایجاد می‌کند و ضمن هتاکی و فحاشی مطالب غیر اخلاقی را به من نسبت می‌دهد. چند مرتبه با او درگیری لفظی پیدا کرده ام، اما او با فحاشی در مقابل دیگر دانش آموزان آبرویم را برده و بعد هم کلاس را ترک کرده است.

با طرح شکایت این مرد جوان تحقیقات پرونده برای روشن شدن زوایای پنهان این ماجرا در دستور کار اداره فضای مجازی فرماندهی پلیس فتای شهرستان سبزوار قرار گرفت.
تحقیقات این پرونده از سوی مأموران آغاز شده بود که کارشناسان پلیس سرانجام موفق به ردزنی شماره‌ای شدند که فرد هتاک با هویت یکی از دانش آموزان وارد کلاس شده و اقدام به عمل مجرمانه کرده بود.


شناسایی دانش آموز هتاک در تهران

نقطه ردگیری شده از این خط یکی از مناطق شهر تهران را نشان می‌داد که مالک سیم کارت نیز مردی میان سال بود. موضوع بلافاصله با دادسرا مطرح و با نیابت قضایی صادره مأموران رسیدگی کننده به این پرونده به تهران رفتند.
مالک سیم کارتی که با آن برای شاکی پرونده ایجاد مزاحمت شده بود به مرکز پلیس فتای تهران احضار شد. این فرد پس از اطلاع از شرح کامل پرونده درباره موضوع رخ داده اظهار بی اطلاعی کرد، اما در ادامه تحقیقات و بررسی تلفن همراه این مرد مشخص شد فرزند نوجوان او دانش آموز پایه نهم است و به وسیله گوشی تلفن همراهش در کلاس‌های آنلاین شرکت می‌کند.
با به دست آمدن این سرنخ فرضیه نقش داشتن این پسر ۱۵ ساله مطرح و او به پلیس فتا احضار شد.


وارد کلاس آنلاین دوست مجازی ام شدم

پسر نوجوان ابتدا حقیقت ماجرا را انکار می‌کرد، اما بعد از رویارویی با مستندات پرونده به ناچار لب به بیان حقیقت گشود و راز اقدام مجرمانه خود را برملا کرد. این نوجوان ۱۵ ساله ضمن ابراز پشیمانی از اقدام مجرمانه خود گفت: در بستر یکی از بازی‌های آنلاین با پسری هم سن وسال خودم که اهل و ساکن سبزوار است آشنا شدم. او مدام در مورد یکی از معلمانش صحبت می‌کرد و می‌گفت سخت گیر است و او و هم کلاسی هایش را اذیت می‌کند. او از من خواست تا به عنوان دانش آموز و با هویت جعلی وارد کلاسشان شوم و به معلمشان هتاکی و مطالب غیر اخلاقی را علیه او منتشر کنم.

با برملا شدن این ماجرا مأموران بلافاصله بعد از شناسایی دانش آموز پایه نهم سبزواری، او را به مرکز فرماندهی پلیس این شهرستان احضار کردند. این پسر نوجوان که دید حقیقت اقدام مجرمانه او و دوست مجازی اش برای قانون برملا شده است به ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن اظهار پشیمانی از معلم ریاضی خود درخواست بخشش کرد.


همه اقدامات در فضای مجازی ثبت می‌شود

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی درباره دیگر ابعاد این پرونده گفت: ۲ متهم شناسایی شده که از اقدام مجرمانه خود سخت پشیمان بودند و از شاکی طلب بخشش داشتند پس از تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

سرهنگ جوان جهانشیری افزود: بیشتر در این گونه پرونده‌ها افراد خاطی با این خیال که هویتشان در فضای مجازی مخفی می‌ماند و هیچ ردی از آن‌ها باقی نخواهد ماند مرتکب چنین رفتار مجرمانه‌ای می‌شوند؛ که البته تأکید می‌کنم در صورت احراز جرم و طرح شکایت افراد از متخلفان مجازی، نه تنها ردزنی متهمان برای قانون کار ساده‌ای است بلکه اگر افراد با هویت جعلی هم در فضای سایبری فعالیت داشته باشند هویت اصلی آن‌ها به راحتی شناسایی می‌شود.

این مقام ارشد پلیس فتای استان ادامه داد: از کاربران فضای مجازی درخواست می‌کنم از انتشار مطالب کذب و غیر واقعی درباره اشخاص حقیقی و حقوقی در بستر فضای مجازی خودداری کنند، زیرا در صورت شکایت فرد، قانون بدون هیچ مماشاتی با آن‌ها برخورد قاطع خواهد کرد.
سرهنگ جهانشیری در پایان از والدین خواست با توجه به برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت برخط با نظارت صحیح بر اعمال فرزندان خود در فضای مجازی آداب حضور در کلاس‌های آنلاین را به آن‌ها بیاموزند تا کرامت معلم و جایگاه دانش آموزی حفظ شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->