کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان صید پرنده‌های شکاری در خراسان رضوی برای پول‌های عربی
سرخط خبرها

واکسیناسیون خودرویی سالمندان بالای ۶۰ سال در مشهد از امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۶۶۵۹۵
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
واکسیناسیون خودرویی سالمندان بالای ۶۰ سال در مشهد از امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
مسئول واکسیناسیون خودرویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح واکسیناسیون خودرویی، تمام سالمندان بالای ۶۰ سال زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی را شامل می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، امین مهری در حاشیه آغاز طرح واکسیناسیون خودرویی افزود: در حال حاضر پایگاه واکسیناسیون خودرویی در ساختمان زکریا در شهرک دانش و سلامت مشهد مستقر است که شمار این مراکز افزایش خواهد یافت.

وی گفت: این اقدام با هدف تکریم سالمندان بویژه برای افرادی که از نظر رفت و آمد و حضور در پایگاه‌های ثابت مشکل دارند، انجام شده است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون واکسیناسیون گروه سالمندان بالای ۸۰ سال در مشهد و خراسان رضوی در حال انجام است که در روز‌های آینده تلقیح واکسن کرونا به ۷۵ ساله‌ها آغاز خواهد شد و طبق زمان‌بندی و اولویت‌های انجام شده به ترتیب همه گروه‌های سنی، زیر پوشش آن قرار می‌گیرند.
وی گفت: در قالب واکسیناسیون خودروی ابتدا احراز هویت و کارت واکسن برای فرد صادر می‌شود و بعد از تزریق، مشخصات در سامانه سینا ثبت می‌شود.
وی تب و لرز، بدن درد و سردرد را از عوارض احتمالی بعد از تزریق واکسن کرونا عنوان کرد و افزود: افرادی که واکسن زده‌اند در صورت مشاهده این علائم می‌توانند قرص استامینوفن و ناپروکسن مصرف کنند و اگر علائم شدیدتر شد حتما باید به پزشک مراجعه کنند.
وی مصرف مایعات زیاد برای پیشگیری از سرگیجه و در صورت درد در محل تزریق، انجام کمپرس آب سرد به مدت ۲۴ ساعت و پس از آن انجام کمپرس گرم را توصیه کرد.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت جام خدمات‌رسانی می‌شود.

بر اساس آخرین اخبار رسمی تاکنون ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۶۷۰ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته تعداد جانباختگان این بیماری در کشور به ۷۴ هزار و ۵۲۴ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۲ میلیون و ۹۲ هزار و ۳۸۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->