تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند
سرخط خبرها

قاچاقچیان بین المللی در فرودگاه مشهد زمین‌گیر شدند

  • کد خبر: ۶۶۶۸۹
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
قاچاقچیان بین المللی در فرودگاه مشهد زمین‌گیر شدند
در عملیات مشترک پلیس استان بیش از ۳۲ میلیارد ریال دارو و دستگاه قاچاق استخراج ارز دیجیتال کشف شد
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ عوامل انتظامی و آگاهی در مجموعه پلیس استان در چند روز گذشته با انجام ۵ عملیات منسجم و اطلاعاتی موفق به کشف یک محموله سنگین دارو و همچنین ۳ مزرعه استخراج ارز دیجیتالی در مشهد و چند شهر دیگر شدند.

مرحله اول این عملیات در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد به اجرا درآمد. عوامل انتظامی فرودگاه مشهد در اقدامی اطلاعاتی درباره چند مسافر خارجی شان که تصمیم داشتند یک محموله اتصالات لوله را به کشور افغانستان انتقال بدهند، مشکوک شدند و این افراد را برای بررسی دقیق موضوع به مقر فرماندهی خود انتقال دادند.

۳ مرد جوان که هنوز جرمشان برای مردان قانون مشخص نشده بود پس از انتقال به مقر فرماندهی پلیس فرودگاه بین المللی درباره محموله شان به ضدونقیض گویی افتادند. ضدونقیض گویی که رازی مجرمانه در پرده ابهامش داشت و این معما با اقدام به موقع مجریان قانون خیلی زود حل شد.

مأموران پلیس فرودگاه با بررسی محموله اتصالات لوله متعلق به مظنونان دریافتند که این افراد در پوشش این بار در حال انتقال یک محموله سنگین دارو به کشور افغانستان بوده اند. خیلی زود کارتن‌های مختلف دارو‌های قاچاق کشف شد و مجریان قانون پی به راز مجرمانه این گروه سه نفره بردند. متهمان که دستشان برای پلیس رو شده بود به ناچار لب به بیان حقیقت گشودند و به جرم خود اعتراف کردند.


پلمب یک داروخانه

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی روز گذشته در تشریح جزئیات این عملیات ضربتی پلیس گفت: ۲ تن از متهمان به دام افتاده تبعه خارجی هستند که در محل فرودگاه شناسایی و دستگیر شده اند. در تحقیقات بعدی این پرونده مشخص شد که متهمان با یک داروخانه در مشهد همکاری داشته اند که در این راستا بلافاصله دستور قضایی صادر و این داروخانه شناسایی و مهروموم شد.

سردار ابراهیم قربان زاده افزود: متهمان به دام افتاده در این اقدام مجرمانه خود قصد داشتند که ۸ تن انواع دارو بدون بارنامه و مجوز‌های قانونی را به ارزش ۱۴ میلیارد ریال از کشور خارج کنند که با هوشیاری مأموران پلیس فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد روبه رو شدند و قبل از اینکه موفق به اجرای نقشه شوم خود شوند جلب قانون شدند. متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قضایی در اختیار دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی قرار گرفتند و تحقیقات از این افراد برای شناسایی دیگر همدستانشان ادامه دارد.
قاچاقچیان بین المللی در فرودگاه مشهد زمین‌گیر شدند

کشف مزرعه دیجیتالی

این مقام انتظامی استان خراسان رضوی در ادامه به مرحله دیگری از عملیات پلیس مشهد اشاره کرد و گفت: عوامل اداره مبارزه با قاچاق ارز و کالای پلیس آگاهی مرکز استان با کسب اطلاعاتی از منابع خود به اخباری دست یافتند که نشان می‌داد فرد یا افرادی در یکی از مناطق مشهد اقدام به راه اندازی مزرعه استخراج ارز دیجیتالی کرده اند. مأموران به محض دریافت این خبر با هماهنگی مقام قضایی وارد عمل شدند و محل مورد نظر را شناسایی کردند.
سردار قربان زاده افزود: مجریان قانون در این عملیات ضربتی موفق به کشف و توقیف ۲۵ دستگاه استخراج رمزارز دیجیتالی قاچاق از محل مورد نظر شدند. بنا بر نظر کارشناسان پلیس ارزش دستگاه‌های توقیف شده بیش از ۷ میلیارد ریال برآورد شده است.


توقیف ماینر‌های قاچاق در بینالود

جانشین رئیس پلیس خراسان رضوی به اجرای سومین عملیات عوامل انتظامی استان پرداخت و ادامه داد: مأموران انتظامی شهرستان بینالود در راستای مقابله با نصب و راه اندازی مزارع استخراج رمزارز دیجیتالی و با انجام کاری اطلاعاتی موفق به شناسایی محلی در منطقه توریستی طرقبه، شاندیز شدند که به مزرعه دیجیتالی تبدیل شده بود.
سردار قربان زاده بیان کرد: مأموران ما در این عملیات موفق شدند ۱۷ دستگاه استخراج رمزارز دیجیتالی به ارزش ۵ میلیارد ریال را کشف و توقیف کنند.
قاچاقچیان بین المللی در فرودگاه مشهد زمین‌گیر شدند

کشف مزرعه بیت کوین در فریمان

جانشین فرماندهی انتظامی استان در توضیح چهارمین مرحله این عملیات گفت: در این مأموریت که عوامل انتظامی شهرستان فریمان نیز شرکت داشتند ضابطان قضایی ما در پلیس آگاهی این شهرستان ضمن شناسایی یک مزرعه استخراج ارز دیجیتالی تعداد ۱۷ دستگاه ماینر را کشف وضبط کردند. به گفته سردار قربان زاده ارزش محموله کشف شده بیش از ۵ میلیارد ریال برآورد شده است.


استخراج غیر قانونی رمزارز در کاشمر

عملیات کشف یک مزرعه استخراج رمزارز دیجیتالی در کاشمر دیگر عملیات موفقیت آمیز پلیس در این شهرستان بود که جانشین رئیس پلیس استان خراسان رضوی به آن پرداخت و گفت: در این مأموریت تعداد ۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتالی قاچاق کشف و توقیف شد. ارزش ریالی این دستگاه‌ها حدود یک میلیارد ریال برآورد شده است. کد را اسکن کرده و فیلم این گزارش را ببینید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->