همکاری پدر و دختر در تیم‌ملی فوتبال بانوان| خانواده ایراندوست در تیم ملی!

  • کد خبر: ۶۶۷۸۶
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
همکاری پدر و دختر در تیم‌ملی فوتبال بانوان| خانواده ایراندوست در تیم ملی!
سرمربی جدید با دعوت ۳۰ بازیکن به اردوی تمرینی کار خود را آغاز کرد؛ فهرستی که فقط یک مشهدی دارد.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ بعد از آنکه در روز‌های گذشته مریم ایراندوست سکان هدایت تیم‌ملی فوتبال زنان ایران را برعهده گرفت، قرار است تیم‌ملی پس از ۲ سال تعطیلی از امروز در تهران اردوی آماده‌سازی برگزار کند تا این تیم آماده برگزاری دیداری دوستانه با بلاروس در آن کشور شود. او علاوه بر دعوت از ۳۰ بازیکن برتر کشور، کادرفنی خود را هم معرفی کرده که درخور توجه است. او پدر خود را به‌عنوان دستیارش انتخاب کرده است.


همکاری پدر و دختر

نصرت ایراندوست از قدیمی‌های ملوان بندرانزلی است که سال‌ها در فوتبال حضور داشته و دلیل حضور دخترش در مستطیل سبز، وجود این پدر است. مریم ایراندوست درباره انتخاب پدرش برای حضور در تیم‌ملی بانوان می‌گوید: در تیم‌ملی پست مدیرفنی نداریم و باید راحت حرف بزنیم تا برای بعد از ما هم مسائل حل‌شده باشد. بنده به‌عنوان سرمربی هستم و پدرم به‌عنوان کمک‌مربی و سمیه شهبازی هم دیگر مربی ماست. هدف ما کمک به تیم‌ملی و احقاق حق دختران است. وقتی برای برابری تلاش می‌کنیم نباید بحث مرد و زن مطرح شود. در فوتبال اروپا مربی زن و مرد در کنارهم کار می‌کنند و این موضوع حرفه‌ای و عادی است. سرپرست ما نیز خانم علیپور است و البته مربی دروازه‌بان‌ها هم به‌زودی مشخص می‌شود.


حضور یک مشهدی تیم‌ملی فوتبال بانوان

سرمربی جدید تیم‌ملی فوتبال بانوان بزرگ‌سالان اسامی بازیکنان دعوت‌شده به اردوی انتخابی این تیم را اعلام کرد و بازهم همچون دوره‌های گذشته سهم مشهدی‌ها فقط یک سهمیه بود و بازیکن قدیمی و باتجربه استان، یعنی سمانه چهکندی، نماینده خراسان‌رضوی در تیم‌ملی بزرگ‌سالان است. البته دختران خراسانی توانسته‌اند راه خود را به تیم‌های ملی پایه باز کنند و می‌توان در سال‌های آینده شاهد حضور استعداد‌های جدید استان در تیم‌ملی بزرگ‌سالان بود. این اردو از امروز ۲۱ اردیبهشت در مرکز ملی فوتبال شروع می‌شود و تا ۲۷ اردیبهشت ادامه دارد. مریم ایراندوست، سمانه چهکندی (خراسان‌رضوی)، فاطمه قاسمی (فارس)، زهرا خواجوی (همدان)، پریسا گراوندی (کرمانشاه)، رها یزدانی، زهرا علیزاده، حدیث بساط شیر، شهناز جعفری‌زاده، سهیلا نظام‌آبادی (کرمان)، عاطفه ایمانی، کوثر عنبری (ایلام)، کوثر کمالی، شقایق روزبهان (مازندران)، افسانه اقبال (گیلان)، سرشین کمانگر (کردستان)، بهناز طاهرخانی (قزوین)، مونا حمودی، سارا ظهرابی‌نیا (خوزستان)، هاجر دباغی، فاطمه عادلی، گلنوش خسروی (اصفهان)، عاطفه سیدکاظمی، زهرا قنبری، شبنم بهشت، افسانه چترنور، فاطمه امینه برازجانی، ملیکا متولی، فاطمه اردستانی، یاسمن فرمانی و زهرا سربالی (تهران) را برای حضور در اردو دعوت کرده است.


انتخاب ۲۰ بازیکن از ۱۶ جلسه تمرینی

سرمربی تیم‌ملی درباره برنامه اردو‌ها و دیدار با تیم‌ملی فوتبال زنان بلاروس تصریح می‌کند: می‌دانیم زمانی این انتخاب انجام شد که لیگ ما به پایان رسیده بود. ما پخش زنده یا فیلمی از مسابقات نداریم. دست‌کم در این فاصله سه‌ماهه که فرصت بود، فیلم‌ها به دست ما می‌رسید و بازیکن‌ها را می‌دیدیم. همه این‌ها باعث شد تصمیم بگیریم از مربیان باشگاه‌ها کمک بگیریم تا بازیکنان خود را اولویت‌بندی کنند و برای ما بفرستند. درنهایت با جمع‌بندی انجام‌شده ۶۰نفر را انتخاب کردیم. این نفرات فهرست نهایی ما نیستند. باید در طول ۱۶جلسه تمرین ۲۰نفر نهایی را انتخاب کنیم. قطعا اگر بازیکنی فیلم بازی خود را برای ما بفرستد یا شرایطی آماده شود که بتوانیم به باشگاه آن‌ها برویم و تمرینات آن‌ها را ببینیم، بازیکنان دیگری به این جمع اضافه خواهند شد. درنهایت از میان این ۶۰نفر، ۳۰نفر را انتخاب کردیم. این انتخاب نیز براساس نیاز تیم‌ملی در پست‌های مختلف و همان اولویتی بود که مربیان باشگاه‌ها به ما اعلام کرده بودند.
 
ایراندوست می‌گوید: قرار نیست قول قهرمانی بدهیم یا کار خارق‌العاده‌ای انجام دهیم، چون چنین صحبت‌هایی حرفه‌ای نیست. فاصله ما با تیم‌های رده اول آسیا بسیار زیاد است و زمان کافی برای انسجام تیم نداریم. همچنین تیم‌ملی ما ۲سالی است که هیچ فعالیتی نداشته است.
 
او تأکید می‌کند: بقیه نفرات در اردو‌های بعدی به جمع ما اضافه خواهند شد. البته علاقه‌مند بودم ۳۰نفر اول در اردوی اول و ۳۰نفر دوم در اردوی دوم حاضر شوند، اما به‌دلیل بازی پیش رو مقابل بلاروس، وضعیت به‌گونه‌ای است که این کار امکان‌پذیر نیست، زیرا باید در طول ۱۶جلسه تمرین ۲۰نفر نهایی را انتخاب کنیم. قطعا شرایط و انتخاب سختی است و امیدوارم باشگاه‌ها، مربیان و بازیکنان تا حدی ما را یاری کنند. امیدواریم تا اواخر تیرماه بتوانیم همه بازیکنان را سنجش کنیم.
 
ایراندوست، مربی چهل‌وسه‌ساله دارای مدرک بین‌المللی مربیگری A فوتبال آسیا، که تجربه حضور شش‌ساله در تیم‌ملی را در کارنامه خود دارد، حدود ۱۵ سال در لیگ برتر ایران حضور داشته است که مطرح‌ترین دوران مربیگری او برای انزلی‌چی‌ها بوده است. او در فوتبال بانوان چهره‌ای شگفت‌انگیز است و ۲ فصل پیش که هدایت تیم ملوان را برعهده داشت، درحالی‌که تیمش با مشکلات مالی عجیبی روبه‌رو بود، در یکی از دیدار‌های فصل به‌دلیل کمبود بازیکن مجبور شد خودش در سن چهل‌سالگی به میدان برود و پابه‌توپ شود و در دقیقه ۹۰، ۳‌پاس گل داد. او یکی‌دو سال پیش گله کرده بود که سال ۹۲ اردوهایش در تیم‌ملی را لغو کردند و باعث استعفایش شدند. پس از رفتن شجاعی در زمان نایب‌رئیسی عرب عامری و صوفی‌زاده، فدراسیون حتی یک تماس تلفنی هم با او نگرفت تا از تجربیات او در سال‌های گذشته استفاده شود. بااین‌حال، او همچنان چهره شناخته‌شده و محبوب فوتبال بانوان است و حالا دوباره بعد از ۸ سال به خانه خود، یعنی تیم‌ملی بانوان، بازگشته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->