نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

تنها نماینده مشهد امیدوار به صعود به لیگ دسته دوم

  • کد خبر: ۶۷۱۳
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
  • ۲
تنها نماینده مشهد امیدوار به صعود به لیگ دسته دوم
مهاجر نوینف تنها نماینده مشهد در لیگ دسته سوم امیدوار است با حمایت‌های مسئولان ورزش استان بتواند اتفاقی بزرگ را رقم بزند و با عبور از هفت‌خان لیگ عجایب، به لیگ دسته دوم صعود کند

مرتضی اخوان - لیگ دسته سوم فوتبال کشور، کم‌کم به روزهای حساسش نزدیک می‌شود. لیگ دشواری که اگر بگوییم یکی از سخت‌ترین لیگ‌های فوتبال در دنیاست، گزافه نگفته‌ایم. لیگی با سازوکار عجیب که صعود از آن به لیگ بالاتر، جان‌کندن می‌خواهد. با این وجود، امسال تنها نماینده فوتبال مشهد که خیلی چراغ خاموش و بی سر و صدا پا به این مسابقات گذاشته است، تاکنون عملکرد قابل قبولی داشته است. شاید پیروزی هفته اول و خارج از خانه این تیم در برابر شهرداری فریدون‌کنار، اتفاقی به نظر می‌رسید اما با گذشت شش هفته از این پیکارها، نماینده مشهد خودش را در قامت یک مدعی در گروه اول این مسابقات نشان داد تا اکنون همه روی این تیم جوان و بی‌ادعا، حساب ویژه‌ای باز کنند. اما بازیکنان «مهاجر نوین» باید مراقب باشند تا گرفتار چالش‌های دامن‌گیر لیگ‌های سطوح پایین نشوند. چالش‌هایی که سال گذشته گریبان‌گیر سه نماینده مشهد در این مسابقات شد تا نه تنها راهی برای صعود به لیگ دسته دوم پیدا نکنند، بلکه طعم تلخ سقوط را هم بچشند.

 

مهاجران در لیگ شگفت‌انگیزان
لیگ دسته سوم آن‌قدر شگفت‌انگیز و پیچیده است که ترسیم ساختار برگزاری آن آسان نیست. لیگی که در مرحله نخست آن، تیم‌ها در پنج گروه معرف پنج منطقه کشور، رقابت می‌کنند؛ هر گروه 13 تیم. جدول دشواری که تازه بخش اول لیگ دسته سوم است و تیم‌ها پس از کامیابی در این مرحله، مسیر دشواری را در پیش خواهند داشت. شرایط صعود از مرحله اول به مرحله دوم، آن‌قدر سخت است که بیشترِ تیم‌ها برای بقا می‌جنگند تا صعود! از هر گروه 13 تیمی، تنها دو تیم نخست جدول، به دور دوم می‌روند. تیم‌های سوم تا پنجم در لیگ می‌مانند و 8 تیم دیگر، به سوپرلیگ استان‌هایشان سقوط می‌کنند. در مرحله دوم هم 10 تیم صعودکرده از دور اول، باید با 14 تیمی که امتیاز مستقیم این مرحله لیگ دسته سوم را خریده‌اند، در دو گروه 12 تیمی هم‌گروه شوند و در آخر، تنها دو تیم اول هر جدول به لیگ دسته دوم صعود می‌کنند! این‌ها در شرایطی است که اختلاف خرید امتیاز تیم لیگ سه با لیگ دو چندان زیاد نیست و یک مدیر می‌تواند به سادگی، امتیاز لیگ دسته دو را بگیرد تا این همه سختی در مسیر لیگ دومی‌ شدن نکشد!

 

نماینده مشهد، امیدوار به هجرت
رفتن از لیگ دسته سوم به دوم، شاید خیلی دشوار باشد اما بی‌تردید، شروع امیدوارکننده تیم فوتبال مهاجر نوین، به‌عنوان تنها نماینده استان در این رقابت‌ها، می‌تواند این کار را آسان کند. به شرط آن‌که نماینده مشهد، گرفتار حواشی و چالش‌های این لیگ سخت نشود. شاگردان موسوی در تیم مهاجر نوین، لیگ را در گروه یک خیلی خوب شروع کردند و در هفته اول در بازی خارج از خانه، بر شهرداری فریدون‌کنار پیروز شدند که سبب امیدواری آن‌ها به آینده شد. هفته دوم در مشهد، پیام انتظار آشخانه را با برتری پُرگل سه بر یک، از پیش رو برداشتند. دیدار سوم در آق‌قلا، در برابر استیل البرز با برتری دو بر یک همراه شد و در چهارمین دیدار هم با بُرد دو بر صفر در برابر سرخه سمنان، به خوبی پیش رفتند. اما دیدار پنجم در تهران با نفت ایرانیان، به شکست یک بر صفر انجامید تا بالاخره طعم باخت را هم بچشند. مهاجر نوین، حالا در مکان چهارم جدول است و سه امتیاز و یک بازی کمتر با تیم صدرنشین فاصله دارد که به راحتی قابل جبران خواهد بود.


ماجرای شهرک شهید بهشتی و اسپانسر جالب
هسته اولیه تیم فوتبال مهاجر نوین، از ساکنان شهرک شهید بهشتی در مشهد ایجاد شده است. فوتبالیست‌هایی از خانواده‌هایی که در زمان جنگ تحمیلی، از شهرهای جنوبی به مشهد مهاجرت کردند و در این شهرک ساکن شدند. مهاجر نوینی‌ها ابتدا با نام رستاخیز در مسابقات شرکت می‌کردند که به گفته موسوی، سرمربی این تیم، پس از مخالفت مسئولان با این نام، به «مهاجر» تغییر کرد. این تیم در لیگ دسته سوم، اسپانسر جالبی هم دارد: یک کلینیک زیبایی! ارتباط اسپانسر و بازیکنان تیم مهاجر نوین هم جالب است: چون بیشترِ مردان شهرک شهید بهشتی، راهنمای تورهای عرب‌زبانان مسافر به مشهد هستند، توانسته‌اند موافقت یک کلینیک زیبایی برای پوشش هزینه‌های تیم، در برابر جذب مشتری برای آنجا را بگیرند.

 

سرگذشت گذشتگان را به یاد آورید!
شاید شکست در برابر نفت ایرانیان در تهران، زنگ خطری برای تیم مشهدی موفق این هفته‌های لیگ دسته سوم فوتبال کشور باشد. موسوی، سرمربی مهاجر نوین می‌گوید: «با اتوبوس به تهران رفتیم و تا رسیدیم و بچه‌ها را اسکان دادیم، نیمه شب شد. نزدیک 14 ساعت در مسیر بودیم و محل اسکان‌مان هم یک خوابگاه معمولی بود. همه این مسائل باعث شد بچه‌ها نتوانند نتیجه خوبی بگیرند و بازی را واگذار کردیم.» گفته‌هایی که می‌تواند زنگ خطری برای بروز فاجعه دیگری باشد. بازیکنان مهاجر نوین نباید سرگذشت گذشتگان را فراموش کنند. همین سال گذشته، سه تیم از مشهد در لیگ دسته سوم بودند که یکی پس از دیگری به سوپرلیگ استان سقوط کردند: میهن، صنعت آبی ایرانیان و پاس. تیم‌هایی که هرکدام‌شان به گونه‌ای با مشکلات و چالش‌های لیگ دسته سوم روبرو شدند؛ یک تیم گرفتار بی‌پولی بود و تیمی دیگر اسیر حواشی مدیریتی. موسوی، سرمربی این تیم می‌گوید: «روز اول به اسپانسر گفتم هر چه بالاتر برویم، هزینه‌های تیم بیشتر می‌شود. باید از الان بدانند که در صورت صعود به دور دوم، تیم نیاز به تقویت دارد و باید با برنامه‌تر حاضر شویم.» وی با اشاره به سایر مشکلات تیم که همین امروز کمی آن‌ها را آزار می‌دهد؛ اظهار داشت:«یکی از مشکلات اصلی ما، زمین تمرین و مسابقه است. زمین مسابقه و تمرین ما متفاوت است. در زمین مالک اشتر میدان امام حسین (ع) تمرین می‌کنیم اما در زمین تختی شماره یک مسابقه می‌دهیم. ما نمی‌گوییم هر روز زمین تختی را به ما بدهند اما دست کم اجازه دهند هر هفته‌ دو بار در آن‌جا تمرین کنیم. هزینه‌ هر جلسه تمرین در زمین تمرینی هم 200 هزار تومان است و باید پول باشد تا ما بتوانیم با خیال راحت تمرین کنیم و خودمان را برای مسابقات آماده کنیم.» موسوی با این همه حمایت‌های اسپانسر تیمش را مطلوب توصیف کرد و خاطرنشان کرد: «البته با همه این اوصاف الحق و والانصاف اسپانسر تیم ما را خوب حمایت کرده است. ما در بازی‌های خانگی شب قبل بازی به هتل می‌رویم و مثل تیم‌های لیگ برتری بازیکنان یک وعده صبحانه و ناهار روز بازی در هتل هستند و از آنجا به زمین مسابقه می‌رویم و این باعث خوش‌حالی است.» حالا تنها نماینده مشهد در لیگ دسته سوم امیدوار است با حمایت‌های مسئولان ورزش استان بتواند اتفاقی بزرگ را رقم بزند و با عبور از هفت‌خان لیگ عجایب، به لیگ دسته دوم صعود کند و زمینه ظهور و بروز یک تیم دیگر از مشهد در سطح اول فوتبال ایران را آرام‌آرام فراهم کند. اتفاقی که سخت است اما محال نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
0
1
سلام
بنده علی رستمی به عنوان یه فوتبالیست آرزوی موفقیت برای تیمتان دارم.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
0
0
سلام امیدوارم تیمتون نتیجه زحماتشو بگیره
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->