شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد
سرخط خبرها

قربانیان کرونا در خراسان رضوی؛ همچنان ۲ رقمی | روند بستری رو به کاهش

  • کد خبر: ۶۷۳۶۸
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
قربانیان کرونا در خراسان رضوی؛ همچنان ۲ رقمی | روند بستری رو به کاهش
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد: روند بستری بیماران کرونایی در خراسان رضوی رو به کاهش است
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ وضعیت کرونا در استان با شیبی کند در حال بهبود است و در روز‌های اخیر همه شهرستان‌های استان از قرمز به نارنجی تغییر وضعیت داده اند، بااین حال همچنان تعداد فوتی‌های کرونایی در استان دورقمی است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تعداد فوتی‌های روزانه کرونا در استان زیر ۲۰ نفر گزارش شده است، به شهرآرا گفت: ۱۷۹ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند و مجموع بستری‌های کرونا در بیمارستان‌های استان به ۱۱۹۳ نفر رسیده است که نشان دهنده روندی نزولی است، اما تعداد بیماران بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه ۳۳۹ نفر است.


تکذیب توزیع واکسن «کوو ایران برکت»

مهدی قلیان در واکنش به خبر توزیع ۳۰۰ هزار دوز واکسن «کوو ایران برکت» در بین استان‌های کشور تصریح کرد: این واکسن اکنون در حال کارآزمایی بالینی است و برخی خبر‌ها در زمینه تزریق گسترده این واکسن واقعیت ندارد و وزیر بهداشت آن‌ها را تکذیب کرده است.

وی در زمینه واکسیناسیون بیماران زمینه‌ای اظهار کرد: واکسیناسیون بیماران مبتلا به دیابت و بیماران زمینه‌ای پس از اتمام واکسیناسیون گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال در دستورکار قرار می‌گیرد. قلیان افزود: برای تزریق واکسن به معلولان هیچ گونه دستورالعمل رسمی‌ای به دانشگاه علوم پزشکی مشهد داده نشده است و فقط برای تزریق واکسن به جانبازان جدول زمان بندی تزریق تبیین شده است.


روزانه ۱۵۰ تزریق در پایگاه خودرویی

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونای وزارت بهداشت هنوز برای افراد ۷۵ تا ۸۰ سال در دسترس نیست گفت: سالمندان این گروه سنی می‌توانند بدون ثبت نام در سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت به مراکز تزریق واکسن مراجعه و این دوز واکسن را دریافت کنند. وی ادامه داد: تاکنون ۱۸۰۰ نفر در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام کرده اند که اطلاعات این افراد در سامانه سینای دانشگاه علوم پزشکی مشهد بارگذاری و به آن‌ها نوبت تزریق داده شده است.
 
قلیان افزود: علاوه بر این آمار، تعداد زیادی از سالمندان در این گروه سنی بدون اینکه در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام کنند با کارت ملی خود به مراکز تزریق واکسن مراجعه کرده اند و واکسن کرونا را تزریق کرده اند. وی تأکید کرد: استقبال خوبی از پایگاه خودرویی تزریق واکسن در بولوار شهید فکوری شده است و طبق آمار روزانه بیش از ۱۵۰ تزریق در این پایگاه انجام‌ می‌شود.


واکسیناسیون ۴۲ درصد از سالمندان بالای ۸۰ سال

به گزارش وبدا، مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اعلام کرد که تاکنون ۴۲ درصد از سالمندان بالای ۸۰ سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی واکسن کرونا دریافت کرده اند. محمد احمدیان افزود: بیشتر سالمندان هشتادساله که پرونده الکترونیک سلامت در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشته اند، واکسینه شده اند. وی بیان کرد: برخی از سالمندان به دلیل مراجعه نکردن به مراکز بهداشتی، پرونده سلامت ندارند و از طریق سامانه کشوری باید ثبت نام کنند.


اعلام گروه‌های ممنوعه برای تزریق واکسن

مدیرگروه تخصصی مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اظهار کرد: واکسن‌های کنونی کرونا برای مادران باردار، مادران شیرده و همه افراد زیر ۱۸ سال مناسب نیست و این گروه‌ها باید منتظر بمانند تا واکسن ویژه خودشان تولید شود. محمدجعفر صادقی ادامه داد: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، تزریق واکسن کرونا به افراد بالای ۱۸ سال به ترتیب اولویت بندیِ صورت گرفته انجام می‌شود.


این گروه‌ها واکسن نزنند

رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: طبق آخرین دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت ۵۶ گروه مشاغل کد‌های یک و ۲ مانعی ندارد، اما فعالیت ۹ گروه مشاغل کد‌های ۳ و ۴ همچنان ممنوع است. علی اصغر حسنی بیان کرد: طبق دستورالعمل جدید ستاد ملی مقابله با کرونا، اجازه فعالیت به مشاغل کد‌های یک و ۲ شامل ۲۹ گروه شغلی در کد یک و ۲۷ گروه شغلی در کد ۲ صادر شده است، اما فعالیت مشاغل کد‌های ۳ و ۴ شامل ۶ گروه شغلی در کد ۳ و ۳ گروه شغلی در کد ۴ همچنان ممنوع است. طبق اعلام وزارت بهداشت، ۳۰۳ نفر دیگر به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند و ۱۱ هزار و ۲۹۱ نفر دیگر به جمع بیماران کرونایی اضافه شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->