نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

واکنش‌ها به اظهارات عجیب داریوش ارجمند| وزنه‌برداری با مادرشدن منافات ندارد

  • کد خبر: ۶۷۳۷۴
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
  • ۲
واکنش‌ها به اظهارات عجیب داریوش ارجمند| وزنه‌برداری با مادرشدن منافات ندارد
اگر وزنه برداری باعث به‌خطرافتادن سلامت زنان می‌شد، قطعا کمیته بین‌المللی المپیک اجازه نمی‌داد این رشته از سال۲۰۰۰ سیدنی وارد بازی‌های المپیک شود یا در بررسی دوباره رشته‌ها که در سال‌های گذشته انجام شد، آن را به‌دلیل آسیب‌زابودن از المپیک حذف می‌کرد.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ یکی از بازیگران پیشکسوت ایران که اتفاقا در ورزش باستانی نیز سررشته دارد، درباره وزنه‌برداری زنان، اظهارنظر عجیبی کرد که صحت علمی نداشت و واکنش‌های زیاد بانوان ورزشکار در رسانه‌ها، فضای‌مجازی و شبکه‌های اجتماعی را به‌همراه داشت. همگی از سلامتی خود در این چند سال خبر دادند و ناراحتی خود را از چنین اظهارنظر‌هایی اعلام کردند. دختران آهنین ایران سودای رسیدن به المپیک را دارند و این‌گونه صحبت‌ها ممکن است آن‌ها را از ادامه راه ناامید کند.

رشته وزنه‌برداری بانوان در ایران عمری سه‌چهار ساله دارد و پس از سال‌ها مهجوریت، رسمیت گرفته است و بانوان علاقه‌مند در همین مدت کوتاه توانسته‌اند به سطحی برسند که در میادین بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشند. از همان ابتدا بعضی‌ها با حضور بانوان در برخی رشته‌ها مخالفت و برخی حمایت کرده‌اند، اما برخی اظهارنظر‌ها می‌تواند آسیب‌زا باشند و آن‌هم زمانی است که یک فرد شناخته‌شده بدون داشتن اطلاعات دقیق، درباره یک رشته نظر کارشناسی غلط بدهد و باعث ایجاد نگرانی خانواده‌هایی شود که فرزندانشان در آن رشته فعالیت می‌کنند.


حاشیه‌سازی آقای بازیگر

به‌تازگی داریوش ارجمند، بازیگر پیشکسوت ایران، در گفت‌وگویی انتقاد‌هایی به وزنه‌برداری زنان مطرح و بیان کرده است وزنه‌زدن زنان باعث افتادگی رحم و ازدست‌دادن قدرت باروری آن‌ها می‌شود. همچنین بیان کرد که حسین رضازاده ۲۷۷کیلوگرم وزنه زده است و یک خانم باید ۲۵۰کیلوگرم وزنه بزند تا به‌جای اینکه بهترین مادر دنیا شود، بهترین وزنه‌بردار جهان شود.

با وجود اینکه وزنه‌برداری زنان در ایران قدمت زیادی ندارد، در کشور‌های مختلف ۵ قاره قدمت‌دار است و کشور‌های مختلفی مدال جهانی و المپیک در وزنه‌برداری زنان دارند و همچنان هم در این رشته کار می‌کنند و اگر مشکلی وجود داشت، شاهد پرورش نسل‌به‌نسل زنان وزنه‌بردار در این کشور‌ها نبودیم. در اینکه وزنه‌برداری رشته سنگینی است و مصدومیت‌های مختلفی را هم برای وزنه‌برداران مرد و زن دارد، شکی نیست، اما اینکه باعث شود شانس مادرشدن را از یک زن بگیرد، ثابت‌نشده است.
 
اگر این رشته باعث به‌خطرافتادن سلامت زنان می‌شد، قطعا کمیته بین‌المللی المپیک اجازه نمی‌داد این رشته از سال۲۰۰۰ سیدنی وارد بازی‌های المپیک شود یا در بررسی دوباره رشته‌ها که در سال‌های گذشته انجام شد، آن را به‌دلیل آسیب‌زابودن از المپیک حذف می‌کرد.


مادران وزنه‌بردار قهرمان

در کشور‌های مختلف، زنان وزنه‌بردار زیادی هستند که هم وزنه زدند و قهرمان شدند و هم مادر شدند که چند نمونه از آن‌ها را مرور می‌کنیم. سیبل اوزکان از ترکیه دارنده چندین مدال جهانی و قهرمانی اروپا، فرزند پسر دارد. اوکسان سیلونکو از روسیه، قهرمان المپیک و جهان و اروپا و رکورددار جهان، یک پسر دارد. آنا لشنیسکا، وزنه‌بردار سابق تیم‌ملی لهستان، دختر دارد. سامانتا زیمرمن، وزنه‌بردار ۷۶کیلوگرم آمریکا، فرزند پسر دارد.


فرقی بین زن و مرد وجود ندارد

دکتر روح‌ا... نوریان، متخصص پزشکی ورزشی و عضو دپارتمان پزشکی ورزشی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، درباره این باور که وزنه‌برداری بر قدرت باروری زنان آسیب‌زا خواهد بود یا نه، بیان کرد: ورزش اثر سوئی روی فعالیت‌های فیزیولوژیکی بدن مرد و زن ندارد. حالا اگر در این راه کسی دوپینگ کرد، عوارضی روی فعالیت‌های فیزیولوژیک دارد و این مسئله هم زن و مرد ندارد. موفقیت در ورزش هم تابع تمرین، تغدیه، ریکاوری و ژنتیک است و نمی‌توان گفت هر کسی وارد ورزش شود، دچار مشکلات اساسی خواهد شد. از طرفی ورزش حرفه‌ای، شغل است و با آسیب عجین شده و مهم این است که کنترل شود و آسیب‌ها را به حداقل برساند.


دختران کشورمان را ناامید نکنیم

داوود باقری، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری، نیز گفت: فلسفه ورزش سلامتی و ایجاد نشاط و تندرستی است، چه ورزش همگانی و چه تخصصی. خانم هفتاد‌ساله‌ای که وزنه‌برداری کار می‌کند، نه‌تن‌ها آسیب نمی‌بیند، بلکه وزنه‌برداری باعث سلامتی‌اش می‌شود. طبق مطالعات علمی، وقتی فشار روی استخوان‌ها وارد شود، استخوان‌سازی تقویت می‌شود.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری ادامه داد: برای همین است که وقتی کسی آسیب می‌بیند، پزشکان ارتوپد می‌گویند پا را بعد از عمل روی زمین بگذارد تا روی استخوان فشار بیاید و برای استخوان‌سازی تحریک شود. اینکه یک نفر چه هنرپیشه و چه غیرمتخصص حوزه پزشکی، راجع به مسائل پزشکی نظر دهد، جدا از اسم و عنوان آن فرد، کار عاقلانه‌ای نیست. اصلا نظردادن در حوزه غیرتخصصی کار درستی نیست.

باقری با تأکید بر اینکه اگر این رشته برای بانوان مضر بود، در دنیا راه‌اندازی نمی‌شد، خاطرنشان کرد: اگر وزنه برای بانوان مشکل داشت، آکادمی‌های علمی، مقالات علمی، دانشکده‌های تربیت‌بدنی و مطالعات IOC قطعا به آن می‌پرداختند. مگر می‌شود دنیا اشتباه کند و یک نفر که چیزی از مسائل پزشکی نمی‌داند، نظر درست بدهد؟ ما تازه وزنه‌برداری بانوان را راه‌اندازی کرده‌ایم و نباید نیمی از جامعه مخاطبمان را که بانوان هستند، با این صحبت‌ها ناامید کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
توپوزی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
0
0
باسلام اززنان پیشکسوت دراین رشته ورزشی بایدتحقیق کردکه آیا وزنه برداری عارضه ای برای آنها داشته یا خیر.عجولانه درمورد اظهارات هنرمندکشورتصمیم گیری نکنیم.ولی روی هم رفته باتوجه به فیزیک ظریف زنان بهتراست درورزش ویامشاغلی که سخت است واردنشوند.ولی اگرخودشان رفتند ودچارعوارض آن شدندطلبکار کسی نشوند.(سپاسگذارم).
من
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
1
0
از ارجمند خوشم نمیاد هر حرفی که میزنه یا برای خودشیرینی میزنه یا دیده شدن بابا به تو چه آخه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->