عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد
سرخط خبرها

آغاز رقابت‌های لیگ دسته یک فوتبال بانوان| جایگزینی پرحاشیه در دقیقه ۹۰

  • کد خبر: ۶۷۴۹۱
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
آغاز رقابت‌های لیگ دسته یک فوتبال بانوان| جایگزینی پرحاشیه در دقیقه ۹۰
در آستانه آغاز مرحله نهایی لیگ دسته‌یک فوتبال بانوان، هم‌گروه نماینده خراسان تغییر کرد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ درحالی‌که از امروز سوت آغاز مرحله آخر رقابت‌های لیگ دسته‌یک فوتبال بانوان زده می‌شود، در دقیقه ۹۰ یکی از تیم‌های هم‌گروه با تیم خراسانی از حضور در رقابت‌ها انصراف داد و یک تیم شمالی جایگزین نماینده اصفهان در جدول شد؛ موضوعی که با انتقاد‌هایی نیز همراه شد.


رقابت‌های مرحله نهایی لیگ دسته‌یک فوتبال بانوان کشور در ۴ روز در ۲ شهر نیشابور و گرگان پیگیری خواهد شد. ۸ تیمی که به مرحله نهایی صعود کرده بودند، قرار است در ۲گروه چهارتیمی باهم رقابت کنند. در پایان این مرحله تیم‌های اول هر ۲گروه به لیگ برتر فصل آینده صعود می‌کنند. اما اتفاق درخور توجه در آستانه شروع مسابقات این بود که یکی از تیم‌ها از حضور در مرحله نهایی انصراف داد. تیم تام اصفهان که در مرحله نخست توانسته بود به‌عنوان صدرنشین گروه دوم صعود کند، کناره‌گیری خود را اعلام کرد تا سازمان لیگ یک تیم دیگر را جایگزین این تیم کند.


سپیدار به‌جای تام

تام اصفهان در گروه دوم مرحله نهایی با تیم کیان نیشابور، جندی‌شاپور دزفول و بادرود تهران هم‌گروه و قرار بود در نیشابور به میدان برود. تام در مرحله اول ۲پیروزی بدون شکست و تساوی ثبت کرده و ۴گل نیز به ثمر رسانده و فقط یک گل از حریفان دریافت کرده بود و با آمار خوبی که داشت، حریف سرسختی برای تیم خراسانی کیان به‌شمار می‌آمد. حالا در غیاب این تیم، سازمان لیگ تیم سوم گروه تام را جایگزین کرده است. تیم سپیدار قائمشهر قرار است در مرحله نهایی بازی کند؛ تیمی که در مرحله اول اصلا نتایج خوبی کسب نکرده و ۲ بازی خود را واگذار کرده است و یک گل زده و ۶ گل خورده نیز در کارنامه دارد و با صفر امتیاز به‌راحتی راهی مرحله آخر شد.


انتقاد تیم‌ها به تصمیم فدراسیون

با وجود گروه‌های سه، چهار و پنج تیمی در دور اول مسابقات و متفاوت‌بودن امتیازات در هر گروه، سازمان لیگ تصمیم گرفت حق را به تیم بعدی همان گروه بدهد. با این شرایط هر ۳ تیم حاضر در گروه دوم مرحله نخست به مرحله نهایی صعود کردند. اما تیم‌هایی که موفق نشدند در مرحله اول صعود کنند، انتقاد‌هایی به این تصمیم دارند. گفته می‌شود سازمان لیگ باید همه تیم‌های سوم گروه‌ها را در نظر می‌گرفت و با مقایسه امتیازات و در صورت مساوی‌بودن شرایط، قرعه‌کشی برگزار می‌شد و تیم جایگزین را معرفی می‌کرد، اما این کار را نکرد. سپیدار اکنون بین همه تیم‌های سوم مرحله اول ضعیف‌ترین عملکرد را داشته است و آرش کرمانشاه، شاهین تربت‌حیدریه و مشتقین ایرانیان با ۳ و ۴ امتیاز شرایط عادلانه‌تری برای صعود داشتند.


کیان در خانه

در گروه دوم، تیم خراسانی میزبان شده است. تیم فوتبال بانوان کیان نیشابور پذیرای ۳تیم بانوان تام اصفهان، جندی‌شاپور دزفول و بادرود تهران در گروه دوم مرحله نهایی مسابقات لیگ دسته‌یک فوتبال بانوان کشور خواهد بود. نیشابور در این دوره می‌تواند به‌خوبی از فرصت میزبانی استفاده کند، اما رقیبان قدرتمندی پیش روی آن‌ها قرار دارد.


بادرود تهران تیم صدرنشین گروه اول بوده است که با ۳برد و بدون باخت به این مرحله رسیده‌اند و البته مهاجمان تیم نیز ۲۱گل به حریفان زده‌اند که آمار خوبی محسوب می‌شود و فقط یک‌گل دریافت کرده‌اند. دیگر حریف خراسانی‌ها، احتمالا سرسخت‌ترین تیم گروه باشد؛ جندی‌شاپور دزفول ۳پیروزی و یک تساوی در کارنامه دارد، ۱۸گل زده و ۲گل دریافت کرده است و با اختلاف کم از شهرکردی‌ها، به‌عنوان تیم دوم به مرحله نهایی صعود کرده است. سپیدار نیز آسان‌ترین رقیب برای کیان خواهد بود.


احتمالا کیان کار سخت‌تری برای صعود در گروه دوم خواهد داشت، زیرا تیم تهرانی و دزفولی نشان داده‌اند انگیزه زیادی برای صعود دارند. هدایت تیم کیان نیشابور را جعفری برعهده دارد و در مرحله نخست چهره‌های مطرحی از لیگ برتر همچون سمانه چهکندی و بهناز طاهرخانی، از ستاره‌های شهرداری بم، برای این تیم به میدان رفته‌اند. دختران با‌استعداد نیشابور که در تیم‌های ملی نیز حضور دارند، در ترکیب تیم کیان هستند.
در گروه اول، اما تغییری اتفاق نیفتاد. هیئت فوتبال گلستان میزبان رقابت‌هاست و همراه با تیم‌های سایپای مشهد، ملی‌پوشان شهرکرد و صبا‌مهر تبریز، ۴تیم این گروه را تشکیل می‌دهد که در گنبدکاووس به میدان می‌روند.


آغاز اردوی مشهدی‌ها در گنبدکاووس

سایپای مشهد با ۲برد و یک تساوی توانست به‌عنوان صدرنشین گروه۳ راهی مرحله نهایی شود. آن‌ها در ۳بازی ۲۷گل به حریفان خود زدند و موفق شدند در هر ۳بازی دروازه خود را بسته نگه دارند. جالب این است که فقط کیان نیشابور و سایپای مشهد در بین ۱۷‌تیم شرکت‌کننده در مرحله مقدماتی موفق شدند کلین‌شیت کنند. تیم ملی‌پوشان شهرکرد صدرنشین گروه چهارم است. آن‌ها ۳پیروزی و یک تساوی در کارنامه دارند. آمار بیشترین گل زده در مرحله مقدماتی با ۲۸گل زده در اختیار آن‌هاست و در مقابل، ۳گل دریافت کرده‌اند.

 

می‌توان گفت نزدیک‌ترین تیم به سایپا، نماینده شهرکرد است که به‌طبع سخت‌ترین رقیب نیز برای آن‌ها خواهد بود. صبا‌مهر تبریز نیز با ۳پیروزی و یک شکست به‌عنوان تیم دوم گروه «الف» به مرحله نهایی صعود کرده است. هیئت فوتبال گلستان که میزبان این دور از بازی‌ها نیز هست، در مرحله مقدماتی چندان مطلوب عمل نکرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->