معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

حاشیه‌های یک نامه در بازار رمزارز‌ها

  • کد خبر: ۶۷۵۲۱
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
حاشیه‌های یک نامه در بازار رمزارز‌ها
علیرضا وفایی نیا- کارشناس فناوری
چندروز پیش رئیس مجلس در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار مسدودسازی درگاه پرداخت الکترونیک صرافی‌های ارز دیجیتال شد. درخواستی که باتوجه به حضور هزاران ایرانی در بازار رمزارزها، کمی عجیب به نظر می‌رسد، به ویژه که برخلاف عرف سیاسی معمول، رئیس قوه مقننه به جای مکاتبه با رئیس قوه مجریه، مستقیم از معاونان رئیس جمهور و دیگر مقامات دولتی درخواست کرده است.

اما بیایید فرض کنیم این نامه با انگیزه‌های انتخاباتی فرستاده نشده است که دولت هم آن را اجرا کند. ساده‌ترین نتیجه چنین تصمیمی، خارج شدن کامل کنترل بازار خرید و فروش رمزارز‌ها از حوزه نظارتی مسئولان است. تجربه‌های قبلی در مواردی مثل بستن برخی پیام رسان‌ها نشان می‌دهد تا زمانی که مردم به استفاده از یک پلت فرم، سرویس یا خدمت علاقه‌مند باشند، ممنوعیت آن از سوی دولت نه تنها وضعیت را بهبود نمی‌بخشد، که می‌تواند مشکلات تازه‌ای را هم به وجود بیاورد.
 
درباره این تصمیم و باتوجه به علاقه‌ای که در ماه‌های گذشته برخی افراد به سرمایه گذاری در بازار رمزارز‌ها پیدا کرده اند، به نظر می‌رسد تنها اتفاقی که با مسدودکردن حساب‌های بانکی صرافی‌های داخلی ارز دیجیتال رخ خواهد داد، سوق دادن مردم به سمت صرافی‌های خارج از کشور و زیرزمینی شدن معاملات خواهد بود. شاید بهتر باشد برخی مسئولان یک بار هم که شده است در برخورد با این مسائل، به جای پاک کردن صورت مسئله و اعلام ممنوعیت، قانون گذاری دقیق و جامعی در زمینه ارز‌های دیجیتال انجام دهند و فعالان این بازار را از سرگردانی خارج کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->