«ریشا» شیر نر باغ وحش وکیل آباد مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت
سرخط خبرها

معرفی ۲۴۰ فرصت سرمایه گذاری منطقه شرق کشور

  • کد خبر: ۶۷۵۷
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۷
معرفی ۲۴۰ فرصت سرمایه گذاری منطقه شرق کشور
برای معرفی فرصت‌های گردشگری شرق کشور، پنجشنبه، ۱۸ مهر همایش معرفی فرصت‌های گردشگری منطقه شرق کشور با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.
سیدی| صحبت از گردشگری در ایران که می‌شود، بلافاصله نگاه‌ها به سمت مثلث طلاییِ اصفهان، شیراز و یزد می‌رود. در عمل هم همین است، بیشترین عایدی حضور گردشگران خارجی در ایران، نصیب مردمان همین مثلث می‌شود. نه اینکه گردشگران به سایر شهر‌ها نروند، چنانکه به اذعان راهنمایان گردشگری خراسان، در روز‌های پاییز و بهار که فصل سفر خارجی‌ها به ایران است، آنان ماهانه میزبان تعداد بسیاری از گردشگران خارجی می‌شوند که از مرز ترکمنستان وارد خراسان و مشهد می‌شوند، اما مقصدشان اینجا نیست. گردشگران خارجی معمولا بلافاصله از فرودگاه مشهد راهی اصفهان، شیراز و یزد می‌شوند، چرا که از ظرفیت‌های گردشگری ایران تنها همین را شنیده اند. البته در شرایطی که ایرانی‌ها هم از سایر ظرفیت‌های گردشگری کشورشان بی خبرند خیلی انتظاری از خارجی‌ها نیست. حالا وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای توزیع عادلانه سفر و ثروت در ایران وارد عمل شده است، در اولین گام کشور را به ۵ پهنه گردشگری تقسیم کرده و در حال برنامه ریزی و ایجاد فرصت سرمایه گذاری در این پهنه‌های پرظرفیت است تا شاید در آینده‌ای نه چندان دور سایر مناطق کشور نیز از خوان نعمت حضور گردشگران خارجی بهره‌مند شوند. همایش معرفی فرصت‌های گردشگری منطقه شرق کشور، که پنجشنبه گذشته در مشهد برگزار شد اولین قدم در این راه بود. تعریف مسیر گردشگری شرق کشور در یک بسته سفر قدم دیگری است که نیازمند هم افزایی بیشتر متولیان گردشگری این پهنه است.

فرصت‌های سرمایه گذاری شرق کشور
برای معرفی فرصت‌های گردشگری شرق کشور، پنجشنبه، ۱۸ مهر همایشی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استانداران ۶ استان شرق کشور، مدیران میراث فرهنگی استان‌های شرق کشور، اعضای فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی و جمعی از نمایندگان استان‌های شرق کشور، سرکنسول کشور‌های خارجی حاضر در مشهد، رئیس مؤسسه فرهنگی اکو، دبیر کل مجامع آسیایی، شهردار و فرماندار مشهد برگزار شد.

علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
در شرایطی که نظام استکبار تبلیغات زیادی علیه ایران انجام می‌دهد، هر گردشگر خارجی، نماینده کشور ما در انتقال فرهنگ مهمان نوازی و معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران خواهد بود
برند شهر گردشگر برای جلب مشارکت فراگیر مردم و شهرداری‌ها تعریف شده است. در این راستا شهر‌های بزرگ رتبه بندی گردشگری می‌شوند.
سند توسعه گردشگری آماده شده و در کمیسیون‌های مختلف دولت در حال بررسی است
برند ملی گردشگری کشور در دهه فجر رونمایی خواهد شد.
محصولات گردشگری ایران متنوع شده است؛ در کنار گردشگری فرهنگی و تاریخی، گردشگری درمانی، کشاورزی، طبیعت گردی و... نیز رشد کرده است و خوشبختانه زمینه و مزیت‌های همه این اولویت‌ها در شرق کشور وجود دارد.

حمایت میرزاده، سخن گوی فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی
مجلس دهم با تصویب قانون و تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حوزه گردشگری سنگ تمام گذاشته است.
به زودی علاوه بر فراکسیون، کمیسیون ویژه گردشگری نیز در مجلس شورای اسلامی تشکیل خواهد شد.
تعطیلی پنجشنبه‌ها علاوه بر تقویت نهاد خانواده و هماهنگی بین پایتخت و شهرستان‌ها به رونق گردشگری، کمک خواهد کرد.
بوروکراسی اداری و موازی کاری در مسیر فعالیت‌های گردشگری و هتل داری وجود دارد و نباید آن را انکار کرد. مجلس در حوزه قانون گذاری و نظارت بر اجرای صحیح قوانین در حوزه گردشگری آماده هر گونه پاسخ گویی است و با تمام توان هر گونه اقدامی را در این باره انجام خواهد داد.
از کسانی که در راه گردشگری مانع تراشی می‌کنند تقاضا داریم که اگر خیر و کمک آن‌ها به بخش گردشگری نمی‌رسد حداقل سنگ اندازی نکنند.

علیرضا رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی
خراسان رضوی یکی از معدود استان‌هایی است که مسئول قضایی استان از قرارداد‌های سرمایه گذاری حمایت و به عنوان تعهد زیر آن‌ها را امضا می‌کند.
با وجود شناسایی تمام قوانین مزاحم کسب و کار کشور و ارسال آن به کارتابل ۲۹۰ نماینده مجلس، تنها کار نمایندگان بایگانی این نامه‌ها بوده است.
انتظار می‌رود نمایندگان مجلس شورای اسلامی قوانین مزاحم را از پیش روی سرمایه گذاران بردارند تا اقدامات مناسبی در حوزه کسب و کار گردشگری صورت بگیرد.

ایران و فرصت‌های گردشگری
فواید توجه به گردشگری
رونق اشتغال، افزایش مهاجرت معکوس، توزیع عادلانه ثروت، توسعه متوازن مناطق
۱۸۰۰
۱۸۰۰ واحد بوم گردی در کشور مشغول فعالیت است
۵
ایران به ۵ منطقه گردشگری شرق، غرب، شمال، جنوب و مرکزی تقسیم شده است.
۴.۹۰۰.۰۰۰
گردشگران خارجی ایران در شش ماهه نخست سال ۹۸
بر اساس اعلام سازمان جهانی گردشگری، ایران رتبه دوم به لحاظ سرعت رشد گردشگر در جهان را دارد.

نگاهی به فرصت‌های سرمایه گذاری گردشگری در خراسان رضوی
۳۵ میلیارد تومان
سهم دولت از توسعه زیرساخت گردشگری
۲۰
تعداد شهرستان‌های دارای زیر ساخت گردشگری
۱۳۰
تعداد فرصت‌ها
۸
تعداد شهرستان‌های نیازمند تأمین زیرساخت
۱۶۰۰ میلیارد تومان
حجم سرمایه گذاری
۱۹۴۸۰ نفر
میزان اشتغال زایی پروژه‌های گردشگری
تعداد فرصت‌های سرمایه گذاری به تفکیک
۲۹ میراث فرهنگی
۳۱ صنایع دستی
۷۰ گردشگری


چرا باید در حوزه گردشگری سرمایه گذاری کنیم؟
سرمایه گذاری تضمین شده
سرمایه گذاری در حوزه گردشگری محدودیتی ندارد و تضمین شده است
مزیت‌ها
پربازده بودن، ریسک کم، سرعت بالای ایجاد اشتغال
تأکید بر شفافیت سازی
نگاه وزیر گردشگری بر تسهیل در صدور مجوز‌ها با تأکید بر شفافیت سازی است
یک ماه
زمان صدور موافقت اصولی از ۱۶ ماه به یک ماه و در برخی استان‌ها همچون خراسان رضوی به ۴۸ ساعت کاهش پیدا کرده است
۲۴۰۰
۲۴۰۰ موافقت اصولی در حوزه گردشگری در دولت دوازدهم صادر شده است.
صنعت کم چالش
گردشگری چالش‌های صنایع دیگر همچون ایجاد آلودگی و ناپایدار بودن را ندارد، از این رو همه دولت‌ها به آن توجه ویژه‌ای دارند.
۴۰ هزارمیلیارد ریال
۴۰هزارمیلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان تأسیسات گردشگری کشور واگذار شده است
واردات ممنوع
واردات تجهیزات غیر ساخت داخل برای تأسیسات گردشگری از معافیت گمرکی برخوردار شده است
۲۴۰ پروژه با حجم ۳۳۰۰ میلیارد تومان
تعداد بسته‌های تهیه شده ظرفیت‌های گردشگری شرق کشور
۲۴۵۱ پروژه
۲۴۵۱ پروژه با حجم سرمایه گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است
اقتصاد اول
در آینده‌ای نه چندان دور گردشگری اقتصاد اول و دوم کشور خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->