«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

اطلاعات هویتی ۳۰ میلیون مشتری بانک ملت چگونه هک شد؟

  • کد خبر: ۶۷۵۷۵
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
اطلاعات هویتی ۳۰ میلیون مشتری بانک ملت چگونه هک شد؟
اطلاعات هویتی ۳۰ میلیون مشتری بانک ملت از طریق هک شدن شرکت «به پرداخت ملت» به سرقت رفته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دو روز پیش، زومیت خبری مبنی بر نشت اطلاعات هویتی ۳۰ میلیون مشتری بانک ملت از طریق هک شرکت «به پرداخت ملت» منتشر کرد. خبر این اتفاق روز ۲۴ اردیبهشت در برخی کانال‌های غیررسمی فضای مجازی منتشر شد؛ اما هیچ سازمان یا نهادی به آن واکنش نشان نداد. در نهایت، معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران در مراسم رونمایی از سامانه‌‌ی احراز هویت معتبر در فضای مجازی (سماوا) این خبر را تأیید کرد.

 

بهنام ولی‌زاده، معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات، گفت: اتفاقی که روز گذشته در افشای اطلاعات ۳۰ میلیون کاربر یکی از بانک‌ها رخ داد، به دلیل تجمیع اطلاعات هویتی افراد در سامانه‌های دستگاهی بوده که نشتی اطلاعات را به همراه دارد؛ اما در صورت استفاده دستگاه‌ها از سامانه سماوا، اطلاعات هویتی افراد در یک سازمان تجمیع نخواهد شد و این‌گونه اتفاقات کاهش می‌یابد.

 

تابه‌حال به‌صورت دقیق اعلام نشده است که چه اطلاعاتی فاش شده؛ اما دست‌ کم لو رفتن نام و نام خانوادگی، نام پدر، آدرس و بخشی از شماره تلفن همراه ثابت شده است؛ البته گفته می‌شود شماره کارت مشتریان نیز فاش شده. در نهایت بانک ملت روز گذشته به نشت اطلاعات واکنش نشان داد و اعلام کرد که در حال بررسی ابعاد این ادعا است.

 

به گزارش روابط‌ عمومی بانک ملت: به‌ دنبال ادعای مطروحه در فضای مجازی مبنی بر افشای اطلاعات تعدادی از مشتریان بانک ملت، روابط عمومی این بانک با تأکید بر التزام بانک به حفظ اطلاعات مشتریان خود خاطرنشان کرد: ابعاد این ادعا توسط تیم‌های تخصصی و فنی بانک در حال بررسی است که به‌محض کسب اطلاعات بیشتر، اطلاع‌رسانی کامل صورت خواهد گرفت.

 

بانک ملت همچنین تأکید کرده است که با داشتن این اطلاعات، دسترسی به حساب‌های مشتریان میسر نیست. پیگیری خبرنگار زومیت از معاونت امنیت سازمان فناوری اطلاعات دربردارنده اطلاعات بیشتری نبود و این معاونت اعلام کرد مایل به مصاحبه نیست. البته به نظر می‌رسد در چنین شرایطی و با توجه به حساسیت اطلاعات بانکی، لازم است اقدامات سریع‌تر انجام و هشدارهای امنیتی به مردم ارسال شود. در حال حاضر توصیه می‌شود که مشتریان بانک ملت رمز کارت خود را تغییر بدهند.

 

اطلاعات تعدادی از کاربران «به پرداخت ملت» در اواخر سال ۹۷ نیز نشت کرد. بانک ملت در آن زمان اعلام کرد که اطلاعات محرمانه‌ای درز نکرده و آسیبی به حساب‌های بانکی افراد وارد نشده است.

 

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->