«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها

«پلی‌استیشن ۵» دی‌ماه سال آینده به بازار می‌آید

  • کد خبر: ۶۷۷۸
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
«پلی‌استیشن ۵» دی‌ماه سال آینده به بازار می‌آید

گروه شهر هوشمند| شرکت سونی در هفته‌ای که گذشت، با تأیید تاریخ عرضه پلی‌استیشن‌۵ و انتشار اطلاعاتی مهم درباره جزئیات کلیدی این کنسول، سکوت خبری خود درخصوص آن را شکست. جیم رایان، مسئول بخش سرگرمی‌های سونی، در پستی در وبلاگ پلی‌استیشن، به‌طور رسمی تأیید کرد که کنسول نسل بعدی سونی، PlayStation 5 نام خواهد داشت و در تعطیلات پایان سال‌۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد.


تغییرات دسته‌های PS5
جیم رایان همچنین در ادامه پست خود اعلام کرد که یکی از مهم‌ترین اهداف سونی در کنسول نسل بعدی خود، القای حس کامل به گیمر حین بازی و غرق‌کردن او در دنیای بازی‌های این کنسول خواهد بود. در همین راستا، دسته‌های کنسول PS5 با 2بهبود پایه‌ای روبه‌رو خواهند شد که علاوه‌بر القای حس کنترل بیشتر، تجربه بازی را روی این کنسول لذت‌بخش‌تر نیز خواهند کرد. نخستین تغییر دسته‌های پلی‌استیشن۵ استفاده از فیدبک تپتیک به‌جای ویبره‌های معمولی‌ است. با به‌کارگیری موتورهای بازخورد هپتیک، مجموعه گسترده‌تری از واکنش‌ها به‌صورت ویبره به گیمر منتقل خواهد شد و به‌عنوان مثال در برخورد خودرو با دیوار یا زدن یک تکل در زمین چمن، نوع و شدت لرزه‌ها به‌گونه‌ای خواهد بود که حس شبیه‌سازی این امر به‌طور کامل به بازیکن
منتقل شود.
علاوه‌براین، دومین نوآوری دسته‌های کنسول نسل نهمی سونی، «تریگرهای تطبیقی» خوانده می‌شود. به‌واسطه این قابلیت، توسعه‌دهندگان می‌توانند با برنامه‌ریزی میزان حساسیت و مقاومت کلید‌های R2 و L2 در این دسته، فعالیت‌هایی نظیر کشیدن یک تیر و کمان یا شتاب‌گرفتن خودرو در یک مسیر آفرود را بسیار بهتر از قبل شبیه‌سازی کنند. ترکیب این قابلیت با بازخوردهای هپتیک، بدون شک می‌تواند به شبیه‌سازی بسیار بهتر برخی ژانر بازی‌ها منجر شود و تجربه این بازی‌ها را تا‌حد بسیار زیادی ارتقا بخشد.


ویژگی‌های تأییدشده پلی‌استیشن ۵
مهم‌ترین اطلاعاتی که تا پیش از این به‌طور قطعی در‌خصوص نسل نهم کنسول‌های خانگی سونی می‌دانستیم، حذف هارددیسک‌های کنونی و استفاده از درایوهای SSD در آن‌ها بوده‌ است. علاوه‌بر‌این پلی‌استیشن‌۵ به یک دیسک درایو نوری برای اجرای بازی‌ها و پخش محتوای 4K مجهز خواهد بود. دیسک‌های پلی‌استیشن ۵ ظرفیتی ۱۰۰ ‌گیگابایتی خواهند داشت.
با اینکه نصب بازی‌ها همچنان برای اجرای آن‌ها ضروری خواهد بود، PS5 این اجازه را به گیمرها خواهد داد که بخش‌های مختلفی از بازی را که نیازی به آن نیست حذف کنند. به‌عنوان مثال پس از نصب کامل یک بازی، شما خواهید توانست پویش تک‌نفره بازی را از روی کنسول خود پاک کنید. همچنین کنسول PS5 از فناوری Ray-Tracing پشتیبانی خواهد کرد.
به‌جز این اطلاعات، تا الان خبرهای جدیدی درخصوص کنسول PS5 در دست نیست و اطلاعاتی نظیر قیمت، مشخصات ظاهری و قدرت سخت‌افزاری آن هنوز به تأیید رسمی سونی نرسیده‌است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->