ظریف حمله موشکی اسرائیل به خاک ایران را «آتش‌بازی » خواند ماجرای حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس چه بود؟ وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد در سفارت ایران در فرانسه چه می‌گذرد؟! (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند دوباره غیرت ملت، دوباره شور قیام | راهپیمایی نمازگزاران مشهدی در حمایت از عملیات «وعده صادق» برگزار شد + فیلم سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد راهپیمایی مردم ایران در حمایت از عملیات «وعده صادق» آیت‌الله علم‌الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است | سه خطای محاسباتی در سنجش توفیق عملیات «وعده صادق» رئیسی: عملیات «وعده صادق» نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی است حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان واکنش نشان داد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) عضو دفتر رهبر انقلاب: برخی مسئولان بدلیل کار‌های بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه طعنه وزیر امنیت داخلی اسرائیل به گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان نتانیاهو دست به دامن انگلیس و آلمان شد واکنش فرمانده کل ارتش به حادثه اصفهان| تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز رای گیری برای بزرگ‌ترین انتخابات جهان در هند روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است
سرخط خبرها

پنتاگون: بعد از خروج از افغانستان حمایت مالی می‌کنیم

  • کد خبر: ۶۸۶۳۵
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
پنتاگون: بعد از خروج از افغانستان حمایت مالی می‌کنیم
سخنگوی پنتاگون با اشاره به روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان گفت: پس از خروج نظامیان از افغانستان، حمایت‌ها از این کشور بیشتر جنبه مالی خواهد داشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در نشست خبری خود در تشریح روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان گفت: لوید آستین، وزیر دفاع درباره بسیاری از افغانستانی‌هایی که طی دو دهه اخیر به ما کمک کردند، نگرانی‌هایی دارد.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر در وزارت دفاع مباحثات درون‌ سازمانی در حال انجام شدن است تا ببینیم چگونه می‌توان بیشترین کمک رسانی را به آن داشته باشیم.

 

کربی افزود: آمریکا به حمایت از تلاش‌های دیپلماتیک خود به منظور بررسی فرصت‌ها در منطقه برای تقویت توانمندی‌های نیرو‌های ائتلاف ادامه خواهد داد.

 

البته سخنگوی پنتاگون این اظهارات را بدون در نظر گرفتن هشدار طالبان به برخی از کشور‌های همسایه در رابطه با میزبانی از نظامیان آمریکایی بیان کرده است.

 

وی ادامه داد: حمایت‌های آمریکا از افغانستان پس از خروج نظامیان از این کشور صرفا به صورت مالی است و از این رو در حال بررسی احتمالاتی هستیم تا بتوانیم از طریق آن حمایت‌های لجستیکی فرامرزی، بخصوص حمایت‌هایی از جمله تعمیرات و نگهداری هواپیما، را به افغانستان ارائه دهیم.

 

کربی در ادامه اظهارات خود به بروز برخی علائم بیماری در دیپلمات‌های آمریکایی و کانادایی در کوبا اشاره کرد و گفت: وزیر دفاع این پدیده را بسیار جدی می‌داند.

 

وی افزود: ما در حال کمک کردن به شبکه سلامت دولتی هستیم تا بتوانیم این مسئله را بهتر درک کنیم و در حال حاضر پاسخ‌های زیادی در این راستا برای ارایه ندارم.

 

سخنگوی پنتاگون در پاسخ به پرسشی درباره احتمال ارتباط غیرمستقیم آمریکا با کودتای نظامی در مالی گفت: از ماه آگوست سال ۲۰۲۰ تاکنون واشنگتن هیچگونه کمک نظامی به این کشور نداشته است.

 

کربی در ادامه به حضور نظامی روسیه در شبه‌جزیره کریمه و مرز‌های اوکراین نیز اشاره کرد و گفت: هنوز تعداد قابل توجهی از نیرو‌های روسی در این منطقه باقی مانده‌اند؛ و ادامه داد:مسکو هنوز هم درباره تمایلاتش بمنظور انباشت نظامی در کریمه و مرز اوکراین بصورت شفاف عمل نکرده است.

 

سخنگوی پنتاگون در ادامه از پاسخ به پرسشی درباره اعزام ناو هواپیمابر «رونالد ریگان» به منطقه غرب آسیا بمنظور پوشش دادن خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، امتناع کرد و گفت: ما پیش از موعد درباره تحرکات احتمالی کشتی‌ها صحبت نمی‌کنیم.

 

پنتاگون پیش از این از خروج نیمی از نیرو‌های امریکایی از خام افغانستان خبر داده بود و مدعی شده بود که، حدود نیمی از نیرو‌های ما خاک افغانستان را ترک کرده اند و خروج ما به معنای خروج از منطقه نیست.

 

از سوی دیگر، کربی در اظهاراتی با اشاره به پایان یافتن زمان حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان گفته بود که، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواستار ارائه طرحی بمنظور مقابله با گروه‌های تروریستی در افغانستان شده است.

 

این نهاد آمریکایی همچنین، با انتشار گزارشی درباره برآورد میزان عقب‌نشینی نیرو‌های آمریکایی از افغانستان پس از صدور فرمان عقب نشینی، اعلام کرد که ۱۶ تا ۲۵ درصد این امر که قرار است تا ۱۱ سپتامبر به پایان برسد، محقق شده است.

 

براساس نتایج این ارزیابی، عملیات تخلیه و عقب نشینی آمریکا از افغانستان با سرعت ثابتی در حال اجراست.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->