قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | یکه تازی تارا و ۲۰۷ در مسیر گرانی (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت روغن مایع در بازار + جدول (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار به خرید و فروش طلا عیار پایین و بدل اندازی به جای طلا در بستر سایت‌ها قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت ریزش قیمت سکه چه بود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ۲۰ درصدی قیمت لاستیک خودرو هشدار درباره تورم‌زایی افزایش مدت اجرای نهضت ملی مسکن با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده انجام می‌شود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش قیمت به بازار خودرو هم رسید + قیمت روز خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مزد‌های پرداختی، به هیچ وجه کفاف تامین حداقل سبد معیشت کارگران را نمی‌دهد خودرو شاسی‌بلند چینی در بازار ایران، ۷۸۰ میلیون تومان شد + جدول با فروشندگان طلای با عیار پایین برخورد قانونی می‌شود بالاخره با تعطیلی پنجشنبه‌ها، حقوق کارگران چه می‌شود؟ صدور یک روزه گواهینامه رانندگی فقط با ۵۷۰ هزار تومان! + جزییات افتتاح پروژه عظیم تامین آب و برق سریلانکا با دانش مهندسان ایرانی + عکس دلار به کانال ۶۳ هزار تومان برگشت | روند نزولی قیمت طلا و دلار ادامه دارد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنسرسیوم چیست؟ + معروف‌ترین کنسرسیوم‌های ایران و جهان زندگی ۴۹ درصد ایرانیان روی پهنه‌های فرونشست است خوش‌شانسی سهام کوچک‌تر | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه اصلاح قانون کار به مجلس می‌رود | هزینه‌ها دلاری، مزد کارگر ریالی قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار اجاره‌مسکن در منطقه عبادی مشهد | وفور فایل‌های رهن کامل + جدول (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴۵ درصد سهمیه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شد ۱۴ هزار کارگر مشمول بیمه ساختمانی در انتظار سهمیه در خراسان رضوی خراسان‌رضوی در  فهرست استان‌های با کمترین نرخ بیکاری کشور | آیا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تأثیری بر حقوق کارگران دارد؟
سرخط خبرها

شایعات افزایش قیمت نان، تخلفات صنفی را افزایش داد

  • کد خبر: ۶۸۶۵۰
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
شایعات افزایش قیمت نان، تخلفات صنفی را افزایش داد
به‌گفته مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد، با مطرح‌شدن افزایش قیمت نان که شایعه هم بود، تخلفات صنفی در این حوزه افزایش یافت.
طنین همتی|شهرآرانیوز، امیر دلداری دراین‌باره اظهار کرد:در ۲ ماه ابتدای سال، ۱۸۲۰ بازرسی از واحد‌های صنفی نانوایی داشتیم که منجر به صدور ۲۸۸ فقره فرم گزارش تخلف به ارزش ۲ میلیارد و ۷۰۵ میلیون و ۵۱۵ هزار ریال شده است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت نان شایعه است و هیچ مصوبه‌ای برای افزایش قیمت نان و تغییر نرخ مصوب صورت نگرفته است، افزود: گران‌فروشی‌هایی که در شهر می‌بینیم، غیرقانونی است و ما به‌شدت با آن برخورد می‌کنیم.

وی افزود: بیشترین تخلفات در بحث نان گران‌فروشی است، به‌طوری‌که در این مدت ۱۶۲ فقره به ارزش یک میلیارد و ۹۸۳ میلیون و ۵۲۷ هزار ریال مربوط فروش بیشتر از قیمت مصوب بوده است. همچنین ۵۵ فقره مربوط به نصب‌نکردن نرخ‌نامه در نانوایی‌ها بوده است و ۴۵ مورد آن کم‌فروشی بوده است. ۱۴ تخلف نیز فرم عرضه خارج از شبکه بوده، اما بیشترین تخلفات مربوط به گران‌فروشی بوده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: باتوجه‌به حساسیت ۲ کالای نان و مرغ، بر این ۲ محصول کنترل و نظارت شد. شایعاتی که درباره افزایش قیمت نان مطرح شد، تخلفات گران‌فروشی را افزایش داد.

دلداری ادامه داد: در ۲ ماه ابتدای سال، حدود ۱۶۳ فقره فرم گزارش به ارزش یک میلیارد و ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال درباره تخلفات مرغ تنظیم کردیم. این کالا قیمت مصوب دارد و رعایت قیمت مصوب از سوی واحد‌های فروش الزامی است. از طرفی ما هم مسئول عرضه هستیم و در سطح عرضه باید قیمت مصوب رعایت شود. همچنین این فرم‌ها به‌دلیل رعایت‌نکردن نرخ مصوب تنظیم شده که برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی هم فرستاده شده است.

این مقام مسئول در حوزه نظارت و کنترل اصناف یادآور شد: قیمت مرغ در سطح عرضه ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است که حتما باید رعایت شود. بازار به‌شدت کنترل می‌شود و با متخلف به‌شدت برخورد می‌کنیم. مردم هم در هر جایی گران‌فروشی دیدند، با شماره ۱۲۴ یا ۳۱۷۳۰ تماس بگیرند یا تخلف را با پیامک به ۳۰۰۰۱۲۴ گزارش کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->