آیا Discord مسدود شده است؟ گوشی تاشوِ BlackView HERO 10 ماه آینده می‌آید اندروید به‌زودی می‌تواند سلامت حافظه گوشی را نشان دهد مشکل عجیب صفحه‌نمایش‌، چند گوشی‌‌ دیگر سامسونگ را هم درگیر کرد + عکس وزارت اقتصاد از شروع فروش اینترنتی دارو از ماه آینده خبر داد هکرها هر دقیقه در ۳۳۵۳ حساب کاربری رخنه می‌کنند خسارت ۹۰میلیارددلاری زلزلهٔ تایوان به صنعت تراشه‌سازی این کشور افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو
سرخط خبرها

درباره تصمیم اینستاگرام برای حذف نمایش تعداد لایک ها | خوب یا بد؟

  • کد خبر: ۶۸۷۶۶
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
درباره تصمیم اینستاگرام برای حذف نمایش تعداد لایک ها | خوب یا بد؟
تصمیم اینستاگرام برای پنهان‌کردن تعداد لایک‌ها محل مناقشه بود و عده‌ای آن را دارای ثأثیرات مثبت می‌دانستند و برخی هم آن را از جمله اقداماتی تلقی می‌کردند که به ریزش مخاطبان اینستاگرام منجر خواهد شد. این شبکه اجتماعی در توضیح تصمیم خود می‌گوید که هدفش تمرکز بیشتر کاربران بر تولید محتوای جذاب است و می‌خواهد جلوی قضاوت افراد بر اساس تعداد لایک را بگیرد.

شهرآرانیوز - چیزی حدود ۲ سال از اولین زمزمه‌های مخفی کردن تعداد لایک‌ها در اینستاگرام می‌گذرد و بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان، اکنون این امکان در اختیار کاربران قرار گرفته است. در طول این سال ها، اینستاگرام به صورت آزمایشی، حذف نمایش تعداد لایک‌ها را برای برخی از اکانت‌ها فعال کرد و حالا همه  کاربران این اختیار را دارند تا بتوانند تعداد لایک پست‌های خود را مخفی کنند و در صورت تمایل، نمایش تعداد لایک دیگران را هم برای خود غیرفعال کنند. این تصمیم اینستاگرام، محل مناقشه افراد بود و عده‌ای آن را دارای ثأثیرات مثبت می‌دانستند و برخی هم آن را از جمله اقداماتی تلقی می‌کردند که به ریزش مخاطبان اینستاگرام منجر خواهد شد. این شبکه اجتماعی در توضیح تصمیم خود می‌گوید که هدفش تمرکز بیشتر کاربران بر تولید محتوای جذاب است و می‌خواهد جلوی قضاوت افراد بر اساس تعداد لایک را بگیرد.

 

در مستند The Social Dilemma که آبان ماه سال گذشته منتشر شد، جاستین روزنستاین؛ مخترع لایک، می‌گوید که از اختراعش پشیمان است. اگرچه لایک امروزه یکی از حیرت انگیزترین قابلیت‌های شبکه‌های اجتماعی است، با این وجود روزنستاین با اشاره به اثرات منفی اش، به ویژه آسیب‌های روحی و روانی برای افراد؛ اضافه می‌کند که پیش‌تر گمان نمی‌کرد لایک به چنین مفهومی تبدیل شود. او درباره انگیزه اش برای به وجود آوردن این قابلیت می‌گوید که تنها هدفش گسترش حس خوب و عشق بود و هرگز نمی‌خواست که لایک وارد فضای رقابتی و تجاری شود.

 

با این حال برخی از اینفلوئنسر‌های مطرح اینستاگرامی به شدت درباره این تصمیم ابراز نگرانی کرده اند و نگران کاهش درآمدشان هستند. آن‌ها می‌گویند که با این اوصاف حامیان مالی شان دیگر حاضر به سرمایه گذاری نیستند، هرچند که اینستاگرام آمار مربوط به پست را در اختیار صاحب اکانت قرار می‌دهد. با همه این اوصاف، بدنیست که اینستاگرام کمی از فضای سطحی و رقابتی میان کاربرانش فاصله بگیرد و به سمت تولیدات باکیفیت‌تر و فضایی حرفه ای‌تر برود. اگر تمایل به فعال کردن گزینه مربوط به پنهان کردن لایک‌های صفحه شخصی تان را دارید، کافی است روی سه نقطه هر پست کلیک کنید و گزینه hide likes را انتخاب کنید.

 

هرچند هنوز این امکان فراهم نشده است که از طریق تنظیمات کلی صفحه شخصی تان به این کار اقدام کنید، اما برای هر پست به صورت جداگانه می‌توانید این مراحل را طی کنید. برای مخفی کردن تعداد لایک دیگر صفحات، اما می‌توانید به تنظیمات کلی اینستاگرام تان وارد شوید، به قسمت posts بروید و روی hide likes کلیک کنید تا از قید و بند لایک‌ها رها شوید. در کنار همه مزایای این تصمیم اینستاگرام، بد نیست بدانید که در آینده‌ای نه چندان دور بساط خرید و فروش لایک هم برچیده می‌شود تا هم احساس نیاز به دیده شدن از سوی افراد از بین برود و هم خطر ابتلا به افسردگی کاهش یابد.

 


ویژگی جدید اینستاگرام: چطور تعداد لایک پست‌هایمان را مخفی کنیم؟


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->