سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک
سرخط خبرها

بازخوانی مهم‌ترین وعده‌های نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۶۸۷۶۸
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
بازخوانی مهم‌ترین وعده‌های نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰
با قطعی شدن فهرست نهایی نامزد‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و آغاز فرایند تبلیغات نامزدها، هر چه بیشتر پیش می‌رویم، مواضع و برنامه‌های آنان شفاف‌تر می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ با قطعی شدن فهرست نهایی نامزد‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و آغاز فرایند تبلیغات نامزدها، هر چه بیشتر پیش می‌رویم، مواضع و برنامه‌های آنان شفاف‌تر می‌شود. گروه سیاست شهرآرا در نظر دارد تا روز آغاز رأی گیری، به مهم‌ترین برنامه‌های هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری بپردازد.


دولـــــت تــــحول و عدالت گستر

برنامه‌هایی برای فردای ایرانحجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی، با حضور در صداوسیما به منظور ضبط گفت وگوی رادیویی، درباره مهم‌ترین ویژگی دولت آینده اش گفت: دولت ما دولت تحول و دولت مردمی خواهد بود و مردم باید در این تحول نقش آفرینی کنند. این تحول، تحولی نیست که دولتمردان بنشینند در اتاق دربسته و برای بخش‌های مختلف برنامه ریزی کنند. رئیسی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود، محور تحول در این حوزه را «عدالت اقتصادی» دانست و بر لزوم هدایت نقدینگی به سمت فعال سازی بخش تولیدی کشور، کاهش تورم و رشد مسکن سازی با یک تیم اقتصادی یک صدا و هماهنگ تأکید کرد.

 

رئیسی همچنین در بازدید از بیمارستان میلاد، نظام سلامت توانمند و کارآمد را که کادر درمان آن، دغدغه حقوق و معیشت نداشته باشند، از شاخص‌های توسعه یافتگی و تولید قدرت در کشور دانست و گفت که توجه به معیشت و حقوق پزشکان و پرستاران از برنامه‌های اصلی دولت او خواهد بود. رئیسی همچنین به نصف شدن هزینه خدمات درمانی اشاره کرد.


رونمایــــــی از «دولت اعتماد»

برنامه‌هایی برای فردای ایرانامیـــــــــــرحـــــــــســین قاضی زاده هاشمی پس از ضبط نخستین برنامه تبلیغاتی اش در صداوسیما گفت: مشکل کشور نحوه نگاه در روش حکمرانی است؛ محور اصلی بیانیه گام دوم انقلاب هم اصلاح حکمرانی است. بنده به عنوان جوان‌ترین نامزد، آمده ام مدل جدیدی از حکمرانی در کشور را که دو سال جمعی از نخبگان آن را تنظیم کرده اند، ارائه کنم.


وی همچنین از برنامه‌های خود در قالب کتاب «دولت اعتماد» رونمایی کرد و افزود: این کتاب آسیب شناسی کشور و ریشه یابی مشکلات و شکست دولت هاست و اینکه روشی در این کتاب برای حل پارادایم‌هایی که اتفاق افتاده مطرح شده است. این کتاب بر اساس نظریه «مردم رشید» شکل گرفته است؛ در نظریه مردم رشید، مردم تصمیم گیرنده هستند و قیم و سرپرست نمی‌خواهند.
قاضی زاده گفت: بنده برای دولت اول ۱۹ برنامه اجرایی تدوین کرده ام که برای حوزه‌های اضطراری مانند تورم، کرونا، اشتغال مسکن و... است.


دولت اقتـــــــصادی؛ تخصص به جای سیاسی بازی

برنامه‌هایی برای فردای ایرانعبدالناصر همتی که به نظر می‌رسد کمپین انتخاباتی اش را بر مسئله «توسعه» متمرکز کرده است، با انتشار توئیتی در حساب کاربری خود و با استفاده از هشتگ «پایان انفعال» نوشت: چند دهه مسئله حل نکرده ایم. در سایه انفعال سیاست گذاری اقتصادی مسائل کشور به بحران و بحران‌ها به اَبَربحران تبدیل شده اند. فرصت کوتاه است و ایران تشنه توسعه اقتصادی است، توسعه با انفعال ممکن نیست.
وی همچنین درباره ماهیت دولت آینده خویش گفت: دولتِ اقتصادی تشکیل می‎ دهم. هدفم این است که دولت فنی باشد و نه سیاسی.
من اعلام می‌کنم چهار سال بیشتر نمی‌خواهم بمانم تا از همان اول اقدامات خود را اجرایی کنم و وقت را تلف نکنم.


 

الــــگــــــــــــوی «اقتصاداجتماعی»

برنامه‌هایی برای فردای ایرانمحسن مهرعلیزاده با حضور در استودیوی رادیو اقتصاد در باره برنامه‌های اقتصادی دولت خود گفت: رفع مشکلات اشتغال، معیشت مردم، کنترل تورم، تصحیح نظام بانکی و رفع مشکلات مربوط به نظام بودجه ریزی، کسری بودجه وحشتناکی که در سالیان متمادی داشته ایم و از بین بردن زمینه‌های رانت و فساد از جمله برنامه‌های اقتصادی من است.

 

مهرعلیزاده با تأکید بر لزوم کاهش تصدیگری دولت در حوزه اقتصادی و حرکت در جهت اقتصاد رقابتی افزود: سهم تصدی دولت از حوزه اقتصادی کشور حدود ۶۷ درصد است که بنا دارم آن را در مهلت چهار ساله به ۲۰ تا ۲۵درصد کاهش دهم. با تحقق این هدف می‌شود اقتصاد رقابتی را حاکم کرد و در چنین اقتصادی، تولید رشد می‌کند، تورم کنترل و از نوسانات قیمت کالا‌ها جلوگیری می‌شود. بنا داریم الگوی «اقتصاد اجتماعی» را اجرایی کنیم.

 

یارانه ۴۵۰ هزار تــومانی

برنامه‌هایی برای فردای ایرانمحسن رضایی که در ادوار پیشین انتخابات ریاست جمهوری بر حوزه اقتصادی به عنوان حوزه تخصصی خود تأکید داشت، در این دوره نیز در ادامه همان مسیر، نخستین اقدام در دولت آینده خویش را، «سامان دهی یارانه‌های پنهان در کشور» عنوان کرد و وعده پرداخت یارانه ۴۵۰ هزار تومانی بدون تغییر جدی در سطح قیمت‌ها را داد.

 

رضایی در تشریح چگونگی تحقق این وعده انتخاباتی خود در صفحه اینستاگرامش نوشت: با تشکیل دولت اقدام و تحول، سریعاً با تعیین نرخ و قیمت ترجیحی، معادل ۴ میلیارد دلار از محل فروش محصولات نفتی به ثروتمندان و معادل همین مقدار از خرید نهاده‌های دامی، صرفه جویی خواهیم کرد و با جلوگیری از اتلاف ثروت عمومی و قطع دست ویژه خواران، یارانه را به مبلغ ۴۵۰ هزار تومان ماهانه برای هر فرد، به ۴۰ میلیون نفر از ملت ایران (که درآمد کمتری دارند) واریز خواهیم کرد.


جــهاد بزرگ برای جهش ایران

برنامه‌هایی برای فردای ایرانسعید جلیلی، در نخستین گام انتخاباتی، «جهاد بزرگ برای جهش ایران» را به عنوان شعار انتخاباتی اعلام کرد. وی در گفتگو با صداوسیما، کار مهم رئیس جمهور را طراحی اقدامات نقطه زن برای حل مشکلات کشور اعلام کرد و گفت: رئیس جمهور باید با طراحی برنامه‌های نطقه زن کار‌های پیشران کشور را فعال کند و در این راستا اقداماتی برای حل مشکل اشتغال، گرانی، مسکن، جلوگیری از واردات مافیایی و قاچاق را در اولویت قرار دهد.


وی همچنین راه حل اصلی مشکلات اقتصادی را اهمیت توجه جدی به تولید دانست و از تدوین برنامه عملیاتی برای دولت آینده با حضور میدانی در سراسر کشور خبر داد. 
جلیلی همچنین با تأکید بر لزوم حرکت به سمت دولت الکترونیک افزود: دولت‌ها وقتی دچار روزمرگی شوند و رویکردشان به موضوعات انفعالی باشد، ابتکار عمل را از دست خواهند داد و معطل می‌مانند. نمونه آن اتفاقی بود که در توزیع سبد کالا و اقلام ضروری در این دولت رخ داد.


از شفافیت تا توجـــه به همه ظرفیت‌ها

برنامه‌هایی برای فردای ایرانعلیرضا زاکانی، پس از ضبط برنامه انتخاباتی اش در رسانه ملی با حضور در جمع خبرنگاران، با تأکید بر لزوم توجه به همه ظرفیت‌های ملی در جهت تحول گفت: ما ۱.۱ درصد جمعیت جهان را داریم و بیش از ۶ درصد از امکانات دنیا در جغرافیای ایران گذاشته شده است، بنابراین زیبنده نیست که به تعارضات موجود تن بدهیم. آمده ام که تحول بزرگی را ایجاد کنم و در این تحول بزرگ، به ظرفیت‌های خارج از کشور به عنوان یک فرصت بزرگ نگاه می‌کنم، چه در جهت دیپلماسی هوشمند و فعال و چه در جهت استفاده از ظرفیت ایرانیان بزرگ خارج از کشور.

 

در راستای شفافیت انتخاباتی نیز ستاد این نامزد انتخابات ریاست جمهوری پیرو برخی اخبار منتشرشده در فضای مجازی، اعلام کرد که «دوتابعیتی بودن فرزند علیرضا زاکانی صحت ندارد.» همچنین زاکانی در برنامه «تبادل» که از شبکه اینترنتی «آراء» منتشر شد، درباره فهرست اموالش گفت: دو واحد ۹۵ متری در خیابان ایران دارم که در آن زندگی می‌کنم. همسرم یک خانه ۷۵ متری در پردیسان قم دارد. ماشین ندارم. درآمد پزشک هیئت علمی می‌گیرم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->