تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟
سرخط خبرها

سرقت‌های تکراری کابل های مخابراتی

  • کد خبر: ۶۸۹۰۲
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
سرقت‌های تکراری کابل های مخابراتی
کابل‌های مخابراتی در مشهد همچنان به سرقت می‌روند بدون اینکه مسئول مشخصی برای پیشگیری وجود داشته باشد.

تکتم جاوید | شهرآرانیوز؛ شاید بهتر باشد از خیر آن بگذریم امـا مگر می‌شود از حـــــذف ناگهانی یک وسیله ارتباطی ساده و ماندن در خانه‌ای بدون امکانات ابتدایی شهرنشینی چشم پوشی کرد؟ گاهی دوباره و چندباره پس از نصب. بیشتر از یک سال است که می‌برند؛ سارقان، کابل‌های مخابرات را. می‌گفتند هرسال بیش از ۱۰ کیلومتر سرقت از کابل‌های هوایی و بیش از ۱۰۰ کله پست آلومینیومی در شهر اتفاق می‌افتد و بالا و پایین شهر هم ندارد، اما این میزان سرقت در یک سال گذشته بیشتر شده است.

 

دست کم پیامک‌های بی شمار شهروندان به روزنامه شاهد این مشکل است. ماه هاست که پیام می‌دهند و از مخابرات شکایت می‌کنند، اما پاسخ درستی نمی‌گیرند. ما نیز بار دیگر از این موضوع تکراری، اما پردردسر نوشتیم که جوابی قانع کننده از مسئولان مخابرات بگیریم، اما پاسخ‌ها همان‌ها بود، گنگ و بلاتکلیف.


قطع مداوم تلفن چندهزار مشترک

شاید آمار واقعی قطع تلفن‌های ثابت دیگر از دست مخابرات هم خارج باشد. آمار ۱۵ هزارمشترک را اعلام کرده بودند و حالا چه تفاوتی دارد که چندهزار مشترک دیگر هم اضافه شده باشند، وقتی نه اعتراض‌ها به نتیجه می‌رسد، نه ارگان یا سازمانی مسئولیت، حفظ امنیت و دستگیری سارقان را برعهده می‌گیرد و نه زمان واردات تجهیزات تحریم شده مشخص است.


پیامک خانواده‌های معترض از همه مناطق شهر رسیده؛ از محله سرافرازان، خیابان نهضت، پروین اعتصامی، قاسم آباد، بولوار آوینی، خیابان بهرام، دانشجو، الهیه، گلشهر و خیلی مناطق دیگر. همه این خانه‌ها به احتمال فراوان دانش آموز، دانشجو، معلم، سالمند تنها و بیمار در خانه دارند.


بعضی‌ها از اعلام شکایت به شماره ۲۰۱۱۷ هم گفته اند که بی نتیجه بوده است، اما تعدادی از وصل و سرقت مجدد کابل‌ها گفته اند. تنها کسی که مخاطب اعتراضات مردمی است، عیسی حسن پور، مسئول روابط عمومی شرکت مخابرات استان، است.


پیگیری دستگاه‌های مربوط کافی نیست

وی همچون دفعات پیش، سرقت‌های متعدد را بدون ذکر دلایل آن تأیید می‌کند و درباره راه حل قطعی رفع مشکل می‌گوید: در یک سال اخیر، میزان سرقت کابل‌های مخابراتی در استان و به ویژه در مشهد بسیار زیاد بوده و موضوع سرقت تجهیزات مخابراتی از جمله کابل دزدی مشکل اساسی مخابرات استان است.


اما درباره راه حل قطعی باید اعلام کنیم که در حال حاضر، نحوه خدمات رسانی تلفن ثابت از طریق کابل انجام می‌شود و جز کابل راه حل دیگری وجود ندارد؛ زیرا شبکه تلفن ثابت بر مبنای کابل پایه ریزی شده است.

 

حسن پور درباره لزوم گشت زنی در محلات برای جلوگیری از سرقت تجهیزات مخابراتی اضافه می‌کند: در این مدت جلسات متعددی با فرمانداران، رؤسای دادگستری و فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مشهد برگزار شده است و دستگاه‌های مربوطه که مسئولیت حفظ و نگهداری را دارند، باید به این موضوع ورود جدی کنند، اما هنوز کافی نیست.


به مدت نامعلوم در لیست انتظار قرار می‌گیرید

یکی از گلایه‌های شهروندان، نتیجه مبهم تماس با سامانه ۲۰۱۱۷ است که به نظر می‌رسد پیگیری درستی پس از آن صورت نمی‌گیرد، اما حسن پور معتقد است: با توجه به اینکه میزان سرقت کابل‌ها و تجهیزات مخابراتی به شدت زیاد است، مشترکان در صورت تماس با این سامانه در لیست انتظار قرار می‌گیرند و در برخی موارد، به دلیل نبود کابل و تجهیزات مخابراتی اتصال دوباره خطوط تلفن مشترکان زمان بر می‌شود.

 

مسئول روابط عمومی شرکت مخابرات استان درباره قطع خطوط تلفن ثابت توضیح می‌دهد: میزان تعرفه‌های مخابراتی حدود ۱۴ سال است که در کشور هیچ تغییری نکرده است. اگر به قبض تلفن ثابت خود توجه کنید، مشاهده خواهید کرد که مبالغ قبض‌ها در مقایسه با سایر شرکت‌های خدماتی، بسیار کم است. اگر مشترکی قبض خود را پرداخت نکند، مخابرات بعد از اخطار‌های متعدد برای قطع یک طرفه اقدام می‌کند. تعرفه‌ها باید افزایش پیدا کند؛ زیرا هزینه تأمین تجهیزات مخابراتی با این مقدار از درآمد میسر نیست و باعث کاهش کیفیت خدمات مخابراتی در کشور شده  است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->