نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

شکست پروژه رقابت با غول‌ها| ۴ شکست پیاپی برای تیم ملی بسکتبال زنان!

  • کد خبر: ۶۸۹۰۷
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
شکست پروژه رقابت با غول‌ها| ۴ شکست پیاپی برای تیم ملی بسکتبال زنان!
سنگین‌ترین ناکامی زنان بسکتبال ایران که قرار بود سهمیه المپیک بگیرند در این روزها رخ داد و تیم ملی با چهار شکست پیاپی به کار خود پایان داد.

مژده رنگیان/شهرآرانیوز، تیم‌ملی بسکتبال سه‌نفره زنان ایران در مسابقات انتخابی المپیک که به‌میزبانی اتریش برگزار شد، شرکت کرد و با ۴ شکست پیاپی از دور رقابت‌ها حذف شد. ملی‌پوشان ایران در اولین دیدار خود مقابل ژاپن با نتیجه ۲۱بر۴ شکست خوردند، در دومین دیدار ۲۱بر۲۰ مغلوب تایلند شدند، در سومین دیدار نتیجه را ۱۷بر۷ به اوکراین واگذار کردند و در آخرین مسابقه هم با حساب ۲۲بر۲ مقابل استرالیا شکست خوردند.

 

شادی عبدالوند، معصومه اسماعیل‌زاده، دلارام وکیلی و نگین رسولی‌پور با سرمربیگری نیکا بیک‌لیک‌لی تیم ملی ایران را در این مسابقات تشکیل می‌دادند. برخی منتقدان این مسابقات را سنگین‌ترین شکست ورزش تیمی بانوان در رقابت‌های بین‌المللی می‌دانند، اما باید قبول کرد که با چند جلسه اردو نمی‌توان توقع تاریخ‌سازی و رسیدن به المپیک داشت.


فاصله زیاد رقبا با بسکتبالیست‌های ایران

در این رقابت‌ها تعداد تیم‌ها بیشتر و رقابت‌ها سنگین‌تر بود. تیم‌های تایلند، ژاپن، استرالیا و اوکراین با ایران هم‌گروه بودند. تایلند و ژاپن نسبت به تیم اوکراین، حریف‌های شناخته‌شده‌تری بودند، زیرا تیم زیر ۲۳سال کشورمان پیش از این در رویداد‌های قبلی با اوکراین بازی داشته است، اما تیم بزرگ‌سالان ما تابه‌حال روبه‌روی اوکراین بازی نکرده بود. پیش از این دختران ایران در رویداد‌های مختلف با ۳ تیم تایلند، ژاپن و استرالیا بازی داشتند. استرالیا و ژاپن ۲ تیم صاحب‌نام‌اند، اما تایلند تیمی نوپا در بسکتبال سه‌نفره است که در چند سال گذشته به‌صورت کاملا تخصصی در این رشته فعالیت می‌کرد و به همین دلیل فاصله چشمگیری با ایران گرفته است.


بوداپست آخرین فرصت دختران

تیم بسکتبال سه‌نفره دختران ایران از آخرین رویداد بین‌المللی، یعنی جام‌جهانی۲۰۱۹، دیگر در هیچ رقابت بین‌المللی حضور نداشته بود و همین موضوع کار را سخت‌تر کرد. بعد از سال‌ها محرومیت، تیم بانوان ایران مجوز حضور در مسابقات را کسب کرده است و در اولین گام در آستانه یک تاریخ‌سازی مهم قرار گرفت تا بتواند برای کسب سهمیه المپیک تلاش کند. اگر دختران بسکتبالیست موفق به کسب سهمیه شوند، اولین تیم بانوان ایران خواهند بود که در المپیک شرکت می‌کنند. با وجود ناکامی تیم ایران در اتریش، دومین مسابقه ۱۴ تا ۱۶ خرداد با حضور ۶تیم به‌میزبانی بوداپست مجارستان برگزار و یک سهمیه توزیع می‌شود. تیم ایران در این مسابقات نسبت به مسابقات اتریش شانس بیشتری برای کسب سهمیه دارد.


توقع برد نداشتیم ولی...

نایب‌رئیس زنان فدراسیون بسکتبال می‌گوید در بخش بسکتبال سه‌نفره زنان باید کار‌های اساسی انجام شود، اما اکنون اولویت فدراسیون تیم مردان است که سهمیه المپیک را کسب کرده است.
فریده شجاعی درباره عملکرد ضعیف تیم‌ملی در این مسابقات گفت: انتظار نداشتیم بازیکنان ما تیم‌های صاحب‌نام جهان را شکست بدهند، اما دلمان می‌خواست بهتر از این بازی کنند. تیم‌های حاضر در اتریش قوی بودند و اردو‌های خوبی را پشت سر گذاشته بودند. انتظار برد نداشتیم، اما انتظار این عملکرد را هم نداشتیم. به‌هرحال گاهی شرایطی پیش می‌آید که بازیکنان نمی‌توانند بازی خود را ارائه کنند و وقتی امکانات بقیه تیم‌ها را می‌بینند، تحت‌تأثیر قرار می‌گیرند. ما هم در زمان شیوع کرونا نتوانستیم اردو‌های خوبی برایشان تدارک ببینیم، اما امیدوارم در مسابقات مجارستان جبران کرده و بازی‌های بهتری ارائه کنند.


او افزود: از مسابقات این نتیجه را گرفتم که باید بازیکنان سه‌نفره را از پنج‌نفره جدا و به‌شکل خاصی روی سه‌نفره کار کنیم. فکر می‌کنم همه‌جای دنیا هم این کار را انجام می‌دهند. از طرفی باید اردو‌های تدارکاتی بیشتر و تمرینات بهتری برگزار کنیم. در همه زمینه‌ها مشکلات زیادی وجود دارد، اما مهم‌ترین مسئله جداسازی تیم سه‌نفره از پنج‌نفره است.


نایب‌رئیس زنان فدراسیون بسکتبال در پاسخ به اینکه چرا با وجود اینکه می‌دانستیم چنین مسابقاتی پیش‌رو داریم، اردو‌ها را دیر آغاز کردیم، گفت: بازیکنان ما درگیر لیگ بودند و در جریان مسابقات با بازیکنان خارجی رقابت می‌کردند که نوعی بازی تدارکاتی هم محسوب می‌شد، بنابراین منتظر پایان لیگ ماندیم و با استراحتی کوتاه اردو‌های تیم‌ملی را شروع کردیم. از آنجایی که بازیکنان سه‌نفره و پنج‌نفره ما از هم جدا نیستند، اگر در جریان مسابقات اردو برگزار می‌کردیم، کل لیگ تعطیل می‌شد.


برای زنان هزینه نکرده‌ایم

او در واکنش به این انتقاد که فدراسیون برنامه دقیقی برای بسکتبال سه‌نفره ندارد و برای رفع تکلیف تیم را به مسابقات اعزام می‌کند، تصریح کرد: تیم مردان در کوران رفتن به المپیک است و به همین دلیل در اولویت فدراسیون قرار دارد. به ما می‌گویند معلوم نیست سهمیه بگیرید، در نتیجه برای زنان خیلی هزینه نمی‌کنند. البته اسپانسر‌های زیادی گرفته‌ایم و کمیته‌ملی‌المپیک هم کمک کرده است تا توانسته‌ایم این حد جلو برویم. تیم‌هایی مثل ژاپن و استرالیا سال‌ها هزینه کرده‌اند، اما ما این کار را انجام نداده‌ایم و اکنون هم امکانش کم است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->