کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

در حاشیه تغییرات مسابقه محمدرضا گلزار به دلیل رضایت کم مخاطبان

  • کد خبر: ۶۸۹۱۳
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
  • ۱
در حاشیه تغییرات مسابقه محمدرضا گلزار به دلیل رضایت کم مخاطبان
در بین همه برنامه‌های نمایشی و غیرنمایشی که از پلتفرم‌های اینترنتی پخش می‌شدند، هفت خان با اجرای محمدرضا گلزار تنها برنامه‌ای بود که غیر از مجری برنامه، هیچ یک از مهمانان افراد سرشناسی نبودند، اما پس از چند دور ساخت و پخش این برنامه به دلیل استقبال پایین و رضایت کم بینندگان از آن، زمزمه‌هایی از توقف پخش این برنامه شنیده شد.

محمدناصر حق خواه | شهرآرانیوز - در بین همه برنامه‌های نمایشی و غیرنمایشی که از پلتفرم‌های اینترنتی پخش می‌شدند، هفت خان با اجرای محمدرضا گلزار تنها برنامه‌ای بود که غیر از مجری برنامه، هیچ یک از مهمانان افراد سرشناسی نبودند، اما پس از چند دور ساخت و پخش این برنامه به دلیل استقبال پایین و رضایت کم بینندگان از آن، زمزمه‌هایی از توقف پخش این برنامه شنیده شد.

 

هم زمانی این خبر با خبر توقف پخش سریال ضعیف مردم معمولی این گمان را تقویت کرد که شبکه‌های پخش اینترنتی از آنجا که مردم برای تماشای برنامه‌ها پول اشتراک و حجم اینترنت می‌دهند، اگر ضعفی در برنامه‌ها ببینند سریعا آن را جبران می‌کنند. اما این خبر در عرض چندروز تعبیر‌های مختلفی پیدا کرد. تعبیر اصلی این اخبار این بود: «قرار نیست چیزی عوض شود؛ فقط به سلیقه مخاطب نزدیک‌تر می‌شویم.» به این معنی که سریال مردم معمولی قرار است دوباره از نو نوشته و ساخته شود و همان تیم دوباره در آن حضور داشته باشند و هفت خان با اجرای محمدرضا گلزار هم قرار است دقیقا با همان سبک و سیاق و فقط با مهمانان سلبریتی اجرا شود.

 

برای شروع این حرکت هم علیرضا طلیسچی، خواننده و حامد برادران، آهنگ ساز، در برنامه حضور پیدا کردند و لابه لای پاسخ به سؤالات مسابقه، به سؤالات آشنایی مثل «غذا هم درست می‌کنی؟» و «چه غذایی رو بهتر درست می‌کنی؟» و «غیر سوسیس تخم مرغ چی بلدی؟» هم جواب دادند. انگار یک دهه است در این باتلاق گیر کرده ایم که هر برنامه‌ای باید یک پیوست سلبریتی داشته باشد تا جذاب شود. حتما باید سؤال‌های شخصی مثل «چرا ازدواج نمی‌کنی؟» یا «عاشق شدی؟» یا سؤال‌های لوسی مثل «غذا چی بلدی؟» و «یک خاطره برامون می‌گی؟» را داشته باشیم تا اسممان برنامه ساز شود.

 

هفت خان هرچند با بعضی ایده‌های اجرایی مانند قرار دادن شمش طلا روی گزینه‌های جواب و دادن حس تعلیق به تماشاچی و شرکت کننده می‌خواست از برنامه‌های مشابه تلویزیونی جذاب‌تر باشد، اما نه اجرای گلزار غیر از همان نفس نفس زدن‌های عجیب و بیان ضعیف و اجرای سرد چیزی داشت و نه ریتم برنامه بالا و جذب کننده بود و نه دکور خاص و کارگردانی عجیب و آیتم‌های مختلفی در برنامه وجود داشت.

 

همان چیزی را که همیشه در برنامه‌های این چنینی در تلویزیون می‌دیدیم این بار باید با پرداخت پول دنبال می‌کردیم. برای همین بود که تعداد مخاطبان و درصد رضایت از برنامه این چنین افت کرد. گروه برنامه ساز هم در خلاقیتی مثال زدنی و پیش بینی ناپذیر مردم را برداشتند و سلبریتی را جایشان گذاشتند. قطعا حضور افراد سرشناس در برنامه‌های مختلف جذاب است، اما اولا نباید مخاطب را این قدر شرطی کنیم که تا چهره معروفی ندیده است، هیچ برنامه و سریال و فیلمی را به رسمیت نشناسد. دوما باید حداقل قدری خلاقیت داشته باشیم که بتوانیم با مردم معمولی برنامه سازی کنیم. رسانه بیش از هرکس جای مردم معمولی است.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسن ایمانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
0
0
سلام و درود. برای بنده که تاالان کار این مسابقه خیلی جالب بوده،کلی هم اطلاعات عمومی خودم ارتقاء یافته طوریکه پایتخت همه کشورهارو حفظ‌ کردم. خود آقای گلزار هم تواین نقش خیلی خودشو نشون نمیده و نقش آفرینی میکنه‌..
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->