اعمال قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید حریق در یک مهمانپذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند به‌صدا‌درآمدن زنگ‌خطر شیوع آبله‌مرغان، سرخک و آنفلوانزا در خراسان‌رضوی افزایش دوبرابری زندانیان مهریه و پرونده‌های قضایی در پی گران‌شدن سکه احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت
سرخط خبرها

آنچه باید در مورد زوال عقل بدانید

  • کد خبر: ۶۸۹۹۳
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴
آنچه باید در مورد زوال عقل بدانید
زوال عقل به طور کلی شامل کاهش تدریجی مهارت‌های حافظه، تفکر و استدلال می‌شوند. این بیماری بیشتر در سنین بالا و سالمندان شایع است و دلیل آن عادت‌های نادرستی که در زندگی گذشته داشته اید.
به گزارش شهرآرانیوز، زوال عقل یک اصطلاح کلی برای افت توانایی ذهنی به میزانی است که در زندگی روزانه فرد تداخل ایجاد می‌کند. از دست دادن حافظه و بیماری آلزایمر - رایج‌ترین نوع زوال عقل - دو نمونه از این دست هستند. زوال عقل به طور کلی شامل کاهش تدریجی مهارت‌های حافظه، تفکر و استدلال می‌شوند. این بیماری بیشتر در سنین بالا و سالمندان شایع است و دلیل آن عادت‌های نادرستی که در زندگی گذشته داشته اید.

اما کدام عادت‌ها باعث افزایش احتمال ابتلا به زوال عقل می‌شود؟

افزایش سن و فاکتور‌های ژنتیکی یکی از دلایلی است که در این بیماری تاثیرگذار است و افراد فقط می‌توانند این دو عامل را مدیریت کنند. اما دلایلی دیگری هم مانند عادت‌های غذایی از جمله سیگار کشیدن و مصرف مشروبات الکلی تاثیرگذار هستند.

افراد می‌توانند با مطالعه زیاد، درمان بیماری افسردگی و شرکت در اجتماع از دچار شدن به زوال عقل در سنین بالا جلوگیری کنند.

با علائم زوال عقل آشنا شوید

علائم این بیماری بیشتر با ذهن درگیری و حافظه افراد را مورد هدف قرار می‌دهد. اگر حافظه شما در حدی ضعیف شده است که کار‌های روزمره خود را فراموش می‌کنید و یا برای پیگیری برنامه خود با مشکل مواجه هستید، از علائم زوال عقل است.

این بیماری به دلیل اینکه عملکرد مغز را مختل می‌کند ممکن است در قدرت تکلم، درک تصاویر، توانایی تصمیم‌گیری و خلق و خوی شما تاثیرگذار باشد.

در حال حاضر حدود ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان به زوال عقل مبتلا هستند و هر ساله نزدیک به ۱۰ میلیون نفر به این آمار افزوده می‌شود.
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->